Gå til innhold

KontorPC til Videoredigering


Anbefalte innlegg

Ja som tråden sier så man på utkikk etter en kontorPC til ren videoredigering. Nå er ikke dette en videoredigering hvor man trenger superrask HDD, det skal legges tekst på DVDer sendt fra konferasner i USA til våre norske medlemmer. Jeg lurer på hva man trenger til dette. Jeg mener å huske at en ganske kraftig CPU vil gjøre konverteringen raskere, men usikker på hvordan det er med Intel vs AMD på akkurat dette, og pris/ytelse. Skjermkort er uvesentlig, da det ikke skal være noen spill overhodet på denne PCen. RAM må vel være 1Gig ++?

 

Har dere noen innspill som kan hjelpe og/eller konkrete tilbud jeg kan se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja som tråden sier så man på utkikk etter en kontorPC til ren videoredigering. Nå er ikke dette en videoredigering hvor man trenger superrask HDD, det skal legges tekst på DVDer sendt fra konferasner i USA til våre norske medlemmer. Jeg lurer på hva man trenger til dette. Jeg mener å huske at en ganske kraftig CPU vil gjøre konverteringen raskere, men usikker på hvordan det er med Intel vs AMD på akkurat dette, og pris/ytelse. Skjermkort er uvesentlig, da det ikke skal være noen spill overhodet på denne PCen. RAM må vel være 1Gig ++?

 

Har dere noen innspill som kan hjelpe og/eller konkrete tilbud jeg kan se på?

6292356[/snapback]

 

Jeg kan trygt anbefale enhver PC med dobbeltkjerne. Jeg har selv den billigste Intel Core Duo varianten og jeg driver litt med videoredigering. Det går kjapt, smertefritt og fint unna.

 

Ikke gå for mindre enn 1 Gb ram nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...