Gå til innhold

Sliter med å si opp Telio Abb.


Anbefalte innlegg

Noen tips til hvordan jeg skal si opp mitt abb. hos Telio?

 

Jeg har sendt 2 forespørseller på "kontakt oss" delen på hjemmesiden deres.

 

Første gang fikk jeg denne:

"Hei,

 

Vi bekrefter å ha mottatt din oppsigelse og saken oversendes riktig avdeling

for videre behandling.

 

 

Vennlig hilsen

 

Tonje

Telio Kundeservice

[email protected]

www.Telio.no"

 

og så gikk det 3 uker uten noe så sendte jeg de en mail med denne ticketen. Så etter 2 uker så prøvde jeg å kansellere på "kontakt oss" delen igjen.

 

Noen tips? Er det lov at kunden skal vente så lenge? I tillegg har de vært så frekke å sende en faktura til, etter at jeg har sagt jeg skal si det opp. Og jeg sa opp rett etter forrige faktura.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Ja faktura får du også etter oppsigelsen. Du har sikkert en mnd oppsigelsestid. Les avtalevilkårene.

 

Du har jo fått bekreftelse på oppsigelsen, men fikk du fra hvilken dag du blir terminert? Viker litt rart at de ikke ionformerer deg om det.

 

Ring dem!

Lenke til kommentar
14          Oppsigelse

 

Kunden kan si opp Avtalen ved å meddele oppsigelsen skriftlig til Telio. Avtalen anses opphørt siste dag i måneden, måneden etter oppsigelsen ble mottatt.

 

Avtalen kan likevel ikke sies opp av Kunden før eventuell bindingstid er utløpt. Et avsluttet abonnement kan ikke reaktiveres senere enn 30 dager etter avslutningsdato.

 

Telio har rett til å si opp avtalen med øyeblikkelig virkning, eller midlertidig stenge for Tjenester, dersom Kunden opptrer i strid med gjeldende offentligrettslige regler for teletjenester, eller misbruker Tjenesten, herunder benytter Tjenesten til sjikane. Det samme gjelder dersom Kundens utstyr gir forstyrrelser i Telios tekniske installasjoner.

 

Det gis ingen refusjon av etableringsbeløp eller faste avgifter ved oppsigelse eller stenging.

 

Dette er hva som står hos Telio. Jeg har jo levert skriftlig via registrert mail (som er registrert hos de med mitt navn) og enda så skjer det ikke noe.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Ja faktura får du også etter oppsigelsen. Du har sikkert en mnd oppsigelsestid. Les avtalevilkårene.

 

Du har jo fått bekreftelse på oppsigelsen, men fikk du fra hvilken dag du blir terminert? Viker litt rart at de ikke ionformerer deg om det.

 

Ring dem!

6220291[/snapback]

 

Oppsigelsestid? Det er nå litt drøyt å ha med på ett mobilabonnement da? Jeg kan forstå bindingstid, men ikke oppsigelsestid. :)

 

Er dette vanlig praksis rundt omkring i mobilverden?

Lenke til kommentar

Telio har kundeservice som fremmedord og ligger på klagetoppen. Selv fikk jeg hårreisende dårlig service da jeg skulle si opp abonnementet. På grunn av flytting ble det rot i regningene. Jeg hadde derfor noen ubetalte regninger, ringte Telio og fikk beløp og kidnummere til to utestående regninger som jeg fikk oppgitt. Regningene ble betalt samme time.

Noen uker seinere fikk jeg inkassokrav på en regning som jeg ikke hadde betalt, som kundeservice ikke opplyste om. Først fikk jeg en beklagelse, men så hadde noen over fått en ide om at dette skulle være min skyld, og Telio gikk ut med en løgn og påstod at de oppga den tredje regningen, noe som er direkte løgn.

 

Jeg tror ærlig talt ikke at jeg har vært borti et værre selskap, og har lovet meg selv: :no::no::no:Aldri mer Telio :no::no::no:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg bestilte Telio av en selger på gaten.

Når jeg fikk papirer i posten var alt feil:

 

-navnet bestillingen var foretatt på. (flaks brevet kom frem med posten...)

-Mail adressen.

-Fødselsdatoen.

På min del av kontrakten var alt rett!

 

Jeg sendte dem mail for å rette opp i dette, og det tok evigheter før jeg fikk svar.

Da sendte jeg mail om kansellering.

En uke etter ringte en kar meg og lurte på hvorfor jeg ville kansellere.

Jeg fortalte grunnen og da spurte han om jeg ville fortsette som kunde med halv innmelding.

Jeg sa ja under tvil, og betalte den halve innmeldingsavgiften.

 

To uker etter fikk jeg inkassovarsel fra dem på restbeløpet!

Da ringte jeg de!

 

Det var jo ikke så mye de kunne si annet enn at de skulle rette opp i dette.

2 uker gikk uten at jeg fikk modemet i posten. Jeg ringte igjen og da sa de at den skulle sendes dagen etter.

 

Etter dette har jeg ikke hatt noe trøbbel.

Min oppfattning er at det er menneskene som svikter, og ikke tjenesten.

Hvis de bare kunne få inn litt mer proffe folk der (da mener jeg ledere og ikke de dødelige ansatte.) så kanskje dette kunne fingert fint. De har vel tatt litt vann over hodet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...