Gå til innhold

Ny spillskjerm etter sommer'n: CRT/LCD? Størrelse?


MiSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mange hz klarer disse skjermene å kjøre på 800x600 ? :)

6431511[/snapback]

1100MB?

 

2048x1536 @80Hz

1600x1200 @102Hz

1280x1024 @118Hz

1024x768 @ 154Hz

 

Og alt lavere på 160 Hz.

6431700[/snapback]

1100MB? Jeg har ikke peiling på skjermer. :)

 

Hvilken skjerm refererte du til nå? :roll:

Lenke til kommentar
Samsung Syncmaster 1100MB, skjermen jeg snakker om gjennom hele tråden.

 

Dersom det var LCD du snakket opp er frekvensen 60 Hz over DVI og maks 75 Hz over D-SUB uansett hvilken oppløsning du velger.

6433388[/snapback]

Jeg tenkte på en LCD som klarer 100HZ på 800x600 med lite ms though.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Samsung Syncmaster 1100MB. :)

Men jeg er ikke noe særlig begeistret for hvite PC skjermer, så er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne skjermen i svart ?

6448444[/snapback]

 

ja, hva denne mannen sa. jeg vil også ha den i svart. ^^

 

burde kanskje bare ringe komplett å høre hva de har.

Lenke til kommentar
Hvor mange hz klarer disse skjermene å kjøre på 800x600 ? :)

6431511[/snapback]

1100MB?

 

2048x1536 @80Hz

1600x1200 @102Hz

1280x1024 @118Hz

1024x768 @ 154Hz

 

Og alt lavere på 160 Hz.

6431700[/snapback]

1600x1200 på 100 Hz er jo bare gull for en ivrig gamer! LDC gå hjem og legg deg (og dø)! Jeg må si jeg savner min gode Samsung 959 NF 19", men jeg hadde desverre ikke plass dit jeg flyttet. :(

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Samsung Syncmaster 1100MB. :)

Men jeg er ikke noe særlig begeistret for hvite PC skjermer, så er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne skjermen i svart ?

6448444[/snapback]

 

ja, hva denne mannen sa. jeg vil også ha den i svart. ^^

 

burde kanskje bare ringe komplett å høre hva de har.

6529746[/snapback]

 

har fått svar på epost fra komplett og stretto nå. ingen av de hadde den i sort. salgskisen fra stretto sa de kun hadde den i hvit (ivory) da deres leverandør ikke førte den i sort ;|.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Samsung Syncmaster 1100MB. :)

Men jeg er ikke noe særlig begeistret for hvite PC skjermer, så er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne skjermen i svart ?

6448444[/snapback]

 

ja, hva denne mannen sa. jeg vil også ha den i svart. ^^

 

burde kanskje bare ringe komplett å høre hva de har.

6529746[/snapback]

 

har fått svar på epost fra komplett og stretto nå. ingen av de hadde den i sort. salgskisen fra stretto sa de kun hadde den i hvit (ivory) da deres leverandør ikke førte den i sort ;|.

6530576[/snapback]

 

 

 

Skuffende :cry:

jeg vet at den finnes i svart, har sett bilde for en stund tilbake.

Endret av Cold Snake
Lenke til kommentar
Skuffende :cry:

jeg vet at den finnes i svart, har sett bilde for en stund tilbake.

6535427[/snapback]

 

mm, jeg har også sett den og vet den finnes 100%. virker bare som det vanligste er å kun ha den hvite. hvis du ser i prisguiden på hardware så ser man at alle som har den på lager har den med koden ivory dvs hvit.

 

og det er skikkelig synd for jeg kunne virkelig tenkt meg den svarte. har liksom svart kabinett, tastatur, mus osv.

 

givf svart. :cry:

Lenke til kommentar
Hmm, tror jeg har forlatt LCD-skjermer for nå. Men jeg skal ha den i tankene hvis CRTen blir for stor. :)

6398507[/snapback]

 

Noe som er uhyre viktig å huske på med CRT-skjermer (og som er noe av det som plager meg mest med min 21-tommers CRT) er at de er voldsomt store og tunge (50x50x50 cm++ og ca. 30kg) og utvikler enormt mye varme. På rommet mitt bruker jeg skjermen min som varmeovn, og en generell regel er at når jeg slår på skjermen må jeg åpne et vindu. En annen ting er at det er et svare strev å få det med seg de få gangene en skal på LAN-party (får ikke plass til skjermen i bagasjerommet på en rimelig stor mercedes).

 

Jeg har derfor nettopp bestilt meg en Samsung 204B, og vil anbefale deg å gjøre det samme. Greit nok, den har rimelig høy native oppløsning, og på LC-skjermer er det ikke optimalt å spille med noe annet, men når du først venner deg til å kjøre på 1600x1200, er det ingen vei tilbake. :)

Lenke til kommentar
Hmm, tror jeg har forlatt LCD-skjermer for nå. Men jeg skal ha den i tankene hvis CRTen blir for stor. :)

6398507[/snapback]

[varmeovn]

[LAN]

[LCD-skjerm med høy oppløsning]

6559671[/snapback]

At det er en varmeovn driter jeg egentlig i, det er bare å slå av varmekablene. Eller åpne vinduet, som du sier. Jeg har aldri sol inn der grunnet plasseringen.

 

Angående LAN-parties, så er ikke det et stort problem, ettersom jeg nesten aldri deltar på noen. En Toyota Hiclass får plass til det meste. :yes: Men jeg trodde mercen hadde plass til skjermen din... :hmm:

 

Angående Samsung 240B, så har jeg som nevnt egentlig nesten forlatt LCD-alternativet. Man får mye kvalitet mer for pengene når man kjøper CRT-skjermer, dersom man klarer seg med de nevnte ulemper en slik skjerm medfører. Dessuten - en native resolution på 1600x1200 kan litt for mye for min PC til og med etter jeg har oppgradert skjermkort og prosessor (skal gjøres noenlunde samtidig med skjermen). Jeg spiller tunge spill. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

ok, jeg har funnet ut hvorfor alle norske nettbutikker bare har Samsung SyncMaster 1100MB i hvitt (ivory). Det viser seg at TCO'03 varianten (den som selges i skandinavia) kun finnes i hvitt. den svarte versjonen som man har sett bilde av er en eldre TCO-variant og selges tydeligvis ikke i skandinavien. muh. =/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel - lønningsdag på torsdag, skjermen (Samsung 1100MB) bestilles snarest. :) Jeg tar selvfølgelig fremdeles imot forslag, så hvis noen har noen innvendinger, tal nå, eller ti for alltid.

 

Jeg vil for øvrig takke alle som har hjulpet meg, jeg hadde vært helt fortapt uten dere. :)

Lenke til kommentar

Hmm, heller mot en 19" eller 21" tommer CRT, dels på grunn av prisen og dels på grunn av latterlig lav oppløsning på LCD paneler i forhold. Laptoper leveres jo med små LCD paneler med både 1400x1050, og 1920x1200. Hvor er desktoputgavene av disse? :(

 

Syncmasteren virker som et godt valg, eneste aberet er jo som folk påpeker plassen.

Mistenker at jeg må ta av dekselet og male skjermen sort da. :-) (Warranty be damned)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...