Gå til innhold

Lønning og bankort


DON-ALD

Anbefalte innlegg

MÅ jeg ha bankkort eller kontonr for at jobben skal sende ut penger til meg?

 

Siden, sjefen sier at jeg ikke får lønnning får jeg får skaffet meg bankkort. Men jeg vil ikke ha noe bank-kort. Det er jo fullt mulig å få lønning utdelt på sjekk.

 

Kan dere hendvende dere til noen paragrafer, så jeg kan begrunne meg bedre opp mot sjefen..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ikke ha bankkort? tror nok at sjefen kan kreve at du har en lønnskonto. Dette er fordi man skal ungå masse ekstraarbeid i lønsprosseseringen. Når man åpner en lønnskonto får man jo gjerne ett bankkort, men hvis du er så livandes redd for å ha et slikt i lommeboken er det jo bare å legge det vekk og aldri mer se på det.

Lenke til kommentar

Det går an å få lønnsslipper fortsatt, men dette medfører litt ekstra-arbeid da det er lettere å kjøre dette gjennom firmates allerede eksisterende lønns-utbetalingssystem sammen med alle andre ansattes lønnskjøring. Du trenger ikke bankkort, du trenger kun en konto pengene skal bli satt inn på. Denne trenger ikke være din engang...(selv om det er ikke sikkert det er så aktuelt, siden da en 2.person blir skattebelagt)

Lenke til kommentar

Det er bare å åpne en personkonto, som allerede nevnt, uten kort mm. tilknyttet. Dette tar et par minutter på thebankofyourchoice. Dette vil ikke koste deg noe.

 

Nå er det _mulig_ å få pengene utbetalt selv om man ikke har konto, ved at det sendes ut en utbetalingsgiro. Dette er dog dyrere for både deg og avsender, og det kan også bli mer knotete for ham, dette beror på lønnsystemene de benytter seg av. Jeg kan uansett ikke se hvorfor du ikke ønsker en bankkonto, uten kort, da dette både er enklere og billigere for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...