Gå til innhold

Klage på feil karakter


Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det er vanlig å få forandret karakterer man kalger på...jeg fikk 4 i musikk, der hadde jeg kun en prøve(karakter: 5) og vi så en film. Er det noen sjanse der å få forandret karakter? Så fikk jeg 4 i norsk sidemål: der hadde jeg en tentamen (karakter: -5), noen sjanse der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snakket med læreren i dag, og spurte på hvilket grunnlag han kunne gi meg 4. Da jeg sa at jeg hadde en prøve med 5, at vi ikke hadde hatt noen som helst form for undervisning etter jul, hvor jeg kunne ha deltatt muntligt på. Da sa han at det telte i på karakteren om jeg kunne spille instrument, noe som jeg har gjort i 3 år. DA ble læreren bare stille og gikk inn i på kontoret sitt....Jeg tror faktisk han innså at han hadde gjort en feil vurdering, så jeg sitter å skriver en klage nå.

Lenke til kommentar
Jeg snakket med læreren i dag, og spurte på hvilket grunnlag han kunne gi meg 4. Da jeg sa at jeg hadde en prøve med 5, at vi ikke hadde hatt noen som helst form for undervisning etter jul, hvor jeg kunne ha deltatt muntligt på. Da sa han at det telte i på karakteren om jeg kunne spille instrument, noe som jeg har gjort i 3 år. DA ble læreren bare stille og gikk inn i på kontoret sitt....Jeg tror faktisk han innså at han hadde gjort en feil vurdering, så jeg sitter å skriver en klage nå.

6301137[/snapback]

 

nice :thumbup:

Justice for the wind

:w00t:

Lenke til kommentar
Jeg snakket med læreren i dag, og spurte på hvilket grunnlag han kunne gi meg 4. Da jeg sa at jeg hadde en prøve med 5, at vi ikke hadde hatt noen som helst form for undervisning etter jul, hvor jeg kunne ha deltatt muntligt på. Da sa han at det telte i på karakteren om jeg kunne spille instrument, noe som jeg har gjort i 3 år. DA ble læreren bare stille og gikk inn i på kontoret sitt....Jeg tror faktisk han innså at han hadde gjort en feil vurdering, så jeg sitter å skriver en klage nå.

6301137[/snapback]

Nå er jeg ikke helt med. Jeg går ut ifra at du snakker om faget musikk? Isåfall kan jeg ikke helt forstå hva det har å si for karakteren om du kan spille et instrument eller ei. Hvilken relevanse har det for karakteren din?

 

Mulig jeg har misforstått noe her, for hvi jeg har forstått deg riktig, kan det umulig henge på grep...?

Lenke til kommentar

I så fall vil jeg klage på min karakter på vidregående for 2 år siden i gym. For jeg har spilt fotball i 10 år....

Sånt har jo ikke noe å si. I alle fall ikke for min håløse lærer. En som spillte på U-19 landslaget fikk 4 mens skolen største nerd med astma og liten innsats fikk 6. Forklar logikken. Gym er et praktisk fag mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Dette er klagebrevet mitt:

 

Frei Ungdomsskole

ved rektor.

 

 

KLAGE PÅ KARAKTER I MUSIKK.

 

Jeg vil med dette klage på min avgangskarakter i musikk.

 

Jeg har snakket med min lærer, Erik Sørborg om grunnlager for karakteren 4 .

Jeg fikk få argument for den og opplever det selv som en karakter som ikke stemmer med min innsats og resultater i faget. Det som ble nevnt var at det ble lagt vekt på om du spiller et instrument eller ikke. Jeg har spilt slagverk frem til dette skoleåret og har hatt musikk valgfag i 8. og 9. klasse.

 

Vi har kun hatt en prøve dette halvåret og der fikk jeg 5. Ellers har vi jobbet mye med musikkvideo og i det prosjektet har jeg tatt ansvar, jobbet målrettet og vist en positiv holdning.

 

Jeg hadde 5 i musikk i fjor. Vi fikk ny lærer og gikk da ned en karakter til jul. Jeg valgte å se på det som en utfordring og bare jobbe mer for å sikre bedre karakter til våren. 

 

Jeg har bevisst jobbet for å bedre min karakter i faget og reagerer derfor med denne klagen.

Jeg mener jeg bør få 5 i musikk.

Gjør dere oppmerksom på at jeg har søkt på Teknisk Allmennfag (taf). Det er stor søknad til denne linjen og hard konkurranse. Det er derfor svært avgjørende å få riktig karakter.

 

Ser med stor glede frem til deres behandling av min klage, og venter et snarlig svar.

 

Vennlig hilsen

 

 

Noen som har noe å si om det,? så si ifra hvis dere ser noe som kan forbedres?

Lenke til kommentar

Dropp denne biten her du!:

Jeg hadde 5 i musikk i fjor. Vi fikk ny lærer og gikk da ned en karakter til jul. Jeg valgte å se på det som en utfordring og bare jobbe mer for å sikre bedre karakter til våren.

 

kan virke som om den gammle læreren var for snill eller at du synes at du fortjener en 5er bare fordi at du fikk det i fjor. Men ta gjerne med at du fikk 4 til jul og at du etter det har arbeidet hardt for å få en bedre karakter

Lenke til kommentar

Jeg synes du har satt opp brevet veldig godt, og er litt enig med det FaO sier. Det eneste du burde rette på er noen små skrivefeil. Ellers bra!

 

Men skjønner fortsatt ikke hvorfor det har betydning for karakteren om du spiller et instrument eller ei. Man skal se på faglig innsats i form av prøver, prosjekter, muntlig aktivitet og eventuelle praktiske prøver som f. eks gitarprøver, dans etc. Det burde da ikke ha noen ting å si om du spiller et instrument på fritiden din for at man skal få en god karakter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...