Gå til innhold

Gabe Newel snakker om HL-film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener Gabe med det egentlig ? Dårlig ? Half-Life historiene suger jo passe hardt så det skal MYE til for at dette blir en suksess på film. Synes de er dårlige som spillhistorier også og det kreves 10x bedre manus til film.

6278984[/snapback]

 

Half life har faktisk en sinnsykt bra historie. Bedre enn de fleste PC spill vil jeg si

Lenke til kommentar
Eh, hva betyr det?

 

Quoted For Truth ;)

6287441[/snapback]

 

Ah, da har jeg lært noe nytt i dag og.

 

Uansett, historien til HL er ikke så ekstremt original. Det er jo tross alt den klassiske: "et eksperiment går galt og monstre dukker opp". Men det er en rekke elementer i den som gjør den interessant.

 

- For det første viser det seg at det kanskje ikke er en ulykke, men en fremprovosert hendelse av noen som har interesse av det.

- For det andre får man sitt eget militære mot seg, som skal prøve å dekke over hendelsen.

- For det tredje blir man overvåket av en mystisk mann i dress med ukjente motiver

 

Dessuten liker jeg at Gordon Freeman er en anti-helt, en stille forsker med kubein er jo glimrende ;)

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvorfor dere er så keene på at Peter Jackson skal regissere. LOTR-trilogien er god nok den, men Half-Life er noe helt annet. King Kong var jo kun en kjedelig effektorige uten egenart.

 

Half-Life må gjøres skittent, klaustrofobisk og intenst. Ikke noe barnevennlig eventyr-greier, men en katastrofefilm blottet for patriotisme, klisjeer og dårlig romanse.

Yes! Peter Jackson mæ opp i rævva.

Bra at ihvertfall noen (Polar Pål, Glint) ikke lar seg blende av CGI'n te Jackson.

 

Jeg fikk lyst til å kaste noen navn ut på bordet:

Stanley Kubrick, bare synd han er død...

Ridley Scott?

Martin Scorsese?

Jim Jarmusch?

Francis Ford Coppola?

Christopher Nolan?

Luc Besson?

David Fincher?

Darren Aronofsky?

 

Uansett håper jeg det aldri kommer en Half Life film.

Med mindre Valve lager filmscriptet sjøl tror jeg ikke en film kommer til å tilføre HL noe nytt, så filmen blir kun for å tjene peng.

Tar Valve full kontroll over en Half Life film kan det bli ille bra, men ikke nødvendigvis.

Regner med at Valve avstår fra å være trendhorer og holder Half Life utenfor filmen.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvorfor dere er så keene på at Peter Jackson skal regissere. LOTR-trilogien er god nok den, men Half-Life er noe helt annet. King Kong var jo kun en kjedelig effektorige uten egenart.

 

Half-Life må gjøres skittent, klaustrofobisk og intenst. Ikke noe barnevennlig eventyr-greier, men en katastrofefilm blottet for patriotisme, klisjeer og dårlig romanse.

6286418[/snapback]

 

 

King kong har aldri vært så veldig bra untatt for de som faktisk vokste opp med den..

Half-life derimot! Der her vi en knasende god historie om Gabe Newell, geniet selv, får fikse manuset til det half life egentlig er

 

Half-Life må gjøres skittent, klaustrofobisk og intenst. Ikke noe barnevennlig eventyr-greier, men en katastrofefilm blottet for patriotisme, klisjeer og dårlig romanse.

 

Får satse på at Peter Jackson lager noe ut av HL da!

Lenke til kommentar
Half-Life må gjøres skittent, klaustrofobisk og intenst. Ikke noe barnevennlig eventyr-greier, men en katastrofefilm blottet for patriotisme, klisjeer og dårlig romanse.

 

Får satse på at Peter Jackson lager noe ut av HL da!

6300402[/snapback]

 

Nettopp derfor jeg håper at Peter Jackson ikke blir ansatt, hvis det skulle bli en HL-film.

Lenke til kommentar

Hva med George Lucas? Tvilsomt at han gidder å lage film for noen andre da.. menmen ^^

 

Men det er alltids andre stjerneregissører, la meg nevne:

-David Finche(Fight Club, Se7en)

 

-Tim Burton(Batman,Mars attack, kanskje ikke hans stil. Men alikavel, han hadde gjort filmen spesiell)

 

-Joss Whedon(Angel, buffy, firefly(direkte nok serier)serenity(syke effekter og ganske bra film)kanskje buffy og angel ikke hadde så grensesprengende effekter, men det er mye annet i en film da.)

Vil bare legge til at Whedon har lagd en hel episode av buffy hvor det ikke ble sakt et ord. Så rollen som regissør hadde kanskje passet han.

 

-M. Night Shyamalan(The Sixth Sense, Unbreakable, Signs) Skaper intense filmer. Kanskje har gjort en tabbe med The Village.

Endret av MeSa
Lenke til kommentar

Tim Burton...ehh skeptisk - fyren er genial, men ikke til slike intense, mørke og klaustrofobiske filmene...

Joss Whedon...ehh skeptisk - fyren lager jo bare action/komedie-serier - passer ikke så bra med HLs image

 

George Lucas? - NEI! FFS!

 

M N. Shyamalan - har han egentlig laget noe skikkelig bra siden the sixth sense?

Lenke til kommentar

Tim Burton eller Ridley Scott :D sier nå jeg :) David Fincher også.

Men Tim Burton hadde vært kulest tror nå jeg,, som mesa sier, så er det nok ikke akkurat hans stil, men han hadde nok kommet på noe kult, ORGINALT og mørkt/dystert :). (men håper ikke akkurat på dukkefilm da :p)

 

For all del ikke noe alla Matrix I II III...!

Lenke til kommentar
-Joss Whedon(Angel, buffy, firefly(direkte nok serier)serenity(syke effekter og ganske bra film)kanskje buffy og angel ikke hadde så grensesprengende effekter, men det er mye annet i en film da.)

Vil bare legge til at Whedon har lagd en hel episode av buffy hvor det ikke ble sakt et ord. Så rollen som regissør hadde kanskje passet han.

6315552[/snapback]

En av mine favoritter om dagen. Digger Firefly-serien, dumt at det bare ble en sesong på 13 episoder. Har sett filmen Serenity som avslutter serien. Et mesterverk. Han er veldig begavet syns jeg. Hadde passet fint, for han er veldig god på bygge opp karakterene sine.

Lenke til kommentar

 

M N. Shyamalan - har han egentlig laget noe skikkelig bra siden the sixth sense?

6315672[/snapback]

 

Ja. The Village er undervurdert og misforstått fordi den ble promotert som en grøsser. Unbreakable var meget stilfull og mørk, og en favoritt hos mange. Signs funket også fint, selv om det er hans svakeste.

 

Om han kunne regissert HL? Er nok ikke helt hans sjanger, selv om jeg er stor fan av hans karakteroppbygging, det visuelle, bruken av lyd og hans tvister på slutten av filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...