Gå til innhold

Hvilken class skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var inne på tanken om og bli hunter (night elf female), men folk sier at jeg bør velge dwarf, men jeg synes ikke dem er noe tøffe.

 

Hva anbefaler dere meg og velge av class og race som både er kult og bra?

6272678[/snapback]

Nelf hunter og d00rf hunter spørs på spillestilen hva du bør velge. Dvergene har jo gun spec., mens nelf har shadowmeld. Les på wow-europe om de forskjellige, og finn ut hva du liker best.

Hunter er forøvrig et godt valg til første-char, og de er utrolig morsomme å spille. Man klarer seg selv om man ikke har spilt mye før, men man kan allikevel skille mye på en god/dlriåg hunter ettersom man kan lære mye.

Lenke til kommentar

Får vel anbefale warrior jeg da :)

 

Warrior er svakere på lavere levels, men deres styrke som klasse øker mer eksponensielt i forhold til andre klasser, som gjerne har en mer linær kurve.

 

eller for å quote noen fra US warrior forumet.

 

" as a warriors dps increases, it increases".

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

jeg ville anbefale hunter warrior eller priest som første valg,. ta avstand fra hybrid klassene druid pala og shaman i alle fall som nybegynner. warrior er en veldig morsom klasse. ganske ok solo og morsome og spille med lett og få gruppe og.

priest alle er avhengig av deg i grupper og i shadow for msoloer du som en gud.

 

men som nybegyner ville jeg kanskje tatt hunter de er suverene og solo med.

lette og bruke og.

Lenke til kommentar
Får vel anbefale warrior jeg da :)

 

Warrior er svakere på lavere levels, men deres styrke som klasse øker mer eksponensielt i forhold til andre klasser, som gjerne har en mer linær kurve.

 

eller for å quote noen fra US warrior forumet.

 

" as a warriors dps increases, it increases".

6281077[/snapback]

 

Helt til blizzard finnet ut at "normalized rage" er en god ide. (noe jeg tipper kommer ganske snart :roll: )

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Får vel anbefale warrior jeg da :)

 

Warrior er svakere på lavere levels, men deres styrke som klasse øker mer eksponensielt i forhold til andre klasser, som gjerne har en mer linær kurve.

 

eller for å quote noen fra US warrior forumet.

 

" as a warriors dps increases, it increases".

6281077[/snapback]

 

Helt til blizzard finnet ut at "normalized rage" er en god ide. (noe jeg tipper kommer ganske snart :roll: )

6286113[/snapback]

 

har snublet over noe sånt ja, er riktignok bare et vagt utsagn som er tolket dithen, men om det går live så tror jeg nok at min wow karriere er over :)

Lenke til kommentar

Får vel foreslå Mage jeg da! :D

 

Hvorfor velge mage?

-fra 1-60 rocker Mage! PvE går som en drøm, levling går vanvittig fort!

-Skal du levle skikkelig fort, team opp med en Priest (når du/dere er lvl 25- 30) og AoE grind! Sånn blir det både XP og penger av!

-Slipper å tigge etter mat og vann, vær vulgær og sløs alt du orker!

-En slipper å stresse med å fly fra by til by. Teleport er grunn nok til å velge mage.

 

-PvP er mage også bra, men krever litt skills. I alle fall 1 v 1.

-I gruppe PvP er mage igjen kongen på haugen!

-Lett å finne gruppe for Instance, siden det er få mager igjen (På hakkar i alle fall)

 

-Spillestilen til mage er veldig intensiv. PvE er vi ranged, med god avstand til der hvor det er action, bortsett fra når vi må i ilden og drive litt AoE. Morsomt! I PvP er vi semi-ranged. Det vil si, vi begynner kanskje på god avstand, men kampene arter seg fort inn på tettere grund. Mye løping, og veldig actionfull spillestil. Kanonmorsomt! Fyr opp litt AC/DC og gi gass!

-Vi har nesten enerett på å daue med stil :D Stup inn i en gruppe (PvP), og hold helvete med de til de skjønner hva som foregår, og kakker deg. Et sånt selvmordsstunt kan avgjøre trefninger i f.eks. AV, og gi din side overtaket til å ta en gravplass eller et tårn.

 

Hvorfor ikke velge mage?

-Vi dauer fort og ofte! (Pluss her også) Selv om vi dauer mye, går vi ned med et smell. Etter all whining på forum over hvor svak mage er, undervurderes vi titt og ofte. Er mange som bør tenke seg om to ganger før de angriper!

-Vi dauer ofte

-Vi dauer ofte

Lenke til kommentar

Jeg har lvla en Night Elf female (har kjønn noe å si? :p ) Druid. Jeg sleit veldig med soloplay en god del av lvlinga, men når jeg endelig skjønte og fikk dreisen på shapeshift, så ble det mye artiere å grinde selv.

 

Jeg er en alt-o-holiker, så jeg har en av hver class (borsett fra warrior, so far). Har chars på både alliance og horde, på pvp og pveserver. Jeg rullerer på å spille på de forskjellige så jeg alltid spiller med rested. Personlig synes jeg det er mer morsomt å prøve forskjellige classes/races/professions enn å slite for å få gruppe til UBRS.

 

Nelf har sin shadowmeld som fordel, mens dwarf har stoneettelleranna (husker ikke hva det heter sånn i farta) som kan fjerne poison og sånnt. Har en UD priest som har Cannibalize som racial skill hvilket er kjekt når man grinder humanoids.

 

Vet ikke om jeg vil anbefale hunter til å begynne med. Det er veldig lett å bli avhengig av pet og det blir da en nedtur å spille andre chars. Har en kompis som starta en nelf hunter, og for ham er det utenkelig å spille noen andre classes nå. Han har blitt så vant til tracking/pet osv.

Avhengig av server, så er det også veldig mange hunters/rogues, så det kan kanskje være litt vanskeligere å få gruppe til instances enn om du f.eks. er healer eller tank.

 

Så jeg vil anbefale å prøve litt forskjellige for å se hva du liker best.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...