Gå til innhold

En bra mediaplayer?


Anbefalte innlegg

Greit nok at plass er billig, men det er ikke alt. Personlig så ønsker ikke jeg å mer en nødvendig, det sløser med plass, må holdes oppdatert osv.

 

Less is more ;)

 

4 mediaavspillere høres også veldig tungvindt ut.... Hvorfor dropper du ikke bare Xine/MPlayer og bruker Totem til alt innen video?

6337504[/snapback]

 

Hvorfor skal jeg gjøre det? Har aldri fått totem til å spille "alt", og når det spiller noe, så er kvaliteten dårlig (Etter min erfaring i allefall) i forhold til de andre.

 

Mplayer tar "alt", har en finfin browserplugin, og fungerer rett og slett.

 

Likevel foretrekker jeg Xine til DVD, da denne har dvdmenystøtte noe ikke mplayer har.

 

Hvorfor skal jeg på død og liv bruke ett program til alt? Spesiellt innen musikk hadde det vært idiotisk (som jeg allerede har sagt hvorfor), men det blir mye av det samme med video.

 

Holdes oppdatert? Joda, om du sitter med ISDN og slacware, er dette kansje et problem. Personlig har jeg yum og adsl, og da er det ikke noe problem.

 

Så VLC er ikke et godt alternativ i Linux-systemer? Ser at de fleste foretrekker noe annet.

6338085[/snapback]

 

VLC er sikkert ikke noe "værre" på linux enn på windows, men personlig foretrekker jeg andre programmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal jeg gjøre det? Har aldri fått totem til å spille "alt", og når det spiller noe, så er kvaliteten dårlig (Etter min erfaring i allefall) i forhold til de andre.

Fordi at Totem tar "alt" hvis du bruker en fornuftig backend (hint: Xine).

 

Mplayer tar "alt", har en finfin browserplugin, og fungerer rett og slett.

Jepp, derfor bruker jeg bare den til video.

 

Likevel foretrekker jeg Xine til DVD, da denne har dvdmenystøtte noe ikke mplayer har.

Bruk Totem.

 

Hvorfor skal jeg på død og liv bruke ett program til alt? Spesiellt innen musikk hadde det vært idiotisk (som jeg allerede har sagt hvorfor), men det blir mye av det samme med video.

Hvorfor bruke tre programmer når du kan bruke et?

 

Holdes oppdatert? Joda, om du sitter med ISDN og slacware, er dette kansje et problem. Personlig har jeg yum og adsl, og da er det ikke noe problem.

Ja, for det er jo så vanskelig å holde Slackware oppdatert :roll: Få hodet ut av FC en gang i blant.

 

Hvis du absolutt vil installere fullt av unødvendig pakker så be my guest :)

Endret av olear
Lenke til kommentar
Likevel foretrekker jeg Xine til DVD, da denne har dvdmenystøtte noe ikke mplayer har.

 

Er ikke litt av greia med mplayers dvd støtte at du slipper reklamen og alt dritte som ligger foran filmen. bruk det hendlige litte programmet lsdvd til å finne ut hvilket track som er filmen og skriv

mplayer dvd://09 -slang no -alang en -fs 

siden lsdvd gir deg oversikt over trackene så viste du at filmen lå på track 9 og du kunne starte med flmen med en gang.norsk tekst engelsk lyd :p

 

Xine brukere har fortsatt 3minutter igjen til de ser filmen når filmen min starter ;)

 

skal jeg absolutt ha dvdmeny bruker jeg Ogle, men det skjer bare hvert jubelår, mplayer <3

Lenke til kommentar
det er greit du liker å bruke utdatert software, du trenger ikke skrike så høyt om det. og hvis du leser første post så sier han at han trenger noe ala XMMS siden det er utdatert. og dessuten så er ikke de fleste biblotekene sm er requierd av feks bmp og audacious (som er ganske lik XMMS begge to bare at de fortsatt blir vedlikeholdt og oppdatert) "tull". greit du har syspunkter, men skriv om ting du faktisk har litt kunskap til.

6326523[/snapback]

Kommer det som en bombe på deg at wil ikke har noe virkelig kunnskap om noe av det han skriver?..

Selv bruker jeg xmms enda på grunn av noen plugins som bare xmms (og gtk+ 1.x) kan takle, navngitt OpenSPC-plugin og Highly Experimental PSF1/2-plugin, brukt for å avspille snes- og playstation-musikkfiler respektivt.

6327224[/snapback]

 

Nei, det kommer ikke som en bombe. Men det er fin underholdning å lese det, det skal jeg ikke nekte for. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Off Nå får Scrim og Ratix slutte. Bryr da meg en viss plass om dere to synes jeg bruker udatert programvare. Ser persoling ikke den store underholdninga som dere kaller det i det jeg skriver. Å jeg lurer virkelig på hvorfor dere sier at jeg ikke har kunnskap om det jeg snakker om, for det begynner jeg faktisk å få nå. Å det kan hverken Ratix eller Scrim nekte for for det har IKKE DERE peil på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...