Gå til innhold

En bra mediaplayer?


Anbefalte innlegg

Savner en skikkelig bra mediaplayer til Linux, noe ala XMMS, men jeg har forstått at denne ikke lenger blir utviklet og at etterkommere har overtatt. Noen som vet om noen bra etterkommere?

Jeg har prøvd Rythmbox, Totem, Mplayer uten at de passer. Amarok synes jeg ikke passer til Ubuntu/GNOME

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme som jeg gjør det.

Bruker XMMS til Musikk og VLC til Video. Bryr meg en viss-plass at XMMS er litt udatert, men det er fanken meg Winamp 2.95 også altså. Ser ingen grunn til å bytte fra XMMS til noe annet når XMMS faktisk fungerer til det jeg skal bruke den til. Nemmelig å spille av musikk.

Det jeg nemmelig har sett i en del av de andre programmene er at det blir lagt til så mye bibliotek og sånn tullball sånn som iTunes har og MediaMonkey. Sånne bibliotek synes jeg ikke noe særlig om. Jeg vil ha det rent og pent jeg, ikke noe tull. Derfor velger jeg XMMS til Musikk og VLC til Video.

Lenke til kommentar
Samme som jeg gjør det.

Bruker XMMS til Musikk og VLC til Video. Bryr meg en viss-plass at XMMS er litt udatert, men det er fanken meg Winamp 2.95 også altså. Ser ingen grunn til å bytte fra XMMS til noe annet når XMMS faktisk fungerer til det jeg skal bruke den til. Nemmelig å spille av musikk.

Det jeg nemmelig har sett i en del av de andre programmene er at det blir lagt til så mye bibliotek og sånn tullball sånn som iTunes har og MediaMonkey. Sånne bibliotek synes jeg ikke noe særlig om. Jeg vil ha det rent og pent jeg, ikke noe tull. Derfor velger jeg XMMS til Musikk og VLC til Video.

6322263[/snapback]

 

det er greit du liker å bruke utdatert software, du trenger ikke skrike så høyt om det. og hvis du leser første post så sier han at han trenger noe ala XMMS siden det er utdatert. og dessuten så er ikke de fleste biblotekene sm er requierd av feks bmp og audacious (som er ganske lik XMMS begge to bare at de fortsatt blir vedlikeholdt og oppdatert) "tull". greit du har syspunkter, men skriv om ting du faktisk har litt kunskap til.

Lenke til kommentar

Personlig så synes jeg det er på tide å begrave XMMS. Det finnes så mye annet å velge mellom, hvis man fremdeles vil ha XMMS-feelingen så har man Audacious.

 

Det jeg nemmelig har sett i en del av de andre programmene er at det blir lagt til så mye bibliotek og sånn tullball sånn som iTunes har og MediaMonkey. Sånne bibliotek synes jeg ikke noe særlig om.

Og det gjør ikke XMMS? Den drar med seg GTK+/Glib 1.x (og andre legacy ting som burde vært begravd for mange år siden).

Lenke til kommentar
det er greit du liker å bruke utdatert software, du trenger ikke skrike så høyt om det. og hvis du leser første post så sier han at han trenger noe ala XMMS siden det er utdatert. og dessuten så er ikke de fleste biblotekene sm er requierd av feks bmp og audacious (som er ganske lik XMMS begge to bare at de fortsatt blir vedlikeholdt og oppdatert) "tull". greit du har syspunkter, men skriv om ting du faktisk har litt kunskap til.

6326523[/snapback]

Kommer det som en bombe på deg at wil ikke har noe virkelig kunnskap om noe av det han skriver?..

Selv bruker jeg xmms enda på grunn av noen plugins som bare xmms (og gtk+ 1.x) kan takle, navngitt OpenSPC-plugin og Highly Experimental PSF1/2-plugin, brukt for å avspille snes- og playstation-musikkfiler respektivt.

Lenke til kommentar
Personlig så synes jeg det er på tide å begrave XMMS. Det finnes så mye annet å velge mellom, hvis man fremdeles vil ha XMMS-feelingen så har man Audacious.

 

Det jeg nemmelig har sett i en del av de andre programmene er at det blir lagt til så mye bibliotek og sånn tullball sånn som iTunes har og MediaMonkey. Sånne bibliotek synes jeg ikke noe særlig om.

Og det gjør ikke XMMS? Den drar med seg GTK+/Glib 1.x (og andre legacy ting som burde vært begravd for mange år siden).

6326799[/snapback]

 

Harddiskplass er billig :)

 

Anyway:

mplayer til generell video

xine til DVD

rythmbox til musikksamlinga

totem til å høre på div. filer.

Lenke til kommentar

Greit nok at plass er billig, men det er ikke alt. Personlig så ønsker ikke jeg å mer en nødvendig, det sløser med plass, må holdes oppdatert osv.

 

Less is more ;)

 

4 mediaavspillere høres også veldig tungvindt ut.... Hvorfor dropper du ikke bare Xine/MPlayer og bruker Totem til alt innen video?

Lenke til kommentar
og dessuten så er ikke de fleste biblotekene sm er requierd av feks bmp og audacious (som er ganske lik XMMS begge to bare at de fortsatt blir vedlikeholdt og oppdatert) "tull". greit du har syspunkter, men skriv om ting du faktisk har litt kunskap til.

6326523[/snapback]

 

Det jeg nemmelig har sett i en del av de andre programmene er at det blir lagt til så mye bibliotek og sånn tullball sånn som iTunes har og MediaMonkey. Sånne bibliotek synes jeg ikke noe særlig om.

Og det gjør ikke XMMS? Den drar med seg GTK+/Glib 1.x (og andre legacy ting som burde vært begravd for mange år siden).

6326799[/snapback]

 

Med tanke på at han sier «det blir lagt til så mye bibliotek og sånn tullball sånn som iTunes har», så tror jeg kanskje han tenker på musikkbiblioteker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...