Gå til innhold

Sliter med telefonterror - Hvordan finne ut hvem?


Anbefalte innlegg

Getaway in AA: Ja jeg vet det, men saken vil jo bare bli henlagt, som politiet sier...

 

Bamsemoms: Hehehe, ja det er jo igrunn litt sykt å tenke på :p

Kan man ikke ringe telenor og få de til å sperre skikkelig da? Slik at man ikke kan ta imot skjultenr?.

Hvilken telefon har dama di? Rart det går ant :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var til politiet idag og fortalte de hele greia.

De sa at de ikke kunne gjøre noe med saken fordi det er ikke alvorlig nok.

Hadde det vært trusler det hadde dreid seg om, så hadde de satt folk på saken.

Det vil koste politiet flere tusen og spore opp hvem det er, så de rådet meg bare til å kontakte telenor og spør de pent om de kan utgi hvem det er.

 

Så jeg må nok leve med all tullringinga :p

6268591[/snapback]

 

Dette må jo være det dummeste jeg har hørt... Selvsagt skal politiet gjøre noe med saken! De plikter å ta imot din anmeldelse, selv om saken vil bli henlagt. I det minste får du vite navnet på plageånden din. Og det er jo rent pølsevev at det vil koste politiet flere tusen å spore opp synderen. En henvendelse til Telenor med begjæring om å levere ut relevant informasjon er alt som trengs.

 

Personlig hadde jeg gått tilbake til disse udugelige politifolkene og forklart at du gjerne vil anmelde saken likevel, ettersom Telenor ikke gir ut informasjon om skjulte telefonnummer sånn helt uten videre. At politiet mener saken ikke er alvorlig nok er jo revnende likegyldig for deg, så lenge de faktisk er nødt til å ta imot anmeldelsen din og følge opp saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En måte å få bukt med sånt på, eller i det minste gi deg litt mer peiling på hvem, er å gjøre følgende med ditt abonnement (dersom det er hustelefon):

 

- Kjøp en telefon med støtte for nummervisning. (Du må også ha dette i abonnementet ditt)

- Sperr telefonen for innkommende anrop med skjult nummer. Da vil den som ringer få en beskjed om at "Abonnenten har reservert seg mot skjulte anrop, tast 1 for å vise nummer"

 

Har gjort begge to hjemme pga alle jævla hersens telefon-faens-selgere som ringte i hytt og gevær. Veldig stille etter dette...

 

Vet ikke om du kan få bestilt lignende tjenester dersom det gjelder mobil.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Mitt råd er å anmelde det. Uansett om Politiet sier de ikke kan gjøre noe med det, så er de pliktige til det viss du anmelder det! Og det koster ingenting for deg.

 

Hvis ikke det hjelper så skaff deg hemmelig nummer kanskje? Det er ikke så fryktelig kostbart!

 

Håper det løser seg :)

Lenke til kommentar

hvis du har sånn symbian-mobil, som nokia 3650, så finnes det et program som heter blacklist. før var jeg veldig plaget av at rogalendinger ringte til meg og ropte for full hals hvorfor jeg ikke var i kantinen på gullfaks, eller om jeg kom på reunion'en for sandnesrussen 1989 til helgen. jeg heter sikkert det samme som en eller annen som halve rogaland vil snakke med. så med det programmet gjorde jeg sånn at de eneste som fikk ringe til meg, var de numrene jeg hadde lagret. og når et annet nummer ringte, hører de bare opptatt-lyden, og mobilen lager ingen lyder.

Lenke til kommentar

Politiet skal jo gjøre noe med det da, men det er jo grenser for hva de bruker resurssene på.

 

Bare ta telefonen og legg den fra deg.

 

Så går du en tur i huset, og snart synes ikke de at det er gøy lenger.

 

Bare ikke svar på noen inkommende anrop med skjult nummer. Eller hvis det går an å sperre det da.

 

*Google*

 

EDIT: hvilken telefon har du egentlig?

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Getaway in AA: Har pratet med han nå, han har faktisk tilgang til å finne ut hvem som tullringer til meg, men han kan desverre ikke opplyse meg om hvem som gjør det.

Er veldig strengt påstår han!

 

Jungel: Jepp, du er ikke alene om å syns det er dumt.

Jeg kan anmelde det, men kommer vistnok ingen vei med det, noe jeg igrunn tror på, politiet her jeg bor er ikke akkurat de beste til å gjøre jobben sin.

Sant det du sier om begjæring... Kan neppe stemme at det koster de flere tusen, er nok heller de som vil spise smultringer og gjøre absolutt ingenting.

 

Gurglemuffin: Kunne godt ha kjøpt meg en slik telefon som du snakker om, men vil liksom ikke ende opp med en telefon som kanskje mangler alt det jeg vil ha, men som har støtte for nummervisning.

Har hørt at jeg kan ringe telenor og be de fikse slik at skjultenr ikke kan ringe meg, men har mine tvil om at det går ant.

 

jnesje: Har hemmelig nr :)

 

tissedam: Er ikke så lett, har foregått i flere år som sagt, så jeg har prøvd det meste for å få vedkommende til å slutte med dette.

Har en nokia 6280 (desverre!).

Lenke til kommentar
Det å reservere seg mot skjult nr virket snedig? Hvordan man gjør det?

6290992[/snapback]

En ekstra-tjeneste telenor har. Jeg har den, og det som skjer når noen prøver å ringe meg med skjult nr er bare at dem får beskjed om å taste en el annen tast for å vise nr sitt. Det har ihvertfall stansa 98% av all automat-selger-oppringning hos meg. :)

Som allerede nevnt, dette gjelder hustelefon, vet ikke om Telenor (eller andre) har lignende tjenester for mobil.

Lenke til kommentar
Det vil koste politiet flere tusen og spore opp hvem det er.

Sleipt av dem å si noe slikt. Det er slike tjenester man betaler skatt for i Norge.

6291102[/snapback]

Enig! Men hva kan han gjøre?

 

Han har prøvd alle muligheter nå, eneste sjangse er å få vedkommene til å slutte med tulleringingen. Noe som ikke kan være verdens enkleste sak heller, da terroren har holdt på i flere år.

Lenke til kommentar
Det vil koste politiet flere tusen og spore opp hvem det er.

Sleipt av dem å si noe slikt. Det er slike tjenester man betaler skatt for i Norge.

6291102[/snapback]

Enig! Men hva kan han gjøre?

 

Han har prøvd alle muligheter nå, eneste sjangse er å få vedkommene til å slutte med tulleringingen. Noe som ikke kan være verdens enkleste sak heller, da terroren har holdt på i flere år.

6291129[/snapback]

 

Som Gromit sier så kan man påklage henleggelsen. Ettersom hans lokale politistasjon er helt udugelig, og antakeligvis mer opptatt av å spise smultringer/stå i grøften på motorveien med laser enn å hjelpe personene som betaler lønnen deres, så kan det meget godt hende at en slik eskalering faktisk vil ha noe for seg. Enhver anstendig politimann ville i det minste tatt kontakt med Telenor, funnet ut hvem som står bak telefonterroren, ringt vedkommende og tatt en alvorsprat. Det er absolutt minimum av hva man kan forvente, og ville toppen tatt et par timer av politimannens verdifulle tid.

 

Argh! Blir så oppgitt når jeg hører om totalt inkompetente og udugelige politifolk :mad:

Lenke til kommentar
Det vil koste politiet flere tusen og spore opp hvem det er.

Sleipt av dem å si noe slikt. Det er slike tjenester man betaler skatt for i Norge.

6291102[/snapback]

Enig! Men hva kan han gjøre?

 

Han har prøvd alle muligheter nå, eneste sjangse er å få vedkommene til å slutte med tulleringingen. Noe som ikke kan være verdens enkleste sak heller, da terroren har holdt på i flere år.

6291129[/snapback]

 

Som Gromit sier så kan man påklage henleggelsen. Ettersom hans lokale politistasjon er helt udugelig, og antakeligvis mer opptatt av å spise smultringer/stå i grøften på motorveien med laser enn å hjelpe personene som betaler lønnen deres, så kan det meget godt hende at en slik eskalering faktisk vil ha noe for seg. Enhver anstendig politimann ville i det minste tatt kontakt med Telenor, funnet ut hvem som står bak telefonterroren, ringt vedkommende og tatt en alvorsprat. Det er absolutt minimum av hva man kan forvente, og ville toppen tatt et par timer av politimannens verdifulle tid.

 

Argh! Blir så oppgitt når jeg hører om totalt inkompetente og udugelige politifolk :mad:

6291200[/snapback]

Det er helt rett, men hva kan han gjøre hvis politiet bare henlegger saken gang på gang?

Lenke til kommentar
Det vil koste politiet flere tusen og spore opp hvem det er.

Sleipt av dem å si noe slikt. Det er slike tjenester man betaler skatt for i Norge.

6291102[/snapback]

Enig! Men hva kan han gjøre?

 

Han har prøvd alle muligheter nå, eneste sjangse er å få vedkommene til å slutte med tulleringingen. Noe som ikke kan være verdens enkleste sak heller, da terroren har holdt på i flere år.

6291129[/snapback]

 

Som Gromit sier så kan man påklage henleggelsen. Ettersom hans lokale politistasjon er helt udugelig, og antakeligvis mer opptatt av å spise smultringer/stå i grøften på motorveien med laser enn å hjelpe personene som betaler lønnen deres, så kan det meget godt hende at en slik eskalering faktisk vil ha noe for seg. Enhver anstendig politimann ville i det minste tatt kontakt med Telenor, funnet ut hvem som står bak telefonterroren, ringt vedkommende og tatt en alvorsprat. Det er absolutt minimum av hva man kan forvente, og ville toppen tatt et par timer av politimannens verdifulle tid.

 

Argh! Blir så oppgitt når jeg hører om totalt inkompetente og udugelige politifolk :mad:

6291200[/snapback]

Det er helt rett, men hva kan han gjøre hvis politiet bare henlegger saken gang på gang?

6292734[/snapback]

 

Jo men poenget er vel at henleggelsen påklages til en annen instans, altså er det ikke de samme, udugelige, smultringspisende politifolkene på den lokale politistasjonen som skal ta stilling til det. Det er i hvert fall mulig å forsøke å komme videre med en slik fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Det er helt rett, men hva kan han gjøre hvis politiet bare henlegger saken gang på gang?

6292734[/snapback]

En kompis av meg ble utsatt for legemsbeskadigelse (skadet kneet) for noen måneder siden, noe han selvfølgelig anmeldte. Etter hvert fikk han beskjed i posten om at saken ble henlagt grunnet bevisets stilling, dette til tross for at 5 politifolk og masse sivile vitner så på, de har det hele på video og overtrederen tilsto (riktignok ikke i retten, men han ville gjøre opp for seg og hadde nok gjort det samme der).

Poenget er: Jeg tror at når politiet driver med en sak de egentlig ikke ønsker å prioritere, henlegger de den først "grunnet bevisets stilling". Hvis det er viktig for fornærmede å få saken igjennom, klager han sannsynligvis på avgjørelsen. På denne måten får politiet silt ut en hel masse uviktige saker.

Lenke til kommentar

Gromit: Kunne jo ha sagt det, men da ville de antageligvis ha spurt meg om jeg har fått trusler osv.

Selv trodde de at det var telefonselgere som drev å tullringte til meg, forklarte de flere ganger at det er umulig at telefonselgere tulleringer i flere år. huff!

 

Gurglemuffin: Hørtes bra ut det systemet der, synd det ikke gjelder for mobil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Hadde det vært meg så hadde jeg tatt han/henne du mistenker og gitt personen en mitt i trynet. Om personen ringer deg opp igjen, så tok du feil person. Men siden du uansett misliker personen du mistenkte så spiller det ingen rolle.

Lenke til kommentar
Hadde det vært meg så hadde jeg tatt han/henne du mistenker og gitt personen en mitt i trynet. Om personen ringer deg opp igjen, så tok du feil person. Men siden du uansett misliker personen du mistenkte så spiller det ingen rolle.

6298353[/snapback]

Hehhe, blir vel til at jeg gjør det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...