Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av laptop til kona/Student


Anbefalte innlegg

Som nevnt i overskriften så har jeg tenkt å kjøpe en laptop til kona som er student i bursdagsgave. Ser jo at det er et hav av valgmuligheter på det området, og har nå gått meg vill......

 

- Laptop'en skal ikke brukes til noe spilling, trenger derfor ikke allverdens skjermkort.

 

- Pris er jo vesentlig, er jo tross alt jeg som skal betale hele greia.... :)

Tenkte billigst mulig.

 

- Greit å få med bæreveske og optisk mus.

 

- Bra batteri.

 

- Ser at noen laptop'er har integrert webkamera. Hadde vært veldig greit ettersom kona prater mye via webkamera med søstera i utlandet.

 

- Er det noen som selger laptop hvor Office pakken følger med?

 

Håper på noen fornuftige svar....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bare svare på en av spørsmålene, i forhold til officepakke.

Vanligvis så følger bare Works med, og den pakken sugar.

Bruk Heller OpenOffice.

6191931[/snapback]

 

Openoffice er nok et bra alternativ, men siden hun er student får hun jo kjøpt studentversjonen av MS Office til ca 800kr.

 

Angående PC-salg, vil det nok lønne seg å se etter modeller med minst 512mb ram.

Webcamera kan være vanskelig å finne i billigere mobeller, men det går muligens.

Lenke til kommentar

Ser at de fleste billige laptop'ene (5000 - 8000kr) inneholder enten en Celeron M eller Sempron CPU. Er dette CPU'er som holder mål ennå? Tenkte da hovedsaklig til "vanlig" skolearbeid ala Office bruk, litt billedredigering og kanskje bittelitt videoredigering?

 

Hvordan er disse CPU'ene på varmeutvikling og støy?

Lenke til kommentar

asus har vel veldig mange både billige og dyrere modeller med integrert web-cam. og de fleste kommer vel med mus og web-cam. vet ikke så mye om selve maskinene, men har lest en del om de, og det jeg har lest er bra. tenker jeg skal kjøpe meg en sånn en ;)

Lenke til kommentar

Ta vekk den overprisede garantioppgraderingen så er du nede på ca. 7000,- Dells priser varierer litt fra uke til uke, dog, etter hvilke 'tilbud' de har. 'Mest for pengene' på Inspiron 6400 nå ligger på rundt 8K. Til studentbruk se også 640m til ca. samme prisen. Litt mindre og lettere, mulighet for WXGA+, og med god batteritid på det største batteriet (faktsik bare 12.50 ekstra).

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Ta vekk den overprisede garantioppgraderingen

6198873[/snapback]

 

Enig. Forbrukerkjøpsloven holder i masse vis. Kjøp dessuten 1x512 minne, og så kjøper du 512mb minne til et annet sted hvis du har behov. Dell er dyre på minne.

Lenke til kommentar
Kjøp dessuten 1x512 minne, og så kjøper du 512mb minne til et annet sted hvis du har behov. Dell er dyre på minne.
Dessverre har 'smarte' Dell funnet ut av forbrukere har oppdaget dette. I det siste har 1x512 forsvunnet som alternativ på nettet (for mange av konfigurasjonsalternativene) slik at man har 2x256 og så 2x512 å velge mellom (sistnevnte selvsagt grovt overpriset). Man må i så fall ringe å deale med en selger for å få 1x512 (noe som forsåvidt kan lønne seg i alle tilfelle). Endret av qwert
Lenke til kommentar
Sant nok, men sett fra Dells side handler det nok mere om muligheten til å selge RAM for 2.5 ganger markedsprisen enn det er om å selge godt konfigurerte systemer.

6202724[/snapback]

 

Bare å be om og få pc'en uten ram da. Så kjøper du TO 512 brikker et annet sted. :innocent:

Lenke til kommentar
Enig. Forbrukerkjøpsloven holder i masse vis. Kjøp dessuten 1x512 minne, og så kjøper du 512mb minne til et annet sted hvis du har behov. Dell er dyre på minne.

6202420[/snapback]

 

Trodde Dell hadde klausul om at hvis forbrukeren åpnet pcen selv så bortfaller garantien. Dvs at om du kjøper ekstra minne eller andre komponenter fra andre steder enn Dell, og setter det i selv, så har du ikke lenger garanti.

 

Med forbehold om at de har endret praksis siste mndene..

Endret av photoguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...