Gå til innhold

Arbeiderpartiet tar fra oss friheten!


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor du har de 75 ørene pr. krone fra, men jeg regner med at du har en link liggende.

6148030[/snapback]

 

 

 

I en debatt med jens Stoltenberg ( for noen år tilbake) fremmet Trygve Hegnar dette konseptet. Han sa også et det faktisk koster ca 75 øre, å inndrive en skattekrone.

 

 

Når det gjelder dette med lover og regler: Mener du seriøst at "produsentene" skal eksistere i et vakuum? Med andre ord: Dersom Liedl ønsker å bygge det neste prosjektet sitt en halv meter fra kystsonen i Lillesand, så er det OK? Eller at det ikke skal eksistere forskrifter som sier noe om hvilke plikter de ansvarlige for vannforsyningene har? Du henviste lenger oppe til en artikkel fra Torbjørn Røe Isaksen, mannen som forslo å legge ned Samordna opptak slik at fakultetene selv kunne foreta opptakene av studenter. Opptakene kunne foretas gjennom f.eks. intervju! Hvordan Røe Isaksen har tenkt å gjennomføre et opptak med 100 000 søkere vha. intervju vet jeg ikke, men jeg kan skrive under på at særlige effektivt - det er det ikke.

6148030[/snapback]

 

 

Jeg er ikke torbjørn, så det svarer jeg på. Men at lidl har ønsket å konkurrere med de norske aktørene på pris, det er jeg mer enn for, og jeg ser fortsatt frem til at lidl skal åpne der jeg bor. Jeg vil overlate en god del fornuft og ansvar til enkeltmenneske, så de selv kan bestemme hvilke bedrifter de selv ønsker å støtte ved f.eks å handle hos dem. Om lidl kommer å bygger borte ved motorveien eller om de bygger nede ved strandsonen vil være ett incentiv spørsmål, hvor får de mest penger, en butikk som er lukket inn mot en strand vil ha en større utfordring for å trekke kunder, og derfor vil en mer sentral posisjon ved en traffikert innfartsåre være mer reell. Selvfølgelig skal en stat passe på markedet, sørge for at det finnes en reel konkurranse og i etiske spørsmål ta seg av disse.

 

 

Jeg blir ikke truffet av det du skriver, rett og slett fordi du mangler slagkraft. Det er som om du går rundt med dette bildet i hodet om at alt i Norge "går av seg selv", og at de som arbeider i det offentlige står i en slags takknemlighetsgjeld til "produksjonsarbeideren". Selvsagt setter jeg pris på det arbeidet som foretas av oljearbeidere, fergemannskap, butikkmedarbeidere! Men ikke mer enn jeg setter pris på sykepleiere, brannmenn, politi - og den stakkars lille jævelen som er plassert i skranken på kommunens servicesenter, og som bruker dagen på å hjelpe innbyggerne i kommunen.

6148030[/snapback]

 

 

Det er flott at du har respekt for medmennesker!

Men om du vil diskutere den byråkratiske effektiviteten på service kontoret til kommunene, kan jeg gjerne starte en ny tråd om det. For der har jeg mye erfaring.

 

 

En ting du skal være klar over er at et godt embedsmannsverk (byråkrater) er det beste redskapet politikerne har for å "rydde opp i" utdaterte lover, forskrifter og ordninger. Jeg har med egne øyne sett hva en gruppe på fem byråkrater kan få gjort med f.eks. forskriftene som omhandler opptak til universitet og høgskoler. Disse personene skal personlig ha æren for at vi på min arbeidsplass klarer oss med 25% av ressursene for å gjøre den samme jobben, sammenliknet med situasjonen for 8-10 år siden. Min erfaring er at lover, regler og byråkrati er det som gjør det mulig å styre et samfunn - dette gjelder også skatter og avgifter.

6148030[/snapback]

 

 

Jeg vet ikke hva du misforsto ved min første tekst, men tydeligvis kan jeg gjerne forklare det med andre ord. Norge ville stoppet opp uten byråkrati, samtidig vil for mye byråkrati hindre/lamme et lands nyskapning og personlige friheter. Om man kan ha en byråkratisk arbeidsgruppe bestående av det som maksimalt behøves for å hjelpe befolkningen, og samtidig slakte den offentlige sektoren for folk som kunne gjort en mer nyttig jobb et annet sted, reskoleres eller inn i privat sektor med den kompetansen de har, så hadde mye blitt gjort. Vårt skatte system er vanskelig bygd opp, og alle leddene som må til for før skatten har kommet felleskapet tilgode, har spist opp store deler av felleskassen. Med et enklere og samtidig mer rettferdig skattesystem vil man bli kvitt store deler av gråsone økonomien, skatte eksperter som hjelper rike til å betale mindre skatt blir arbeidsledige, og dernest frigjøre store ressurser som kan komme samfunnet til gode andre steder. Jeg er på ingen måte imot skatt, velferdstilbud (syke/skole etc), og betaler derfor gjerne skatt, men mine skattekroner bør brukes til det de er ment til...

 

 

Til slutt så er du tydeligvis ikke kjent med Forvaltningsloven som innebærer at ethvert enkeltvedtak kan påklages. Dette er noe "byråkratene" må forholde seg til. Forsvaret som offentlige ansatte har er i stor grad basert på habilitets- og likebehandlingsprinsippene: Har saken blitt behandlet på riktig måte? Dersom jeg kunne sett bort fra disse i min hverdag, så ville det gitt en voldsom effektiviseringsgevinst. Spørsmålet er bare om du er villig til å godta det?

6148030[/snapback]

 

 

Det hindrer at byråkrater/politikere får for mye makt og overkjører minioriteter, og derfor ville jeg ikke fjernet en slik paragraf.

 

Jeg lurer også på hva det er du skal omskolere "byrokratene" til?

6148030[/snapback]

 

 

Norge mangler, og/eller vil i fremtiden mangle, lærere, sykepleiere, søppeltømmere, snekkere, rørleggere osv. Det vi ikke trenger er enda flere folk til å fortelle oss hva vi skal og hvordan vi skal det!

Selvfølgelig skal det være opp til individet å bestemme hvor han vil starte å jobbe...

Endret av anbar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også en tankegang at en fri organisasjon som LO gir AP 10 milioner kroner i støtte. Er 100% av LO medlemene arbeiderparti stemmere??

 

Det er en skam at en organisasjon som er sammensatt av mange av norges arbeidere tar politisk parti.

 

Hvem er det som har roret ilandet vårt LO eller AP??

Lenke til kommentar
Det er også en tankegang at en fri organisasjon som LO gir AP 10 milioner kroner i støtte. Er 100% av LO medlemene arbeiderparti stemmere??

 

6148739[/snapback]

 

De gir mer enn 10 millioner og det er 75% av LO medlemmene som stemmer AP og SV (tall fra ifjor).

 

LO vet å bruke medlemmenes penger. Blant annet svidde de av 250.000 kroner for flybilletter for ni representanter som skulle til Cuba for å få inspirasjon eller hva det nå var.

Lenke til kommentar
Magicus skrev   Skatt er absolutt nødvendig for å begrense folks kjøpekraft.. Ellers får vi innflasjon. Og det er ikke bra for økonomien. Vi skal ha ett progressivt skattesystem for å sørge for at de som har mest også betaler mest til fellesskapet. Samtidig som de som sliter og har en vanskelig økonomisk situasjon skal betale lite/ingen skatt, men heller få ta del i de ressursene som de rike har skattet inn til staten. Det handler om å ta vare på alle i samfunnet.

Ett flatt skattesystem oppfordrer til grådighet og forskjellen mellom rik og fattig vil eksplodere.

 

 

Med flat skatt vil vi betale skatt, fordelen med flat skatt er at alle må betale skatt av all inntekt. Det at de med lavere inntekter får litt mer igjen å handle med vil ikke bety noe for inflasjonen da de med høyere inntekt som før betalte liten eller ingenting i skatt nå må betale skatt.

 

Det er ikke lett idag å være lavtlønna særlig når det snakkes om de lavtlønna som kun tjener 250 - 300.000 kroner i året iflg aviser og tv er disse lavtlønna.

 

Korfor skal ikke de ha mer penger å bruke enn de som tjener fra 500.000 kroner og oppover. Det er egentlig flat skatt som er solidarisk politikk. Med solidarisk menes vel at alle bidrar med skatt uansett inntekt.

 

Hadde det ikke vært FRP so hadde kommet med forslaget hadde vel flat skatt vært innført for lenge siden. Det er nemlig ikke solidariteten som spiller inn men Stoltheten til Stoltenberg & Co som står på spill.

 

De har det jo lett i forhold til mange med inntekter på 750.000 kroner og oppover. Det var vel greit at AP ga dem 30.000 kroner i skattelette da.

Endret av eivind04
Lenke til kommentar
Rød grønne er et fint alternativ for de som ikke ønsker å foreta valg for sine barn og som aksepterer å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn.

Det som er hovedårsaken til slike saker har ikke noe med det å gjøre, det har med kontantstøtten som gjør slik at alle skal bare velge å vrake utifra hva som helst, der noen ender opp langt bak de andre og samfunnet vårt vil bli et samfunn der noen aldri klarer seg mens andre er på toppen i alt og er best i alt, vi har jo foreks sett resultatet med de svake i USA, som har det så forferdelig at man skiller vekk områder fra de rike og de fattige, vil vi virkelig ha det sånn i Norge?

Lenke til kommentar
Rød grønne er et fint alternativ for de som ikke ønsker å foreta valg for sine barn og som aksepterer å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn.

Det som er hovedårsaken til slike saker har ikke noe med det å gjøre, det har med kontantstøtten som gjør slik at alle skal bare velge å vrake utifra hva som helst, der noen ender opp langt bak de andre og samfunnet vårt vil bli et samfunn der noen aldri klarer seg mens andre er på toppen i alt og er best i alt, vi har jo foreks sett resultatet med de svake i USA, som har det så forferdelig at man skiller vekk områder fra de rike og de fattige, vil vi virkelig ha det sånn i Norge?

6151881[/snapback]

Jepp, skillet blir nok klarere men det trenger ikke å være en dårlig ting. For min del så kan de privatisere skoler, sykehus, gamlehjem og resten. Det betyr bare at jeg kan velge et bedre alternativ. Naturligvis er det synd at flesteparten av befolkningen ikke vil ha denne muligheten på grunn av økonomien, men det er nok heller ikke meningen. Derfor er det litt rart at så mange støtter privatiseringen.

Lenke til kommentar
Rød grønne er et fint alternativ for de som ikke ønsker å foreta valg for sine barn og som aksepterer å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn.

Det som er hovedårsaken til slike saker har ikke noe med det å gjøre, det har med kontantstøtten som gjør slik at alle skal bare velge å vrake utifra hva som helst, der noen ender opp langt bak de andre og samfunnet vårt vil bli et samfunn der noen aldri klarer seg mens andre er på toppen i alt og er best i alt, vi har jo foreks sett resultatet med de svake i USA, som har det så forferdelig at man skiller vekk områder fra de rike og de fattige, vil vi virkelig ha det sånn i Norge?

6151881[/snapback]

Jepp, skillet blir nok klarere men det trenger ikke å være en dårlig ting. For min del så kan de privatisere skoler, sykehus, gamlehjem og resten. Det betyr bare at jeg kan velge et bedre alternativ. Naturligvis er det synd at flesteparten av befolkningen ikke vil ha denne muligheten på grunn av økonomien, men det er nok heller ikke meningen. Derfor er det litt rart at så mange støtter privatiseringen.

6152072[/snapback]

 

Gir man like mye i støtte til private som til offentlig så blir valgfriheten den samme. Å støtte private barnehager er også billigere da de er billigere i drift. Man får flere plasser for pengene, atpåtil til en bedre kvalitet.

 

Og så er det også de som ikke jobber den typpiske 9-1600 jobben. Rød grønne vil gi faen i alle foreldre som jobber skift og nattarbeid (butikkansatte, leger, forsvarspersonell, brannmenn, politifolk osv.).

 

For småbarnsfamilier er ikke Arbeiderparti det beste valg. Om man da ikke er kommunalt ansatt i en 9-1600 jobb og har ungen i barnehageplass.

Lenke til kommentar
Gir man like mye i støtte til private som til offentlig så blir valgfriheten den samme. Å støtte private barnehager er også billigere da de er billigere i drift. Man får flere plasser for pengene, atpåtil til en bedre kvalitet.
Vi har jo sett resultater med dette her der private barnehagene har endt opp med å bli der alle de rike går mens de litt mindre ressurssterke barna ender opp i en forfallen offentlig barnehage der de ikke får utfolde seg like mye, når man går i en offentlig barnehage med mange forskjellige barn så får man faktisk en av de aller viktigste tingene inn i seg som liten, nemlig solidaritet!

 

Og så er det også de som ikke jobber den typpiske 9-1600 jobben. Rød grønne vil gi faen i alle foreldre som jobber skift og nattarbeid (butikkansatte, leger, forsvarspersonell, brannmenn, politifolk osv.).
Det der er løgn, det er jo nettopp derfor den offentlige barnehage og skole er et så mye bedre alternativ! Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Gir man like mye i støtte til private som til offentlig så blir valgfriheten den samme. Å støtte private barnehager er også billigere da de er billigere i drift. Man får flere plasser for pengene, atpåtil til en bedre kvalitet.
Vi har jo sett resultater med dette her der private barnehagene har endt opp med å bli der alle de rike går mens de litt mindre ressurssterke barna ender opp i en forfallen offentlig barnehage der de ikke får utfolde seg like mye, når man går i en offentlig barnehage med mange forskjellige barn så får man faktisk en av de aller viktigste tingene inn i seg som liten, nemlig solidaritet!

Du vet at private barnehager koster det samme som offentlige?

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Gir man like mye i støtte til private som til offentlig så blir valgfriheten den samme. Å støtte private barnehager er også billigere da de er billigere i drift. Man får flere plasser for pengene, atpåtil til en bedre kvalitet.
Vi har jo sett resultater med dette her der private barnehagene har endt opp med å bli der alle de rike går mens de litt mindre ressurssterke barna ender opp i en forfallen offentlig barnehage der de ikke får utfolde seg like mye, når man går i en offentlig barnehage med mange forskjellige barn så får man faktisk en av de aller viktigste tingene inn i seg som liten, nemlig solidaritet!

Hva i alle dager er det du snakker om? Vi har makspris på barnehagene. Eldstegutten min går i privat barnehage og min familie er langt fra rik. Tvilier på at et eneste av de 80 ungene i den barnehagen er fra rike familier.

Nå kommer du kun med en usann myte.

 

Det koster mer penger for en offentlig barnehageplass enn en privat hvis man tar vekk støtten. Staten tjener mer penger på å støtte private ettersom de er billigere i drift.

 

Og så er det også de som ikke jobber den typpiske 9-1600 jobben. Rød grønne vil gi faen i alle foreldre som jobber skift og nattarbeid (butikkansatte, leger, forsvarspersonell, brannmenn, politifolk osv.).
Det der er løgn, det er jo nettopp derfor den offentlige barnehage og skole er et så mye bedre alternativ!

6152469[/snapback]

 

Hvilket alternativ er en offentlig barnehage for en som jobber skift?

 

Pass deg med å slenge ut beskyldninger om løgn. De rød grønne vil ikke gi noe støtte til de familiene som må få annet barnepass enn en barnehage, de vil fjerne kontantstøtten. Det er ingen løgn.

Lenke til kommentar
Likestilling er her i god Arbeiderpartiånd definert som at "kan ikke alle ha det bra, så får ingen ha det".

 

Veldigt bra sagt :D

6145942[/snapback]

 

Insinuerer du at "ingen har det bra i Norge"? Isåfall er utsagnet direkte latterlig. Så og si alle har det bra i Norge og her har AP sin del av æren. Når det gjelder reklameforbudet til Giske, så synes jeg det var flott. Nei til italienske tilstander i Norge!

Lenke til kommentar
Insinuerer du at "ingen har det bra i Norge"? Isåfall er utsagnet direkte latterlig. Så og si alle har det bra i Norge og her har AP sin del av æren. Når det gjelder reklameforbudet til Giske, så synes jeg det var flott. Nei til italienske tilstander i Norge!

6153811[/snapback]

Nei, ingen insinuerer at ingen har det bra. Det som ligger i uttrykket er tanken om at alle må ha tilgang til et gode for at godet skal være politisk akseptabelt. Som det viser seg i debatten om private skoler ("Noen kan få bedre utdannelse enn andre...") og private sykehus ("Noen sniker i køen, og det kan vi ikke ha noe av...") Det betyr ikke at vi ikke får noen goder, men det påvirker hvilke goder vi får.

 

I debatten om politisk reklame ("Hvis ikke alle har råd til like mye..") er spørsmålet om ytringsfriheten nødvendigvis er størst dersom taletiden fordeles likt. Ville forumet her hatt mer ytringsfrihet om man bare fikk poste etter tur, istedet for når man faktisk har noe å si? Jeg har ikke (lenger) på langt nær muligheten (les tid) til å poste like mye som JBlack, Magicus og SBS med flere. Ville ytringsfriheten blitt styrket av at JBlack ikke fikk lov å poste siden jeg ikke kan?

 

Geir :)

 

Edit: Siden jeg ikke har tid til å poste her lenger, knapt nok å lese det andre poster, vet jeg ikke om de nevnte herremenn faktisk er blant de som poster mest her. Men de fikk tjene som eksempler...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Regjeringen er eid.. Jeg skjønner ikke hvordan de kan få så stor oppslutning. Skjønner at forumet her er over landssnittet smarte personer, og dermed ikke kan sammenlignes med snittet i resten av landet..

6159091[/snapback]

 

Synes du virkelig at forumet her er over landsnittet? Jeg synes den reflekterer landet godt. Derimot så er alder gjennomsnittet veldig lavt, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Hvilket alternativ er en offentlig barnehage for en som jobber skift?

 

Pass deg med å slenge ut beskyldninger om løgn. De rød grønne vil ikke gi noe støtte til de familiene som må få annet barnepass enn en barnehage, de vil fjerne kontantstøtten. Det er ingen løgn.

Kontantstøtten vil de såklart fjerne, men hvorfor skal de ikke det, de vil da heller sikre at alle ender opp i barnehage enn at kanskje noen ender opp utenfor, som er resultatet med barnehagene pga at kontantstøtten fordi den ikke har noen føring whatsoever på noenting, ta arbeidsmarkedet der vil de bare slenge ut penger til kvinner og menn også tror de at kvinnene og mennene skal ha AKKURAT like mange rettigheter, og de borgerlige kaller de røde for naive? :p Det som skjer er at menn ender opp i jobben mens kvinner ender opp hjemme, slik er det i arbeidsmarkedet idag og slik vil det alltid bli med kontantstøtten som et naivt virkemiddel for å tro at samfunnet fungerer i takt med alt som er! Samme blir det med barnehager!

Lenke til kommentar
Hvilket alternativ er en offentlig barnehage for en som jobber skift?

 

Pass deg med å slenge ut beskyldninger om løgn. De rød grønne vil ikke gi noe støtte til de familiene som må få annet barnepass enn en barnehage, de vil fjerne kontantstøtten. Det er ingen løgn.

Kontantstøtten vil de såklart fjerne, men hvorfor skal de ikke det, de vil da heller sikre at alle ender opp i barnehage enn at kanskje noen ender opp utenfor, som er resultatet med barnehagene pga at kontantstøtten fordi den ikke har noen føring whatsoever på noenting, ta arbeidsmarkedet der vil de bare slenge ut penger til kvinner og menn også tror de at kvinnene og mennene skal ha AKKURAT like mange rettigheter, og de borgerlige kaller de røde for naive? :p Det som skjer er at menn ender opp i jobben mens kvinner ender opp hjemme, slik er det i arbeidsmarkedet idag og slik vil det alltid bli med kontantstøtten som et naivt virkemiddel for å tro at samfunnet fungerer i takt med alt som er! Samme blir det med barnehager!

6159592[/snapback]

 

Alt dreier seg om valgfrihet. Korfor skal noe ha større fordeler enn andre? Hvis du har barna i barnehage så mottar barnehagen statstøtte. De som velger å ha barna hjemme eller hos dagmamma skal ikke få noe? De er borgere av landet Norge og har krav til likhet for loven derfor kontantstøtte. Ser opp til alle menn og damer som ofrer noen år av sitt liv hjemme med barna. Og ikke døm disse da de er fullt kompetente til å bruke sin valgfrihet og trenger ikke overformynderiet til AP m.fl.

 

Mange har idag den oppfatning at begge skal jobbe for å få anseelse i samfunnet, la familiene ta denne avgjørelsen og ikke la politikerene gjøre noe de ikke har noen aning om.

 

Det er de forskjellige familier som vet best hva de trenger og ikke AP og Co

Endret av eivind04
Lenke til kommentar
Alt dreier seg om valgfrihet. Korfor skal noe ha større fordeler enn andre? Hvis du har barna i barnehage så mottar barnehagen statstøtte. De som velger å ha barna hjemme eller hos dagmamma skal ikke få noe? De er borgere av landet Norge og har krav til likhet for loven derfor kontantstøtte. Ser opp til alle menn og damer som ofrer noen år av sitt liv hjemme med barna. Og ikke døm disse da de er fullt kompetente til å bruke sin valgfrihet og trenger ikke overformynderiet til AP m.fl.

 

Mange har idag den oppfatning at begge skal jobbe for å få anseelse i samfunnet, la familiene ta denne avgjørelsen og ikke la politikerene gjøre noe de ikke har noen aning om.

 

Det er de forskjellige familier som vet best hva de trenger og ikke AP og Co

Valgfrihet? Hvor mye valgfrihet får man om man har kontantstøtten, kvinnene velger ikke å være hjemme, barna søker etter å ha andre barn rundt seg, er det ingen som tror dette har noe å si overhodet?

Kontantstøtten er jo ekstremt dyr + det gjør det ulønnsomt for til og med de mest kompetente kvinnene å søke etter jobb, er det valgfrihet? Er det å være rettferdig? Mange fra den borgerlige sida sier at på den sosialistiske sida vil vi bare svekke de sterkeste å gjøre de svakeste de beste, ja men hvorfor er da ikke dere borgerlige også imot kontantstøtten for kontantstøtten holder jo vekk de sterkeste, noe jeg trodde dere på den borgerlige side var ganske mye imot, altså selvmodsigelser hele veien der!

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Alt dreier seg om valgfrihet. Korfor skal noe ha større fordeler enn andre? Hvis du har barna i barnehage så mottar barnehagen statstøtte. De som velger å ha barna hjemme eller hos dagmamma skal ikke få noe? De er borgere av landet Norge og har krav til likhet for loven derfor kontantstøtte. Ser opp til alle menn og damer som ofrer noen år av sitt liv hjemme med barna. Og ikke døm disse da de er fullt kompetente til å bruke sin valgfrihet og trenger ikke overformynderiet til AP m.fl.

 

Mange har idag den oppfatning at begge skal jobbe for å få anseelse i samfunnet, la familiene ta denne avgjørelsen og ikke la politikerene gjøre noe de ikke har noen aning om.

 

Det er de forskjellige familier som vet best hva de trenger og ikke AP og Co

Valgfrihet? Hvor mye valgfrihet får man om man har kontantstøtten, kvinnene velger ikke å være hjemme, barna søker etter å ha andre barn rundt seg, er det ingen som tror dette har noe å si overhodet?

Kontantstøtten er jo ekstremt dyr + det gjør det ulønnsomt for til og med de mest kompetente kvinnene å søke etter jobb, er det valgfrihet? Er det å være rettferdig? Mange fra den borgerlige sida sier at på den sosialistiske sida vil vi bare svekke de sterkeste å gjøre de svakeste de beste, ja men hvorfor er da ikke dere borgerlige også imot kontantstøtten for kontantstøtten holder jo vekk de sterkeste, noe jeg trodde dere på den borgerlige side var ganske mye imot, altså selvmodsigelser hele veien der!

6159646[/snapback]

 

Hva er din oppfatning av valgfrihet? Barnehage eller ikke?? Det er selvfølgelig dyrt å gi hele befolkningen rett til den samme stønad når de er i samme situasjon. Det er vel bedre å sotere ut en gruppe og bare gi de rettighetene til stønad. Det finnes faktisk både bedre og mer kvalifiserte oppdragelse enn barnehager. Det er faktisk foreldre som er bedre til å oppdra barn enn staten.. Det er faktisk kvinner og menn som kan velge denne muligheten pga kontanstøtten. De må sikkert ofre andre ting også for å kunne følge opp sitt barn slik som fin bil, hytte , sydenturer m.m. men det er deres valg og ikke mitt og ditt eller stoltenberg & co. Jeg vil bare ha mulighetene tilrettelagt at det er mulig for foreldrene å gjøre sitt valg og bruke sine penger slik de vil,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...