Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital øker hastigheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har opp mot 4 halve nededøgn i måneden og konstant problem med DNS-servere.

Problemer med DNS servere er jo relativt enkle å løse, istedefor å benytte begge DNS serverne til ISP så bytter du ut en av de slik at fallback ikke er hos samme leverandør. Kan være litt kronglete, men har man først gjort det så vil man skjelden få DNS problemer igjen. Se her for mere info om alternative DNS servere. Her er også endel tips om DNS problemer.

Lenke til kommentar
Problemer med DNS servere er jo relativt enkle å løse, istedefor å benytte begge DNS serverne til ISP så bytter du ut en av de slik at fallback ikke er hos samme leverandør. Kan være litt kronglete, men har man først gjort det så vil man skjelden få DNS problemer igjen. Se her for mere info om alternative DNS servere. Her er også endel tips om DNS problemer.

6294989[/snapback]

 

Jeg har til tider kjørt begge DNS serverene utenfor Canal Digital, men det ble det slutt på da Catch stengte serverene sine for ekstern trafikk... Å bruke de mindre belastede serverene til Catch var raskt og stabilt så lenge det varte. Det er vel uansett litt frekt å bruke DNS'er som man ikke har betalt for å bruke.

 

Det kan virke som Canal Digital har en lang rekke DNS servere, og det kan virke som de har mange brukere per DNS. Hvis jeg setter fast DNS innad i Canal Digital, blir den før eller senere ustabil. Derfor har jeg i det siste valgt å ha begge på auto, og dermed blir begge hos Canal Digital...

 

Disse innstillingene bytter man jo en gang i blant når man plages.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Borettslagshastighetene og pris (UGmI):

MINI          150/150      97,-
MIDI AKTIV    2500/1000    267,-
MAXI AKTIV    5000/2000    347,-
MEGA AKTIV    10000/2000   447,-

Canal Digital - Doble hastigheter på bredbåndet

6294153[/snapback]

 

Samme uthastighet som før da.

 

Jeg laster i og for seg ned i den hastighet jeg vil siden de jeg laster ned fra ikke går fortere, men kunne tenkt meg å kunne laste opp raskere.

 

Får kanskje betale 80 kr mer i måneden da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Noen med Terayon modem som har fått oppgraderingen?

 

Jeg har både thomson og terayon. men bare thomson får den nye hastigheten.

 

Vill helst bruke terayon modemet da det gir med 200/300 kbit bedre uthastighet

6709573[/snapback]

 

 

Bruker Terayon modem og fått oppgradert. Bor i Tromsø.

 

/BT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...