Gå til innhold

Hardisken har gått


Anbefalte innlegg

Jeg har en western digital 120 gb 7200rpm 8mb chache, den er helt ny og har oppført seg merkelig helt siden jeg fikk den.

 

Nå så står det i Disk Manage at den er helt tom mens i partition magic står det at den er helt full, ingen av disse tingene er faktisk riktig.

Den er sånn ca. halvfull og det er for det meste ting jeg vil ha tilbake.

 

Når jeg søker etter feil med Partition Magic så finner den feilen "47" "CRC error in data", dette er en feil den ikke klarer å fikse.

 

Finnes det noen måte å ordne feilen "CRC error in data" på?

 

Er det noen mulighet for å få disse filene som har gått tapt tilbake på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel kan si det slik:

scan disk fungerer ikke på den, heller ikke noe defragmentering...

har prøvd alt slikt!

 

jeg fikk den for 3 dager siden og jeg hadde alerede fylt den opp med mesteparten(ca. 50 gb) av alt det viktigste jeg hadde, derfor vil jeg helst ikke prøve å formatere den før jeg vet garantert att alt håp er ute.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve easy recovery eller noe i den duren. Det fungerte fint for meg når WinME elegant fjernet to partisjoner. Fikk ikke alt tilbake, men ca 90% og det ble jeg ganske glad for når jeg egentlig regnet med at alt var tapt.

 

Om dette fungerer på deg er ikke sikkert, men det er vel forsøket verdt. Andre recovery program kan også være verd å prøve.

Lenke til kommentar

Kanskje dette ikke har noe med saken å gjøre, men jeg hadde noe lignende med en HD som stod på en Promise RAID kontroller. Jeg startet maskinen som vanlig og fikk beskjed om at HD'n var RAW data. Partition Magic ville ikke gjøre noe med den pga en eller annen feil. Da jeg satte HD'n på hovedkontrolleren fungerte plutselig alt igjen. Alle data var på plass. Siden har jeg byttet tilbake og nå fungerer alt på RAIDen også. Ikke skjønner jeg hva som skjedde.

Lenke til kommentar

Jeg hadde sektor feil med min IBM disk. Kjørte chkdsk /r fra Windows og det gjorde susen. Noen filer ble imidlertid kæss, men mesteparten virket. Du skriver jo at scandisk ikke funket. Hva mener du med det? At du ikke får kjørt scandisk, eller at scandisk ikke løste prob?

 

SpritHansi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...