Gå til innhold

TES: oblivion, vanskelig for "nybegynnere"?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et nytt spill til xbox360, og jeg vurderer sterkt å kjøpe meg oblivion.

men, jeg har ALDRI prøvd slike rollespill før, så derfor lurer jeg på om det er vanskelig?(for en som ikke har erfaring med slike spill)

 

og en ting til, hvor mange timer brukte du på å runde spillet(main questen, eller hva det heter) har hørt, sett at det er kjempe stort, så det må nå ta litt tid å runde det?

 

takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor vanskelig du får det er avhengig av hvordan du selv spiller spillet. Er du en som løper rett inn i mengden med hammer uten noen strategi, får du det tøft (men mange liker det). Er du en bueskytter som liker å sitte i mørket og ta ut fienden milevis unna, får du det litt lettere (men krever gjerne mer tenking/tid, noe jeg liker veldig godt :) ).

 

Et godt tips er å gjøre flere små side-quests før du fortsetter på hovedcampainen. Ellers kan det bli veldig tøft.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var lett å komme inn i spillet. Det er ikke et tungvindt spill.

Jeg spiller ikke bare på main questen. Jeg tar etpar oppdrag på mainquesten, Gjør noen side-quest, Ser i noen dungeons, så fortsetter jeg på mainquest osv.

Har spilt i 70 timer og jeg er ikke ferdig med mainquesten enda men jeg har gjordt mange side-quester. Gidder ikke stresse for å bli ferdig heller.

Lenke til kommentar

Hmm, har et spørsmål angående vanskelighets grad :hmm: (tar det her så jeg slipper mekke en ny tråd)

 

Jeg spillte spillet mye da det kom ut, men ble lei. Nå har jeg tatt det opp igjen, men det er jo helt _usannsynlig_ vanskelig. Det første jeg gjorde da jeg startet var å besøke en dungeon. Her klarte jeg såvidt (tok over ett minutt) å drepe en caster alene på medium vanskelighetsgrad. Skrudde ned på minimum, og sleit litt da også. Før kunne jeg nesten oneshotte på det letteste. :S

Lenke til kommentar
Hvor vanskelig du får det er avhengig av hvordan du selv spiller spillet. Er du en som løper rett inn i mengden med hammer uten noen strategi, får du det tøft (men mange liker det). Er du en bueskytter som liker å sitte i mørket og ta ut fienden milevis unna, får du det litt lettere (men krever gjerne mer tenking/tid, noe jeg liker veldig godt :) ).

 

Et godt tips er å gjøre flere små side-quests før du fortsetter på hovedcampainen. Ellers kan det bli veldig tøft.

6339021[/snapback]

 

hm....liker å snike litt jeg ja, men jeg er ikke så veldig tålmodig :blush:

 

men, men......det blir nok dette spillet ja....har sette en del video snutter og bilder og det ser helt fantastisk ut!!

 

(må bare komme meg til byen nå så, bor litt på "landet" 7)

Lenke til kommentar

Oblivion var mitt aller første skritt inn i RPG-verdenen og trodde kanskje det skulle bli vanskelig, men vanskelig var det absolutt ikke. Det gikk som en drøm å sette seg inn i Oblivion-systemet ;) Trenger ikke å uroe deg :p

 

Men, som tidligere nevnt, er det tidkrevende. Hvor lang tid det tar å gjøre ferdig Main-Questet avhenger av om du "roter deg borti" andre små-quest, levling osv. underveis. Personlig var jeg ikke ferdig med Main-questet før jeg hadde playtime på oppimot 70t. Det skal sies at jeg da hadde gjort ferdig alle Magesguild qustene og Dark Brotherhood questene.

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Oblivion var mitt aller første skritt inn i RPG-verdenen og trodde kanskje det skulle bli vanskelig, men vanskelig var det absolutt ikke. Det gikk som en drøm å sette seg inn i Oblivion-systemet ;) Trenger ikke å uroe deg :p

6340628[/snapback]

 

Akkurat sånn var det med meg også. :)

Lenke til kommentar
Oblivion var mitt aller første skritt inn i RPG-verdenen og trodde kanskje det skulle bli vanskelig, men vanskelig var det absolutt ikke. Det gikk som en drøm å sette seg inn i Oblivion-systemet ;) Trenger ikke å uroe deg :p

6340628[/snapback]

 

Akkurat sånn var det med meg også. :)

6340632[/snapback]

 

Jepp, helt utrolig lett å komme seg inn i det, bare sett difficulty slideren på lett til du kommer ut av fengslet, så skal det egentlig gå rimelig knirkefritt videre, finner ut av det aller meste med en gang. Manualen er jo også din venn.

Dette var mitt første spill til 360'en og det er absolutt å anbefale. :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Når du begynner å spille velger du en karakter å være. Spillet er lettest om du velger en sterk-og-god-med-sverd type, magi fyr vil ha problemer i starten (før du har lært noe særlig magi), snike-bue-person er vanskelig gjennom hele spillet.

 

Men, som nevnt før, du har en 'slider' for vanskelighetsgrad (som gir færre og dårligere fiender).

Lenke til kommentar
Når du begynner å spille velger du en karakter å være. Spillet er lettest om du velger en sterk-og-god-med-sverd type, magi fyr vil ha problemer i starten (før du har lært noe særlig magi), snike-bue-person er vanskelig gjennom hele spillet.

 

Men, som nevnt før, du har en 'slider' for vanskelighetsgrad (som gir færre og dårligere fiender).

6342422[/snapback]

 

Stemmer det. Startet som en hardbarka warrior og gikk over til stealth mage\archer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...