Gå til innhold

Anbefal spill til jente i 8-9års-alderen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Final Fantasy slår alltid ann hos jenter. Final Fantasy IX har den mest "barnslige" stemningen, mens i X-2 er alle hovedpersonene unge kvinner.

 

Begge to er forresten knallspill som burde spilles av alle, uansett kjønn og alder. :D

 

Edit: Ups, glemte at jeg postet i PC-delen av spillforumet. Men Final Fantasy VIII er å finne til PC, og det er lett seriens beste spill.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

En bør ikke undervurdere ungenes intelligens når det kommer til dataspill. De er ofte MYE bedre enn det vi gamlingene er på sånt.

 

Å kjøpe spill "beregnet" på småunger er stort sett en dårlig ide, for disse er stort sett bedritent dårlige. Tenk deg om når du var mindre. Skuffelsen som siger inn når du fikk et nytt spill i gave, og så var det noe moraliserende crap av et barbie-spill..kjøp noe mere actionfyllt som Crash Bandicoot-spillene e.l.

De fleste filmlisens spill er veldig lite tess, de er simplistiske og holder ikke på oppmerksomheten veldig lenge. Unger tar forbløffende kjapt på spill. Det er ikke uten grunn at Pokemon osv er mest kjøpt av barn, det er faktisk ganske avanserte rollespill. Og de aller værste Final Fantasy fansa er også småunger.

 

Lillebror banka vettet av meg i Super Mario-spillene på Nintendo når han var 8-9 år gammel, og jeg regner meg selv som ganske hardcore gamer sjøl. De har bedre reaksjonsevne og takler bedre sånne "twitch"-spill.

 

The Sims-spillene er artige og innovative spill for både barn og voksne. Jenter elsker jo å kjøpe klær til de, eller kjøpe nye møbler og få de til å trives sammen. Er vel noe av grunnen til at Sims er den mest solgte franchisen noensinne.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
eg spelte heroes 2 i 3 klasse.. eller 4 klasse trur eg... 2 aren passer bedre for yngre.

6353739[/snapback]

 

at 2ern passer bedre for yngre er bare tull.. jeg spilte også 2ers, og 1ern og 3,4 og 5... 5 ligner veldig på 2eren og grafikken er største forskjell... anbefaler Heroes 5, kjøper du collectors edition får du med heroes 2 med støttte for xp :)

Lenke til kommentar
En bør ikke undervurdere ungenes intelligens når det kommer til dataspill. De er ofte MYE bedre enn det vi gamlingene er på sånt.

 

Å kjøpe spill "beregnet" på småunger er stort sett en dårlig ide, for disse er stort sett bedritent dårlige. Tenk deg om når du var mindre. Skuffelsen som siger inn når du fikk et nytt spill i gave, og så var det noe moraliserende crap av et barbie-spill..kjøp noe mere actionfyllt som Crash Bandicoot-spillene e.l.

De fleste filmlisens spill er veldig lite tess, de er simplistiske og holder ikke på oppmerksomheten veldig lenge. Unger tar forbløffende kjapt på spill. Det er ikke uten grunn at Pokemon osv er mest kjøpt av barn, det er faktisk ganske avanserte rollespill. Og de aller værste Final Fantasy fansa er også småunger.

 

Lillebror banka vettet av meg i Super Mario-spillene på Nintendo når han var 8-9 år gammel, og jeg regner meg selv som ganske hardcore gamer sjøl. De har bedre reaksjonsevne og takler bedre sånne "twitch"-spill.

 

The Sims-spillene er artige og innovative spill for både barn og voksne. Jenter elsker jo å kjøpe klær til de, eller kjøpe nye møbler og få de til å trives sammen. Er vel noe av grunnen til at Sims er den mest solgte franchisen noensinne.

6355322[/snapback]

 

Helt enig, denne generasjonens unger er vokst opp mens videospill er på sitt mest populære, og de kan svært mye.

 

Lillebroren min på 10 år gjennomførte Final Fantasy X for første gang da han var 7 år gammel. Siden har han gjennomført både IX og X-2, og han hadde ingen problemer med å sette seg inn i Oblivion. Kort sagt så spiller han alle spill jeg spiller (bortsett fra skikkelige voldelige spill, selvsagt), og han er like flink som meg i alle sammen.

 

Jeg kan snakke om spillene på akuratt samme måte som jeg snakker om spill sammen med mine gjevnaldrede venner som tross alt er dobbelt så mange år som lillebroren min.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et løst on-topic svar: hva med å vurdere å gå til innkjøp av en Gamecube? Det er vel ikke akkurat overflod av knallgode titler for barn på pc... Nintendo er flinke til å gi ut spilltitler som er fundamentalt gode uten å måtte støtte seg på blod, vold og gørr. :)

 

Nevøen til kjæresten min fikk Gamecube til bursdag ifjor. Han er såvidt fylt 7 og ser ut til å storkose seg med Mariokart, Zelda osv. I år fikk guttungen DS Lite også, og det var tilsvarende stor suksess.

 

'Cube'n er forøvrig kjempebillig nå, evt kan du jo vente på Wii.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...