Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Unnskyld meg, men hvor ofte har dere egentlig fått høre "jævla hviting" av noen? Det er ikke noe vanlig skjellsord, akkurat.

 

Du er vel langt unna fra Oslo, du? Her kryr det full av utlendinger som skriker "jævla potet/hviting/bleikfis/lik", uten at noen reagerer. Men så fort vi sier noe "I klassen min er det en neger gutt, han er veldig dyktig og flink", da blir vi anklaget for rasisme. LOGISK?!?

 

 

ARGH!

 

Gikk i klasse med en neger på ungdomsskolen en gang. Vi var ikke spesielt uvenner egentlig.

En dag i garderoben kalte han meg "svake hviting". "Hvite folk er svake" osv.

Jeg bare lo, men så glapp dette ut av munnen min av en eller annen grunn:

"Sterke negergutt"

 

Fy faen, han klikka. Han var jo dritsterk!

(Tror han trente med broren sin, som var i et eller annet dårlig miljø som krevde at man var sterk og kunne forsvare seg)

Han løfta meg opp, og kasta meg inn i garderobeskapet.

Fikk jævlig vondt, men hvis jeg hadde gjort noe tilbake hadde det nok gått til helvete.

 

En annen gang klikka han på meg i klasserommet. Han HOPPA mot meg, gjentatte ganger. Seriøst syk spenst.

Men han gjorde en fatal feil. Jeg kunne jo dytte han mens han var i lufta.

Det gjorde jeg, og han fløy inni en stabel med flyttbare tavler.

 

Og jeg stakk som faen. Han kom hakk i hæl, så jeg slengte meg ned på gulvet og sklei rett inn i føttene på læreren. Flaks egentlig. Hadde nok ikke vært spesielt godt å få et slag av han.

 

Men han var skummel rett og slett. :p

Tålte ikke å få noe tilbake.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

@Kakemot: Sånne negere skulle ikke fått bodd her i Norge en gang, hater de.

 

Noe annet som irriterer:

Nye trenden der alle jenter mellom 13-17 har blogger. Blogg.no, blogspot eller wordpress.

Seriøst, noe så forbanna useless shit skal man lete lenge etter. "I dag har jeg vært på strada, se på bildene mine som jeg redigerte i Photoshop blablabla", "Se nye klærne jeg kjøpte for pengene jeg tok fra bestemors lommebok blablabla" og så skal de alltid legge ut over 9000 bilder av photoshoppa bilder av møkk som skoa dems, nye håret eller neglene.

 

Og noe annet som er irriterende, er når de legger ut blogginnlegg som "Hot or not?" og et bilde av en random snowboardgutt med hår ned til skuldra og står halvnaken. Forbanna barnslige fags, og ikke nok med det, de skal alltid ha komplimenter av den nye hårfargen, nye sminkevideoen o.l.

 

Er jammen en grunn til at jeg hater slike folk (altså 80% av jenter 14-17.)

 

</rant>

Lenke til kommentar
Det skulle forøvrig "etniske" nordmenn av samme sort heller.

Forstår hva du mener, men tenker generelt på innvandrere da, og det er som oftest ungdommen som er verst.

De kommer til Norge, får penger av staten eller skaffer seg jobb og inntekter de aldri hadde kunne oppnådd i det landet de kommer fra, og oppfører seg som totale idioter (merk: altså, kun et fåtall.)

Thailand har jo et fint regime der: utlending oppfører seg dårlig, utlending blir sendt ut.

 

For at jeg ikke skal få moralfagsa på meg, nei, jeg har ingenting mot innvandrere, er ikke rasist, har utlenlandske og negervenner, men misliker folk som oppfører seg som idioter sterkt.

Lenke til kommentar
Er jammen en grunn til at jeg hater slike folk (altså 80% av jenter 14-17.)

 

</rant>

 

Den statistikken der er faen meg trist.

Det er jo så sant som det kan få blitt.

 

Jeg SER jo ikke noe annet enn slike jenter nå om dagen. (Ja, man kan faktisk se det på de ved første øyekast)

Eller bare ved å høre på kaklingen.

"JEG PULTE 18 GUTTER OG DE KOM OVER MEG GIIID"

 

Jeg tror faktisk at kreative jenter som er litt annerledes og spesielle blir småmobbet gjennom ungdomsskolen, og kommer i en litt negativ tankespiral der de blir mer og mer lukket, fordi de "kule" jentene hele tiden ser ned på de.

Dermed holder slike jenter seg for seg selv, og den fantastiske personen de kunne ha blitt får ikke komme ut.

Så enten farger de håret platinablondt for å bli godtatt, og bare gir opp interessene sine for å henge med de andre jentene, eller bare detter helt ut og blir i sin egen verden.

 

Trist. :(

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Gruppementalitet og stereotypar er ein uting. Eg trur ikkje at "alternative" folk, eller scene-folk eller emoar eller kva no enn du vil kalla dei, ikkje følgjer noko anna enn nettopp ein gruppementalitet. Ein er ikkje unik av kva ein har på seg. Og gode menneske vil alltid vera gode menneske ganske uavhengig av miljøet kring dei, trur no eg. Eg liker å tru det, uansett.

 

For øvrig har eg aldri opplevd at den platinablonde stereotypen skal vera det ein strever etter. Er det verkeleg sånn i dei fleste miljø?

Lenke til kommentar

At i "Verste episode i livet ditt - hva er det?" -tråden, skriver alle om ca 10 forskjellige episoder...

 

Men med all respekt, det er en del der som har gått igjennom bra mye rart\grusomt, men tråden heter "Verste episode i livet ditt - hva er det?", og da skal man vel egentlig skrive om den verste episoden, og ikke hva man har gått igjennom hele livet sitt.

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...