Gå til innhold

Forskjellen på høyre og venstre


Xecuter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Da jeg var liten oppdaga jeg et annet rart fenomen i speilet. Uansett hvordan jeg snudde og vendte på hodet, så pekte alltid øynene mine rett mot speilet. Det var helt magisk, og jeg var fasinert av det en stund... :ohmy:

6385899[/snapback]

 

Du også? :ohmy: Jeg prøver bestandig og lure meg selv for å se om øynene mine ser bort når jeg ikke ser i speilet.

 

Hvordan vet man foresten at man ikke ser mot speile når man ikke ser i det?

 

Andre ting som plager meg: Lager et tre som detter i skogen lyd, når ingen ser eller hører det? Eller: Hvordan kan man vite at ting man ikke ser på, eller overvåkes på noen som helst måte, er der?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en kompis som jeg ofte sitter på i bilen med, han bruker å kjøre på en del kvinfolk til tider, siden han er litt distre til tider så hjelper det ikke alltid å si høyre venstre... men så var de ei blond dame som sa høyre å han sa hæh, å hun som da sitter rett bak han begynner å peke ut vinduet å sier: der.... da fikk jeg litt vondt inni meg... :ermm:

Lenke til kommentar

Tar selv feil på høyre og venstre iblant. Sånn generellt så er det ganske vanlig og ta feil der, men lærte meg opp med at høyre hånden er den jeg skriver med, så den retningen er høyre, og nå går det lettere, men perfekt blir det aldri.

 

Men det i topicen her er en av de få tingene på forumet som faktisk har fått meg til å le her inne på gullkorn. Det er "den andre høyre" som virkelig setter standarden her hehe.

Lenke til kommentar
nei, har to i klassen som ikke kan forskjellen på høyre og venstre.

 

det er alttid morsomt i gymtimen nå vi skal "strekke ut HØYRE arm", og de venter, ser hva de andre gjør, og likevel tar feil. :laugh:

 

ikke noe ont ment, men det er bra morsomt.

6279284[/snapback]

Her er et triks jeg brukte frem til jeg var ca. 7-8 år. På barnerommet da jeg gikk i barnehagen hadde jeg et skap med masse klistremerker. Bl.a en H som var på høyre side av skapet, og en V som var plassert på venstre side. Når jeg lurte på H og V, så bare så jeg for meg skapet og plasseringen av klistremerkene.

 

Det er nesten litt skremmende at ungdommer og folk som kan kjøre bil ikke makter å vite forskjellen. I en bil burde det være ekstremt lett. Man sitter jo på venstre side! En 18-åring burde koble såpass at når noen sier 'venstre' så er det mot samme side som man sitter på...

6279503[/snapback]

 

lål, hadde tatt seg ut om noen skifta H merket med V merket

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg forsto først forskjellen på høyre og venstre når jeg var 7 år, og mora mi sa at "den hånda du tørker deg i rævva med, det er høyre"

 

:D

6385151[/snapback]

 

Der kom gullkornet! :!: Den er evig risset inn og skal fortelles til barn som spør.

6495322[/snapback]

Fungerer dårlig hvis barnet er venstrehendt.

 

- D.J.

Lenke til kommentar
Det kan være evig vanskelig og huske venstre og høyre under press, erfart og fått tilbake for..

6776631[/snapback]

 

Derfor lærte vi i militæret at hvis en person f.eks sier "Venstre" og peker til høyre, så skulle vi alltid gå den veien han pekte.

6776748[/snapback]

Jeg har ikke vært i militæret ;)

Lenke til kommentar
Det kan være evig vanskelig og huske venstre og høyre under press, erfart og fått tilbake for..

6776631[/snapback]

 

Derfor lærte vi i militæret at hvis en person f.eks sier "Venstre" og peker til høyre, så skulle vi alltid gå den veien han pekte.

6776748[/snapback]

 

Peker til høyre for deg eller? Hvis han sier venstre og peker til høyre for han så har han et problem. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...