Gå til innhold

Byttet kort med kamerat, funker dette bra?


Anbefalte innlegg

Har nå byttet mitt XFX 6600GT Extreme mot et 7300GS Turbo Cache, mitt

gamle kort hadde 128mb og det jeg byttet til har nå 256. Men er ikke overrasket

over ytelsen, da det går nesten mer hakkete på det nye 7300 kortet.

 

ER det muligens driver problemer?

 

:hmm::hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå byttet mitt XFX 6600GT Extreme mot et 7300GS Turbo Cache, mitt

gamle kort hadde 128mb og det jeg byttet til har nå 256. Men er ikke overrasket

over ytelsen, da det går nesten mer hakkete på det nye 7300 kortet.

 

ER det muligens driver problemer?

 

:hmm:  :hmm:  :hmm:  :hmm:

6265307[/snapback]

 

Det at mange som ser seg blinde på hvor my MB et kort har og tror det er veldig viktig, men det har ingenting å si når 7300GS, som noen allerede postet, er et dårligere kort enn 6600 GT. Dårlig bytte der ja :(

Lenke til kommentar
Har nå byttet mitt XFX 6600GT Extreme mot et 7300GS Turbo Cache, mitt

gamle kort hadde 128mb og det jeg byttet til har nå 256. Men er ikke overrasket

over ytelsen, da det går nesten mer hakkete på det nye 7300 kortet.

6265307[/snapback]

Det er nok desverre ikke et driverproblem....

 

Du har desverre gjort et elendig bytte, og byttet til deg et low-end kort med 4 pipelines og 64-bit minne.... Det kortet du hadde har 8 pipelines, og 128-bit minne, og er et mye raskere kort... Er vel iallefall dobbelt så mye kraft i det gamle kortet ditt, om ikke mer.

 

Så vil anbefale deg å prøve å bytte tilbake.

Lenke til kommentar

En ting til, 7-serie kort er generelt bedre enn 6-serie, men det er tallene etter som er viktige - som du nå har skjønt. Skal du ha til spill etc så gå etter x600 i det minste! Jo høyere tall etter 7-tallet, jo bedre ytelse... generelt sagt. Så et 7900GT er bedre enn 7800GT som er bedre enn 7600GT osv.

 

Som allerede nevnt, er 7300GS et low-end kort; alt under 7600 er det.

 

I tillegg til dette gir bokstavene etter tallet en pekepinn: GTX er bedre enn GT er bedre enn GS som er bedre enn LE.

 

Samme reglene gjelder for 6-serien, men et 7-serie er som sagt ikke nødvendigvis bedre enn top-end 6-serie.

 

Håper dette var sånn cirka korrekt, det er i alle fall slik jeg har forstått det selv. Er litt noob på dette området fremdeles. Noen som har mer peil får heller gi meg så øra flagrer!

Prøvde i alle fall å gjøre det lett forståelig :p

Endret av Janniz
Lenke til kommentar
Han ble nok blendet av 256 MB ram og det at 7300 er et høyere tall enn 6600.

6268461[/snapback]

 

Får for trådstarters skyld ikke håpe at kompisen hans visste forskjellen, for hvis han gjorde det ble trådstarter rundlurt av sin egen kompis :)

Lenke til kommentar

Nei, einaste eg kan sei er at 6600gt er bedre en 7300gs (som sagt mangen ganger :p )

 

Lurer litt på kven som er luringen her, om det er du som trudde du kunne lure kompisen din, eller om det var han som prøvde og lure deg ;)

 

Edit: Kjip sitvasjon :hrm:

 

Edit2: Trur jeg har det!! Kameraten din kjøpte nytt skjermkort, og blei ikkje fornøgd me da...Han blei no ganske sure, og tenkte at han kunne selga da vidare pga at det var av "høyere tall" og "noobs" ville kjøpt/byttet det!...Nå var det synd at du blei hans offer :innocent:

 

eller tar eg heilt feil :p ?

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...