Gå til innhold

Hemmelig reisekonto med skattebetalernes penger


Anbefalte innlegg

Synes det partiet stadig vekk dukker opp som en ubåt og sier "hva var det vi sa" med *svært* tynnt grunnlag for å kunne bruke det utrykket, når noen opplagt har driti på draget og alle vet det, med eneste formål å skaffe seg førstesida i VG.

Hva har det med å være "værhaner" å gjøre? Når Frp holder fast på det de har sagt i alle år og viser til at andre nå begynner å følge deres eksempel, så er det ikke Frp som er "værhaner", men de som tar etter Frp.

6314373[/snapback]

 

Vel om de ikke driter seg ut før neste valg (muligens for å slippe å regere) så får vi se hva de står for, jeg tipper det blir med dem som med alle andre partier,nemmelig at pipen får en helt annen lyd når de skal ta annsvar.

Problemet for FRP blir at fallhøyden blir ekstra stor for dem, siden de selv har blåst opp ballongen til uante dimmensjoner .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg tror ikke de forsvinner,men at de taper store velgerskarer om de kommer til makten,det tviler jeg ikke på. Men det har de jo fikset selv da de i alle år har kritisert alle andre partier og forkynt at vi kommer til "himmelen" om dem får overta. Når så folk ser at tingene ikke blir noe bedre, og at de ikke er istand til å gjennomføre det de har lovet fordi de da ser at kroneverdien er den samme selv når de sitter med makten, ja da kommer blåmandagen .

Det jeg iallefall håper er at de klarer å komme til makten alene, for da er det ingen andre å skylde på .

Lenke til kommentar
Revisoren som godkjente regnskapene var selv Frp-politiker

 

Kredittilsynet åpner for gransking

 

Revisor Jan L. Stub godkjente Frp-regnskapene med overføringer til den hemmelige reisekontoen. Samtidig var han aktiv Frp-politiker.

 

Revisoren som godkjente regnskapene var selv Frp-politiker

 

Kredittilsynet åpner for gransking

 

Revisor Jan L. Stub godkjente Frp-regnskapene med overføringer til den hemmelige reisekontoen. Samtidig var han aktiv Frp-politiker.

 

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119842

Lenke til kommentar
Vel om de ikke driter seg ut før neste valg (muligens for å slippe å regere) så får vi se hva de står for, jeg tipper det blir med dem som med alle andre partier,nemmelig at pipen får en helt annen lyd når de skal ta annsvar.

Hvis du vil vite hva Frp står for så får du lese partiprogrammet. Verre er det ikke.

 

Men det har de jo fikset selv da de i alle år har kritisert alle andre partier og forkynt at vi kommer til "himmelen" om dem får overta.

For noe tull. De har argumenteret for sin politikk, og mener som alle partier at den er den beste. Dette er ikke noe spesielt ved Frp, og med mindre du kan komme med noen konkrete sitater om "himmelen" fra Frp så foreslår jeg at du slutter å lire av deg slikt tull.

 

Når så folk ser at tingene ikke blir noe bedre, og at de ikke er istand til å gjennomføre det de har lovet fordi de da ser at kroneverdien er den samme selv når de sitter med makten, ja da kommer blåmandagen .

Så du er liksom en gud som kan spå fremtiden og vet hva som kommer til å skje? Eller er det bare de typiske fordommene mot Frp som er ute og rusler igjen?

Lenke til kommentar
FrP i regjering kan få to utfall:

1. De lykkes, eller gjør et veldig tålelig forsøk

2. De lykkes ikke og mister 95% av velgerne sine. klarer ikke 5000 stemmer til neste valg og forsvinner.

6316751[/snapback]

Stemmer. Men Frp får ikke nok stemmer til å styre alene og da blir det kompromisser. Forhåpentligvis kan de gjøre noe med bilavgiftene/bomringene og gi oss mer fleksible ordninger. Også gi oss mer personlig ansvar. Altfor mange som sitter på ræva og forventer at staten skal fikse opp i problemer som de selv har forårsaket.

Lenke til kommentar
Hvis du vil vite hva Frp står for så får du lese partiprogrammet. Verre er det ikke.

 

Tror jeg har rimelig oversikt der ja, siden jeg har vært medlem av partiet og har en hustru som er aktiv i FRP :D

 

For noe tull. De har argumenteret for sin politikk, og mener som alle partier at den er den beste. Dette er ikke noe spesielt ved Frp, og med mindre du kan komme med noen konkrete sitater om "himmelen" fra Frp så foreslår jeg at du slutter å lire av deg slikt tull.

 

Nei det er ikke tull og selv om du er ihuga FRPer så må du da vitterligen være istand til å se hva som skjer, FRP har kritisert alt og alle og lovet enorme beløper til det meste samtidig som de feks lover valgfrihet for de eldre,der de kan velge sykehjem, det betyr at det må bygges mange nye sykehjem da det i dag er store ventelister for i det hele tatt å få en plass og skal en ha valgfrihet så må det jo være et stort antall flere plasser enn det er etterspørsel etter. Eller hvordan vil du ellers forklare valgfriheten ??

 

 

 

Så du er liksom en gud som kan spå fremtiden og vet hva som kommer til å skje? Eller er det bare de typiske fordommene mot Frp som er ute og rusler igjen?

 

Nei jeg er ikke gud,selv om du ynder å bruke slike slengbemerkninger i et fattig forsøk på å sette andre i et dårlig lys.

Jeg uttaler meg utifra hva som skjer med andre partier som lover ting og tang før de kommer i regering. Hverken dagens regering eller den før dem klarte å oppfylle alle lovnader da pengesekken ble for fort tom, skal så FRP klare det som har enormt høyere lovnader?? Nei tror ikke det med mindre de skall øke det offentlige forbruket enormt, noe som igjen vil sende renten for vanlige folk til himmels.

 

PS: Jeg har tidligere bedt deg om å la være å sette andre i bås,men ser du fortsetter.

Hvordan kan du dømme andre ang fordommer og slikt uten å i det hele tatt vite noe som helst om personen??

Begynne å bli lei av slike beskyldninger både her og på PMèr :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hvis du vil vite hva Frp står for så får du lese partiprogrammet. Verre er det ikke.

Tror jeg har rimelig oversikt der ja, siden jeg har vært medlem av partiet og har en hustru som er aktiv i FRP :D

Vel, da burde du vite hva partiet står for, for dette er beskrevet i partiprogrammet.

 

Og før du kommer med at Siv Jensen har sagt at man ikke skal lese programmet, men heller se på det partiet faktisk gjør, så har jeg opprettet en tråd på dette, der jeg tror jeg har funnet kilden til denne feilaktige påstanden om at Jensen sier at man ikke skal lese programmet.

 

For noe tull. De har argumenteret for sin politikk, og mener som alle partier at den er den beste. Dette er ikke noe spesielt ved Frp, og med mindre du kan komme med noen konkrete sitater om "himmelen" fra Frp så foreslår jeg at du slutter å lire av deg slikt tull.

Nei det er ikke tull og selv om du er ihuga FRPer så må du da vitterligen være istand til å se hva som skjer, FRP har kritisert alt og alle og lovet enorme beløper til det meste samtidig som de feks lover valgfrihet for de eldre,der de kan velge sykehjem, det betyr at det må bygges mange nye sykehjem da det i dag er store ventelister for i det hele tatt å få en plass og skal en ha valgfrihet så må det jo være et stort antall flere plasser enn det er etterspørsel etter. Eller hvordan vil du ellers forklare valgfriheten ??

Frp har ikke "lovet enorme beløper til det meste". Resten av kommentaren din er basert på dagens system og ikke Frp-politikk, så derfor faller argumentet sammen (se forøvrig tråden jeg nevnte over, der jeg snakker om hvordan folk dømmer Frps politikk ut fra andre partiers politikk, altså at de tror at Frp vil gjøre det samme som de andre partiene).

 

Så du er liksom en gud som kan spå fremtiden og vet hva som kommer til å skje? Eller er det bare de typiske fordommene mot Frp som er ute og rusler igjen?

Nei jeg er ikke gud,selv om du ynder å bruke slike slengbemerkninger i et fattig forsøk på å sette andre i et dårlig lys.

Jeg uttaler meg utifra hva som skjer med andre partier som lover ting og tang før de kommer i regering. Hverken dagens regering eller den før dem klarte å oppfylle alle lovnader da pengesekken ble for fort tom, skal så FRP klare det som har enormt høyere lovnader?? Nei tror ikke det med mindre de skall øke det offentlige forbruket enormt, noe som igjen vil sende renten for vanlige folk til himmels.

Frp skal ikke "øke det offentlige forbruket enormt". Dessuten kommer ikke endringene til å skje over natten hvis Frp f.eks. får rent flertall. Endringer tar tid, og det forklarer også Siv Jensen i artikkelen jeg linker til over.

Lenke til kommentar

Skattemyndighetene bekrefter Frp-trøbbel

 

Ligningssjefen i Oslo bekrefter at skattegranskerne møtte stengte dører da de forsøkte å hente ut dokumenter og bilag fra Frps regnskaper i går.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120647

 

 

Sponheim refser Frp i politikerpenger-saken: 

- Frp bærer preg av panikk

 

(VG Nett) Venstres leder Lars Sponheim refser Fremskrittspartiet, som i går  lukket døren for skattegranskerne fra Oslo ligningskontor.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120629

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Fra www.frp.no:

 

FrP har ikke avvist ligningsmyndighetene

Det er ikke riktig at FrPs stortingsgruppe har avvist skattemyndighetenes krav om innsyn i gruppens regnskaper. Dagens VG-oppslag er fullstendig galt og direkte ondsinnet mot partiet... les mer

 

Ondsinnet mot partiet! Buuhuu! Det må jo være snakk om en sammensvergelse fra de onde, blodrøde Stalinist-avisene i Norge, mot de lovlydige og anstendige menneskene i Fremskrittspartiet.

 

Finnes det virkelig folk som tror på Fremskrittspartiet i denne saken, bortsett fra de jævla høyrevridde sosiopatene som herjer rundt på diverse norske Internett-fora?

 

Fremskrittspartiet må være det mest useriøse, bedritne og hykleriske partiet som noensinne har eksistert i Norge, kanskje med unntak av Nasjonal Samling.

Lenke til kommentar
Finnes det virkelig folk som tror på Fremskrittspartiet i denne saken, bortsett fra de jævla høyrevridde sosiopatene som herjer rundt på diverse norske Internett-fora?

 

Tror egentlig de fleste er spent på hva som skjer i denne saken videre. Det er mye som tyder på at det er noe muffens på gang. Frp på hjemmesiden prøver nok å berolige fansen, noe de sikkert klarer og, men jeg antar at tallene etterhvert må ut.

 

Det sagt, så ser jeg ikke bort i fra småskandaler rundt i de andre partiene også.

 

S,

Lenke til kommentar

Liker at VG vrir litt på nyhetene og skaper trøbbel for politikerne.. VG sin oppgave er å være en vaktbikkje og at vg biter litt hardt inniblandt gjør ingenting.

 

Angående frp og deres sløseri så har eg bare en ting å si: Handling taler mer enn ord.

 

De er imot sløsing i det offentlige men hva gjør de korrupte J**** sjøl?

Lenke til kommentar
Ondsinnet mot partiet! Buuhuu! Det må jo være snakk om en sammensvergelse fra de onde, blodrøde Stalinist-avisene i Norge, mot de lovlydige og anstendige menneskene i Fremskrittspartiet.

Så du mener det er greit hvis media sprer direkte løgner om partiene?

 

Finnes det virkelig folk som tror på Fremskrittspartiet i denne saken, bortsett fra de jævla høyrevridde sosiopatene som herjer rundt på diverse norske Internett-fora?

Sosiopater? Du mener psykopatene, i form av sosialister som sprer løgn, død og ødeleggelse over alt hvor de ferdes?

 

Mer informasjon her:

 

http://www.antipsykopat.org/

 

Fremskrittspartiet må være det mest useriøse, bedritne og hykleriske partiet som noensinne har eksistert i Norge, kanskje med unntak av Nasjonal Samling.

6354892[/snapback]

Nei, det er med unntak av RV, SV, AP og Krf. Så må vi slenge på Høyre for det fascistiske forslaget til ny åndsverklov, som også var støttet av Krf og Venstre. Så Venstre er også mer useriøst, bedritent og hyklerisk.

 

Og da sitter vi bare igjen med Frp som det eneste realistiske alternativet. De andre alternativene er sosialistiske psykopater og fascist-wannabes.

Lenke til kommentar

Uff da, noen har spydd antipsykopatitøv over tråden.

 

Det som er mest slående er hvor lite selvkritikk en er villig til å ta. Dette er tross alt partiet som har hatt kampanjer som går på "mobb en politiker" og frest om sløsing av norske skattebetaleres penger. En burde ha innsikt nok til å se når en er tatt med buksa nede. Pick your battles.

Lenke til kommentar

Pricks,nå ber jeg deg atter en gang om å avslutte din hetskampanje , først beskylder du meg for å være gud så kjenner jeg ikke frp`s programm og nå kommer du med følgende :

 

Vel, da burde du vite hva partiet står for, for dette er beskrevet i partiprogrammet.

 

Og før du kommer med at Siv Jensen har sagt at man ikke skal lese programmet, men heller se på det partiet faktisk gjør, så har jeg opprettet en tråd på dette, der jeg tror jeg har funnet kilden til denne feilaktige påstanden om at Jensen sier at man ikke skal lese programmet.

 

Når du ikke klarer å vri til det jeg har skrevet så kommer du med forhåndsbeskyldninger som ligner svært på de du kom med i Pm.

Nå er det nok

Lenke til kommentar

Stortingsgruppen til de forskjellige partiene får tildelt en gitt sum, hva de ønsker å bruke det på er da deres sak.

Hva gjør de andre partiene med pengene de får allokert? Ansetter en ny partisekritær som kan sitte å klø seg i rassen? Hvis FRP bruker mindre penger på andre ting (f.eks. ved å ha en mer effektiv organisasjonsstruktur) og mer på fest og morro, så ser jeg ikke noe problem i det.. Det er ikke som om skattebetalernes penger kastes bort - de har allerede forsvunnet fra statskassen før partiene tar dem i bruk.

 

Forsøkene på å unnskylde pengebruken er patetiske, alle kan se hva formålet med disse "studieturene" er. Kall en spade for en spade! Men det er allikvel partiets sak hva de ønsker å bruke de pengene de har fått allokert til: sosiale aktiviteter, propagandaplakater eller en ny partisekritær; pengene har runnet ut i ingenting uansett. Det eneste som kommer ut av denne saken er at partiene tvinges til å bruke pengene på ting som ser mer fornuftige ut på papir, men ikke nødvendigvis er det - som en ny partisekritær de ikke trenger. Det man heller burde diskutert er mengden som tildeles stortingsgruppen.

 

Hvorfor skattemyndighetene nektes innsyn er dog noget skremmende, med forbehold om at dette faktisk stemmer..

Lenke til kommentar

Dette kunne selvsagt Siv Jensen løse enkelt: Ring Ligningssjefen og et par aviser hun stoler på (altså ikke VG...) og avtale tid og sted, så hadde de uavhengige vitner på hva som faktisk foregår.

 

Men her er tydeligvis en annen problemstilling: I følge VG sier Siv Jensen at granskerne skal få papirene de ber om når FrP har brakt sine rettigheter på det rene. (I seg selv ikke urimelig. Vi har faktisk rettigheter her i landet når myndigheten kommer og banker på døra, enten det er den ene eller andre etaten.)

 

Allikevel hevder FrPs Geir Mo at de hadde med de siste tre års bilag etter avtale. Siden han på det tidspunkt hadde lest VGs oppslag, inkludert Jensens uttalelse, kan man lure på hvordan dette henger sammen.

 

Hvilke papirer er det snakk om? Ligningsdirektøren sier at "Jeg kan bekrefte at vi var der på kontroll i går, og at vi ikke fikk tilgang til enkelte dokumenter og bilag".

 

"Enkelte dokumenter og bilag". Så enten er det snakk om forskjellige bilag, eller kanskje det er en misforståelse, eller så driver FrP et spill her. Eventuelt VG, hvilket jeg finner sannsynlig uansett om FrP gjør det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...