Gå til innhold

Anbefal spill til jente i 8-9års-alderen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, om hun tar seg litt tid tror jeg hun kan mestre The Sims. 1 eller 2 er det samme. :p

 

Har to søstrer, og det eneste spillet de har kjøpt og spillt mye er vel the sims spillene. :)

6239272[/snapback]

 

hm, ja hvis det er ikke er for komplisert for hun så :hmm:

 

kanskje harry potter spillene vil falle i smak hos henne og.

Lenke til kommentar

Hva med Lego Star Wars?

Det er kjempemorro. Det er enkelt å spille, og både barn og voksne kan hygge seg med det.

I motsetning til alle andre barnespill, er dette et spill som er minst like bra for de som er eldre også. Mange barn liker egentlig alt de får servert, så når det kommer til spill er de ikke så kritiske. Jeg tør å påstå at Lego Star Wars er et av de veldig, veldig få barnespillene som har et snev av kvalitet over seg, og kan faktisk sammenlignes med andre spill for de litt eldre personer.

Jeg sitter faktisk og spiller det selv for tiden.

 

Du kan lese Gamer.no sin omtale her. :)

 

PS: Denne tråden hører bedre hjemme i "diskuter spill og tilbehør - PC". :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Hva med Lego Star Wars?

Det er kjempemorro. Det er enkelt å spille, og både barn og voksne kan hygge seg med det.

I motsetning til alle andre barnespill, er dette et spill som er minst like bra for de som er eldre også. Mange barn liker egentlig alt de får servert, så når det kommer til spill er de ikke så kritiske. Jeg tør å påstå at Lego Star Wars er et av de veldig, veldig få barnespillene som har et snev av kvalitet over seg, og kan faktisk sammenlignes med andre spill for de litt eldre personer.

Jeg sitter faktisk og spiller det selv for tiden.

 

Du kan lese Gamer.no sin omtale her. :)

 

PS: Denne tråden hører bedre hjemme i "diskuter spill og tilbehør - PC". :)

6240042[/snapback]

 

takk for tipset, skal prøve ut det ;)

Lenke til kommentar
World of Warcraft passer fint til en 4 åring. Ikke mye tenking involvert og det holder om hun lærer seg omg lol pwn epic osv.

6240676[/snapback]

Kan du for en gang skyld være litt seriøs? Jeg tror folk begynner å bli lei av dine totalt intetsigende og teite innlegg. Dersom du fortsetter med disse totalt meningsløse og dårlige innleggene vil jeg vurdere å gi deg advarsel. Så bare slutt med det!

 

On-Topic: Nå har du ikke sakt hvor gammel hun er, men det er kanskje ikke så farlig. The Sims 2 med ekspansjoner er å anbefale. Jeg sitter selv å spiller the Sims 2 for tiden og det er faktisk litt morsomt.

 

Ellers kan jeg anbefale Josefine spillene. Veldig populært blant de som er mellom 4 og 6 år. En av mine nieser elsket en av spillene.

 

Flåklypa er jo heller ikke å forakte. Det er jo en sann klassiker og et godt og barnevennlig spill.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
World of Warcraft passer fint til en 4 åring. Ikke mye tenking involvert og det holder om hun lærer seg omg lol pwn epic osv.

6240676[/snapback]

Kan du for en gang skyld være litt seriøs? Jeg tror folk begynner å bli lei av dine totalt intetsigende og teite innlegg. Dersom du fortsetter med disse totalt meningsløse og dårlige innleggene vil jeg vurdere å gi deg advarsel. Så bare slutt med det!

 

On-Topic: Nå har du ikke sakt hvor gammel hun er, men det er kanskje ikke så farlig. The Sims 2 med ekspansjoner er å anbefale. Jeg sitter selv å spiller the Sims 2 for tiden og det er faktisk litt morsomt.

 

Ellers kan jeg anbefale Josefine spillene. Veldig populært blant de som er mellom 4 og 6 år. En av mine nieser elsket en av spillene.

 

Flåklypa er jo heller ikke å forakte. Det er jo en sann klassiker og et godt og barnevennlig spill.

 

Snorre :)

6241988[/snapback]

 

Gi meg advarsel basert på hva ? Gjerne gi meg en advarsel men da skal jeg sende inn en klage på deg som moderator. Jeg kan med hånden på hjertet stå for alt det jeg har skrevet så bare kom med det du ikke liker. At jeg synes WoW passer fint for en 4 åring er da ikke ille, er jo på samme måte som en ovenfor skrev at Sims passer fint til 4 åringer. Det er bare det at det er så mange som spiller WoW og føler seg truffet av det. Men jeg står på mitt, WoW og mange andre MMORPG's er veldig barnevennlig underholdning og da ga jeg det som ett tips.

 

Ytringsfrihet :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg vil bare gjere folk oppmerksom på at det ikkje er trådstarter som skal ha svar (han har fått svar då han oppretta tråden i 2004), men det er O.J som skal ha svar:

 

Noen som kan anbefale spill for en jente i 8-9års-alderen?

flåklypa falt ikke helt i smak hos henne.

6239106[/snapback]

 

Avean: Er du uenig i ein moderators avgjørelser tek du det over PM.

Lenke til kommentar

WoW er ikke barnevennlig. Det vet du. En 4-åring kan ikke engelsk. En 4-åring vet ikke om "grinding", "noob", "ganking", "wts", osv. En 4-åring kan rett og slett ikke spille et veldig komplisert (onlinebasert) rollespill som selv en voksen kan ha problemer med å spille uten å gå gjennom treninga i begynnelsen.

 

BTW: Orresnei, kan du virkelig påstå at The Sims (2) er for barn på 4 år? Det kan ikke jeg. Det er komplisert. Det er veldig mye å gjøre, og måtene å gjøre det på er heller ikke så utrolig lette å forstå for de minste. Det kan jo godt hende at de klarer å trykke litt her og der om de blir lært opp, men de kan umulig klare å styre huset og spille spillet som det skal. Da blir det bare meningsløst.

 

EDIT: Ah. Synes egentlig han som lurte på spill for 8-9-åring kunne laget en ny tråd. Blir veldig lett rotete om det skal være sånn.

De fleste ser jo hovedsaklig på første post, og svarer på den.

 

Uansett synes jeg ikke WoW passer veldig bra for en 8-9-åring. Kanskje The Sims kan fungere, men da skal dette barnet være ganske oppvakt, vil jeg mene.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Ok, trekker tilbake dette med advarsel, for desverre står det ikke noe i retningslinjene som påpeker at man ikke skal skrive meningsløse innlegg. Men du kan seriøst ikke være arvorlig når du anbefaler Wow til en fire åring. Det blir for dumt! En fire åring kan umulig sette seg inn i World of Warcraft! En fire åring kan nesten ikke sette seg inn i hvordan man bruker en datamaskin en gang! Kanskje et og annet geni kan det, men ikke en normalt utviklet fireåring.

 

Forøvrig skal det sies at jeg egentlig ikke ville anbefalt WoW til lett påvirkelige sjeler. Det er et sterkt avhenighetsskapende spill og kan i så måte være skadelig om man ikke passer seg.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale spill for en jente i 8-9års-alderen?

flåklypa falt ikke helt i smak hos henne.

6239106[/snapback]

 

http://www.wildsnake.com/index.php?refering_game=dw

 

DWice

Tetris far sitt siste spill, moro, underholdende, givende og shareware, fin demo og billig. Passer for alle.

 

PS! Moderatorer ikke klag på folk i diskusjonene, da svarer dem selvfølgelig i diskusjonene som er rett og rimelig.

Hvis dere forventer privat svar, så ta opp problemer privat.

Gå foran med ett eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...