Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

Rape of the Vampire (1968).

Jean Rollin har sine øyeblikk som regissør, men dette var ren tortur.

Muligens film for spesielt interesserte men for min del var det over og ut allerede 5 minutter inn i filmen, men min idiotiske æreskodeks som går ut på å prøve å holde ut uansett hvor jævlig den enn måtte være, ender som oftest opp med ris til egen bak.

 

Har vært litt løs med 10erne oppgjennom åra, men skjerpa meg og ikke sett en ren 10er på snart et halvt år, men når det kommer til 1/10 filmer er det kun 3 titler ut av om lag 1650 filmer som har blitt tildelt denne store æren og Rape of the Vampire hører definitivt hjemme i de dypeste og mørkeste avgrunner.

 

Filmopplevelsen kan lett sammenlignes med de grufulle dobbelt matematikk timene på ungdomskolen, der uansett hvor ofte en kikker opp på klokka så står tia helt stille.

Slik var det med denne filmen, 90 minutter spilletid, føltes heller som 9 timer.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med andre ord har du kun sjekket ut de filmene som får et bilde og noen ord på fremsiden til VG og dagbladet? Anbefaler deg å legge bort både VG og dagbladet og lete litt utenfor de bladene. Insomnia, Reprise, Oslo, 31. august, De dødes tjern osv. er jo alle virkelig gode filmer. Jeg er ingen stor fan av norsk film selv, men som alle andre land i verden med en filmindustri av en viss størrelse har det kommet, og kommer femdeles, gode filmer.

Lenke til kommentar

Med andre ord har du kun sjekket ut de filmene som får et bilde og noen ord på fremsiden til VG og dagbladet? Anbefaler deg å legge bort både VG og dagbladet og lete litt utenfor de bladene. Insomnia, Reprise, Oslo, 31. august, De dødes tjern osv. er jo alle virkelig gode filmer. Jeg er ingen stor fan av norsk film selv, men som alle andre land i verden med en filmindustri av en viss størrelse har det kommet, og kommer femdeles, gode filmer.

Har sett flere av filmene du nevnte. Ikke leser jeg VG eller dagbladet anmeldelser, men IMDB (dog ikke på norske filmer).

Lenke til kommentar

Og du likte ingen? :hmm:

Nå er jeg ny i tråden her, så vet ikke hva den egentlig handler om, men står i emnetittelen "Filmer du aldri vil se igjen". Selvom en film er bra, betyr det ikke nødvendigvis at jeg vil se den igjen.

Selv synes jeg det er enkelte filmer man bare bør se en gang da de blir litt "ødelagt" om man ser de om igjen.

 

Når det er sagt, så har jo Aksel Hennie en eller annen rolle i så si alle nye filmer for tiden, så da blir ikke akkurat filmen noe bedre av den grunn.

Men generelt sett, så er norske filmer dårlig, med noen unntak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Skjønner ikke hvorfor folk henger med gjeipen mht Piranha eller Politiskolen , det er jo ikke ment å være annet enn tullball på drøyt 90 min.....Piranha er jo parodi på Jaws og den type film.

Lenke til kommentar

Henger folk med gjeipen når det kommer til Piranha og Politiskolen? Piranha er jo en kultklassiker, og veldig godt likt blant folk. Har aldri fått inntrykk av at Police Academy er lite likt heller. En del av oppfølgerne, ja, men ikke den første.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Roger Ebert var heller ikke særlig glad i Politiskole filmene, og inkluderte den første filmen i listen over filmer han hatet og ga den 0 poeng.

Alltid likt Ebert men en hatliste som inkluderer blant andre Death Race 2000, The Exterminator, I Spit On Your Grave, The Hitcher og Police Academy har jeg vansker med å ta seriøst.

 

Uansett de 4 første Politiskole filmene er fin underholdning og selv om humoren i de 2 siste begynte å bli noe sliten så fungerte det.

Steve Guttenberg og Bobcat Goldthwaits alarmklokker ringte i tide og de bestemte seg for at nå var det nok og fløy av gårde i hver sin luftballong sammen med Sharon Stone og Corrine Bohrer.

En genistrek da serien gikk fullstendig i dass med de 3 siste filmene.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Roger Ebert hadde også en tendens til å kjøre helomvending med tanke på filmer han i utgangspunktet ikke var så spesielt begeistra for.

Blade Runner er et godt eksempel på en film han ga en lunken anmeldelse av i 82 men som fikk innpass mange år etter i hans ekslusive Great Movie liste.

 

Ikke ulikt musikkguren Robert Christgau virket det som Ebert ofte gikk i mot strømmen kun for å gjøre så, mens filmer andre igjen slaktet kunne få en god del tomler opp av Roger.

Savner Ebert og Siskel, var ofte uenig med dem, likevel hadde gutta mange gode poenger og var reale med en enorm kunnskap og kjærlighet til film.

Lenke til kommentar

Joda, det samme gjelder The Last House on the Left. Men folk forandrer seg. Jeg hatet Eden Lake og slaktet den for tre år siden eller noe sånt, men jeg så den igjen i fjor og da innså jeg hvor fantastisk bra den er. Det er ikke alt man liker med en gang, men som vokser på en over tid. Helt normalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Syns Politiskolen 6 er undervurdert , manuset er logisk (krimbølge fører til at eiendomsprisene faller og nabolag kan bli oppkjøpt for peanuts pga ingen vil bo der mer) , banden vs våre helter samt twisten på slutten.

Lenke til kommentar

After Earth!

 

Det er sjelden jeg blir sittende i kinosetet kun fordi jeg har betalt for billetten, men dette er en av veldig få filmer hvor KUN betaling av billetten og en barnslig furtenhet fikk meg til å bli i setet.

Det er så mange logiske brister og teitheter i denne filmen at jeg blir helt matt. Sa meg villig til å se den for andre gang bare for å se hva kjæresten syntes om den, men vi kom bare 30 minutter inn i den før han heldigvis gav opp :p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...