Gå til innhold

Den middels store LaTeX-tråden


Anbefalte innlegg

Har testet med Adobe også, og det er samme problemet.

Bruker pdflatex.

 

\documentclass[12pt,norsk,a4paper,titlepage]{article}
\usepackage[utf8,latin1]{inputenc}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{babel,graphicx,mathpple,textcomp,varioref,amsmath}

\title{\textbf{Laboratorerapport FY1005}\\Varmepumpe}
\author{Lars Rikard}

\begin{document}
\maketitle{}

\tableofcontents
\newpage

$x=y$

\end{document}

 

Tar jeg bort

$x=y$

, fungerer alt fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nokon her som har vore borti Xindy for å lage register? Har so vidt prøvd meg litt no, men ord med norske spesialteikn vert ikkje korrekt sortert.

Ein liten oppdatering på emnet:

I pakkebehandlaren i Kubuntu er det to pakkar som har med Xindy å gjere, xindy og xindy-rules. Vil tru dette vert det same som å installer make-rules, som Euklid nemnte. (Og det er mykje enklare å installere.)

 

Uansett, dette fungerer fint, sett bort frå ein liten ting: UTF8 er ikkje støtta. Bruker ein ISO-8859-1 (latin1) fungerer det glimrande, med UTF8 går det ikkje, æøå vert ikkje sortert som dei skal. Litt kjedeleg, sidan eg berre har brukt UTF8 i det siste ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Finnes det en latexpakke som kan tegne strukturformler? Eneste jeg har funnet innen kjemi var bare for å skrive molekylformler.

 

edit: Fant Xymtex, men det så vanvittig vanskelig ut :s

 

Jeg kan også være intressert i dette. Trenger råd. Til nå har jeg funnet disse:

  • TikZ/PGF, ser også vanskelig ut.
  • chemstyle, så ikke noen konkrete eksempler på strukturformler i denne manualen

I første omgang trenger jeg ikke å tegne i 3D :p

Lenke til kommentar

Kjemi er ikkje eit fag eg driv med, men eg søkte litt:

  • chemstyle er ikkje for å teikne strukturformlar, so det er ikkje rart at du ikkje fann nokre døme på det i manualen. Noko som derimot finst i manualen, er ein seksjon om måtar å lage strukturformlar på, seksjon 8. I tillegg til å nemne PSTricks og PGF/Tikz, nemner forfattaren1 to pakker spesielt for strukturformlar:
    Den allereie nemnte XyMteX, og ppchTEX, ein ConTeXt-modul.
     
    Likevel anbefaler han å bruke eit grafisk program, som ChemDraw, Isis Draw, BKChem osb, og inkludere EPS/PDF-filer. Dei løysingane som finst for å skrive strukturformlar er ikkje optimale.
     
  • PGF/Tikz har eg brukt ein del, men ikkje til å teikne strukturformlar. Eg kan derimot vise eit døme på korleis det kan gjerast:
    http://www.texample.net/tikz/examples/rna-codons-table/
     
    TeXample.com, starta av Kjell Magne Fauske, har eit stort galleri med figurar laga i Tikz, deriblant dette. Litt tungvint er det nok, men det er ganske greit å forstå korleis det vert gjort. Biletet er delt inn med scope-omgivnadar. Det fyrste tek seg av «sirkeltabellen» i midten, medan det so er eit scope for kvar strukturformel.
     
  • I denne tråden på LaTeX Community vert det nemnt eit Perl-script som heiter ochem. Manualen er dessverre berre tilgjengeleg på tysk, ser det ut som. (Døma i manualen såg heller ikkje spesielt bra ut, i mine auge.)
     
  • Noko anna som dukka opp i ei mailingliste er Chemtool. Det er eit program for å teikne strukturformlar som kan eksportere til PiCTeX-kode. PiCTeX ser ut til å vere ein ganske gamal sak, so eg veit ikkje kor bra dette er.
     

 

1 Joseph Wright. Kjemikar, del av LaTeX3-teamet, og forfattar av fleire LaTeX-pakkar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratis: Adobe Utopia (fourier). Bitstream Charter ([charter]{mathdesign}). URW Garamond ([garamond]{mathdesign}). Palatino (mathpazo/pxfonts/kpfonts). Times Roman (mathptmx/txfonts). New Century Schoolbook (fouriernc).

 

Times assossieres kanskje med Word, men TeX gir mye, mye bedre resultater med sin støtte for mikrotypografiske funksjoner som kerningpar, ligaturer og uniform tekstjustering (fortsatt mangelvare i Word). Et Times-dokument produsert med TeX og et Times-dokument laget i Word er så å si to forskjellige verdener. (Når vi er inne på mikrotypografi: inkluder pakken microtype for optisk margutjevning.)

 

En ting man bør være oppmerksom på er forholdet mellom x-høyde og linjeavstand. En kompakt skrift som Palatino krever mer luft, kanskje opp mot halvannen linjeavstand. Bruk pakken setspace og skjønn (heller 11pt og mer luft enn 12pt og mindre luft). Eksempel på Palatino: Introduktion til LaTeX (kpfonts, som er en variant).

 

Kommersielle: Minion Pro (minionpro). Lucida (lucimatx). Times/MathTime Professional (mtpro).

 

Den gratis fysikkboken Motion Mountain er et strålende eksempel på Minion. Minion er etter mitt syn den beste antikva-skriften som er laget per dags dato (både teknisk og stilmessig), og passer utmerket i en moderne kontekst. Robert Bringhurst synes å være enig og bruker den i «typografibibelen» The Elements of Typographic Style.

 

Lucida brukes i Guide to LaTeX og The LaTeX Companion. ‘Nuff said.

 

Den siste, MathTime, er en institusjon hos lærebokforlag som Springer, Wiley og Prentice-Hall. Jeg har også sett den i norske bøker (bl.a. Kalkulus og Statistikk for universiteter og høgskoler). MathTime-skriftene ble opprinnelig solgt av Y&Y, men nå har PCTeX tatt over. «Lite»-utgaven kan lastes ned gratis.

Endret av ....
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]

 

Ja, jeg glemte å takke deg for et flott svar. Jeg skrev noe først, men å skrive inn i tekstfeltet her fra gvim i vimperator funket ikke så bra da.

 

Her var det en del å ta tak i. Konklusjonen ble vel da at jeg forsøker meg på PGF/TikZ, selvom det kan synes litt komplisert ved første øyekast.

 

 

For kjemiske ligninger anbefales mhchem, som har en veldig vennlig syntaks.

 

Jeg kjenner til mhchem. Har skrevet endel likevektsreaksjoner underhverandre i regnestykkegrupperingsmiljøet align i rapporter. Men er det virkelig mulig å skrive strukturformler av ulikt slag i mhchem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...