Gå til innhold

Samling av billige og gode utenlandske webshoper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpt USB HUB/Minnekortleser i et hos LEDSHOPPE i fjør, fått bruktvarer uten emballasje (lit bobbelplast) som virket ikke, aldri fikk erstattningsvarer...

 

Varene fra ledshoppe pleier ikke komme i embalasje. De er som regel bare pakket i bobleplast. Men de pleier å ordne opp når det er feil på varene, eller når du ikke får varen du bestilte. Jeg fikk aldri noen ledpærer jeg bestilte derfra, men sendte en mail om at jeg ikke hadde fått dem etter en måned. Fikk mail tilbake om at de skulle sende nye. Og de fikk jeg etter 2-3 uker..

 

:roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men ljudia er egentlig svensk, men med norsk avdeling. Tenkte det gikk :p

 

Det er biltema og Clahs Ohlson og hehe..

 

Denne guiden er beregnet for å finne utenlandske butikker hvor man kan spare en del kroner på, bland annet på rimelige priser og frakt, og greie valutapriser..

 

Det er ikke så mange norske butikker som kan drive med gratis frakt fra første krone! Men det er det flere av de utenlandske som kan! Og de sender gjerne rekomandert fra hong kong uten at det koster noe for frakten!

 

:cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
(Bøker er det ikke toll på)

Dette er feil.

Det er hverken toll eller moms på bøker.

 

Husk at får varer som det skal beregnes toll eller moms på (vareverdi over NOK 200 etter tollvesenetes kurser) skal frakt inkluderes i beregningsgrunnlaget. Siden vi snakker om butikker kommer ikke fritaket på gaver til en verdi av inntil 1000,- inn i bildet.

 

EDIT: glemte anbefalinger:

Bøker:

 

www.antikvariat.net

Samleside for salg av brukte bøker (nyere og eldre). Stort sett skaninaviske forretninger.

 

www.abebooks.com

Samleside for salg av brukte bøker (nyere og eldre). Dekker hele verden inklusive noen norske forretninger.

Endret av PerB
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Play-Asia

Hong Kong basert nettshop som selger dvder, CD-er, spill, pc og mac

Frakt: Rimelig, fra 22 kr

Betaling: Visa, Mastercard, Paypal, Moneybookers, Bank Overføring

Anbefales av wiak

 

ikke bli skremt av estamerte leverings tider de varene jeg bestilte på lørdag ble sendt i dag :D

support er ganske rask å svare under 24 timer også

 

DVD Empire

Amerikansk basert nettshop som selger dvder, CD-er, spill, osv

Frakt: Rimelig, fra 44 kr

Betaling: Visa, Mastercard, Google Checkout, Bank Overføring

Anbefales av wiak

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Noen som vet om nettbutikker som selger treningsklær som Nike og Adidas? Med den lave dollarkursen nå om dagen, hadde vært greit å kjøpe ett og ett plagg om gangen for å slippe unna evt. toll og mva.

 

Hiver meg på denne, skulle gjerne hatt link til noen om noen har! :)

 

Tennis-warehouse Har salg nå på enkelte modeller.. Har ikke noe erfarign med denne butikken. Men de sender til Norge..

 

:innocent:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vil anbefale LooneyStuff. Det er en webshop og ebay-stroe som selger amerikansk godteri. Har ikke handlet fra den selv, men mange har gode erfaringer i denne tråden

Handlet noe skittles og noe greier der. Er nesten litt rart å handle snop på internett, men det er jo artig å ha prøvd det også.

Tror ikke jeg skal gjøre det igjen da, siden jeg ikke greier å slutte å spise godteri før det er tomt eller før blodsukkeret mitt når nye høyder :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg må si meg svært fornøyd med www.miracle-mart.com .

 

Har bestilt totalt 3 pakker fra nettbutikken, hvorav en med vareverdi over 200 kr. De setter lavere pris på varene i papirene som følger med, noe som gir mindre mva. De markerer også pakken med "gift". Dette er vel ikke helt lovlig, men noe mange utenlandske webshopper gjør.

 

Det jeg i tillegg er fornøyd med er at jeg slipper å bruke paypal, at de tar seg tid og råd til å pakke inn varene skikkelig og at frakttiden er imponerende! Det tok 6 dager fra jeg bestilte siste pakke (ca. 3 kg tung, bestående av elektrisk helikopter og et hav av deler) til posten leverte den på døra.

 

Og sist, men ikke minst er det veldig billig å kjøpe varer der, vesentlig billigere enn rimligste nettbutikk her til lands.

 

Bakdelen er vel at det kan bli mye styr ved retur av defekte varer... :whistle:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Hei.

 

Noen som har erfaring med å bestille for over 200 kroner på Deal Extreme?

 

Sitter her og ser litt på en Hdmi-hub/switch

 

Hadde vært kjekt å ha, og enda kjekkere hvis Dealextreme.com kunne merke pakken slik at den slapp gjennom tollen :D

 

Å bestille for over 200 kr på DealExtreme å få det gjennom tollen er egentlig ganske lett.

Du må betale 0.01$(som i følge mine beregninger er 5 øre). Da merker de pakken som "gift".

Verdien på en gave kan være opp til 1000 kr.

Bestilte selv for over 1000 uten at det ble stoppet i tollen :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil anbefale Anything Left Handed. En meget god nettbutikk for oss som er venstrehendte. Har gode priser, ihvertfall sammenlignet med tilsvarende produkter for venstrehendte i Norge. Butikken finnes også i London og er grunnen til at jeg kom over den i utgangspunktet. Har meget kjapp levering og deler opp hver enkelt forsending uten ekstra utgift eller tillegg i prisen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk nå mitt 4-gigabyte-SD-kort fra Ledshoppe. Jeg regnet med at det var et noname-kort, og det såg slik ut også. Men jeg skrapte bort et svart område på kortet, og da dukket KINGSTON opp! Hva er poenget med å dekke over merket med svart tysj?

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...