Gå til innhold

Arbeiderpartiet tar fra oss friheten!


Anbefalte innlegg

Har forstått at du mener foreldrene skal ha valgfrihet til å velge hva de selv vil og det er jeg ikke uenig i, der jeg er uenig er spørsmålet om kontantstøtten og hvor lønnsomt den ordningen egentlig er pga at det ødelegger muligheten for foreldrene til å få et ordentlig alternativ, det er jo ikke rart at det er slik at barnehager er veldig lite lønnsomt i noen situasjoner som du selv skrev, pga at den ordningen med kontantstøtten ødelegger det sosiale, som faktisk mange barn vil ha de vil bli kjent med andre barn de vil ha mulighet til å leke med andre barn i barnehagen ute i sandkasser og spise maten sin blant mange andre livlige barn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk det er en del som er misunnelig på kontantstøtten. De har kanskje lyst til å bruke muligheten for å gi barna bedre oppfølging og være mer sammen med dem.

 

Vi er idag i et samfunn som staten tar mer og mer ansvar for barna, foreldrene kommer å henter barna og de har ca 2-3 timers samvær før barna legges.

 

Vi må derfor legge forholdene til rette for de som vil ofre både av seg selv og økonomiske ting.

 

Samfunnet idag er faktisk opplagt at begge foreldrene skal jobbe, etter 7,5 timers arbeidsdag + hente barn i barnehage og i butikken for å handle. Hvor mye kvalitetstid får disse foreldrene med barna 1-2-3 timer??

 

De som har barne i barnehage får allerede stønaden, og det er faktisk deres valg.

 

Barn har behov for samvær med foreldrene . Enbarnehagetante kan aldri lære ungene alle verdier med livet.

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig skal foreldrene ha mer kvalitetstid med barna, men det er faktisk et annet hovedargument for å fjerne denne ordningen fordi det er slik med kontantstøtten som jeg skrev tidlig at den ikke har noen føring på hva pengene egentlig går til, arbeidsmarkedet er snudd opp ned med at de ansetter ikke nødvendigvis kompentente kvinner ovenfor dumme menn fordi det er mellom mann og kvinne og for dem er svare menn og menn ikke kvinner eller menn!

Hvor mye tid tror du med kontantstøtten faren vil da få med barnet når han må være ute i jobb kjempelenge, og moren får all jobben hjemme?

Hvor mye tid får da også kvinnen hjemme med barnet når hun har så stor jobb der?

Altså ødelegger dette hele balanse gangen i en familie som kan muligens føre til skilsmisser osv det er jo ekstrem forskjellsbehandling og veldig farlig!

Lenke til kommentar
Har forstått at du mener foreldrene skal ha valgfrihet til å velge hva de selv vil og det er jeg ikke uenig i, der jeg er uenig er spørsmålet om kontantstøtten og hvor lønnsomt den ordningen egentlig er pga at det ødelegger muligheten for foreldrene til å få et ordentlig alternativ, det er jo ikke rart at det er slik at barnehager er veldig lite lønnsomt i noen situasjoner som du selv skrev, pga at den ordningen med kontantstøtten ødelegger det sosiale, som faktisk mange barn vil ha de vil bli kjent med andre barn de vil ha mulighet til å leke med andre barn i barnehagen ute i sandkasser og spise maten sin blant mange andre livlige barn!

6159653[/snapback]

 

 

Enkelte barn er spesielle eller trenger annen oppfølging og har godt av å gå i barnehage og disse barna skal fanges opp av komunen , slik at barnas interresse skal ivaretas. Men ta ikke fra foreldre som gjør dette i barnets interresse muligheten til å være hjemme. Det er veldig mange foreldre som kan barneoppdragelse bedre enn staten

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan de det, men det er da ingen hemmelighet at barna trenger sosial samvær med andre, det er utrolig viktig for som kjent så blir ikke samfunnet vårt veldig mye lettere det blir tøffere og tøffere der det er viktig å kunne samfunnets hemmeligheter osv, det vil man lett få med et alternativ som er så sunt for barn!

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Ja, selvfølgelig skal foreldrene ha mer kvalitetstid med barna, men det er faktisk et annet hovedargument for å fjerne denne ordningen fordi det er slik med kontantstøtten som jeg skrev tidlig at den ikke har noen føring på hva pengene egentlig går til, arbeidsmarkedet er snudd opp ned med at de ansetter ikke nødvendigvis kompentente kvinner ovenfor dumme menn fordi det er mellom mann og kvinne og for dem er svare menn og menn ikke kvinner eller menn!

Hvor mye tid tror du med kontantstøtten faren vil da få med barnet når han må være ute i jobb kjempelenge, og moren får all jobben hjemme?

Hvor mye tid får da også kvinnen hjemme med barnet når hun har så stor jobb der?

Altså ødelegger dette hele balanse gangen i en familie som kan muligens føre til skilsmisser osv det er jo ekstrem forskjellsbehandling og veldig farlig!

6159657[/snapback]

 

Det er da opp til familiene hva de bruker pengene til. Kanskje de må betale strømregninga eller andre regninger pga en inntekt. Kanskje velger de en dagmamma istedenfor barnehage da dette vil gi bedre oppfølging av barnet. Det du argumenterer for er trolig at kun de rike skal ha muligheten til å være sammen med barna og alle de under må begge ha jobb for å greie seg. Det er opp til hver enkelte familie å bruke penga slik de vil, med dagens kostnader blir de nok ikke sløst vekk på andre ting enn statlige og komunale avgifter vil jeg tro

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det, men svar meg på det jeg skriver da, når du sier at mamma og pappa vil få en så dårlig ordning hvis de mister kontantstøtten at de vil samtidig miste masse tid med barnet sitt, hvordan tror du faren vil kunne være mye sammen med barnet når han er ute i jobb hele tiden og hvordan tror du mammaen vil ha mye tid til barnet hjemme når hun får all jobben der istedenfor at mammaen og pappaen får lik fordeling av arbeidsoppgavene i hjemme og det å være på jobb ute!

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det, men svar meg på det jeg skriver da, når du sier at mamma og pappa vil få en så dårlig ordning hvis de mister kontantstøtten at de vil samtidig miste masse tid med barnet sitt, hvordan tror du faren vil kunne være mye sammen med barnet når han er ute i jobb hele tiden og hvordan tror du mammaen vil ha mye tid til barnet hjemme når hun får all jobben der istedenfor at mammaen og pappaen får lik fordeling av arbeidsoppgavene i hjemme og det å være på jobb ute!

6159667[/snapback]

 

Hvem sier at det bare er mammaen som kan velge denne ordningen? Hvem sier at de ikke kan ha halv stilling hver?

 

Det er sant at ordningen nesten bare blir benyttet av kvinner, kanskje samfunnet desverre er bygd opp slikt. Men det er ikke bare mannens skyld men også kvinnens og statens skyld.

 

Det med arbeidsfordeling i hjemmet kan da ikke staten regulere, det må interne avtaler mellom mammaen og pappaen avgjøre Det vil bli overformynderi hvis du eller andre samt staten skal sette opp arbeidsfordeling i hjemmet. Arbeidsfordeling i hjemmet og hvem som skal være hjemme er familiens valg.

Lenke til kommentar

Ja, det er det heller ikke lagt skjul på at er familiens valg.

Men jeg tror neppe familien vil ha det slik at faren er borte på jobb hele tiden mens kvinnen ender opp i hjemme!

Det er nettopp det resultatet er, mannen er nok ikke grunnen til det men vi trenger rett og slett en omveltning når det kommer til slike holdninger, det å ta vekk kontantstøtten er ikke å ta vekk valgfriheten det er å ta bort en dyr ordning som fører til grov forskjellsbehandling for det virker som om kontantstøtten ikke har føring overhodet, de tenker jo ikke på hvordan arbeidsmarkedet er!!

Lenke til kommentar
Ja, det er det heller ikke lagt skjul på at er familiens valg.

Men jeg tror neppe familien vil ha det slik at faren er borte på jobb hele tiden mens kvinnen ender opp i hjemme!

Det er nettopp det resultatet er, mannen er nok ikke grunnen til det men vi trenger rett og slett en omveltning når det kommer til slike holdninger, det å ta vekk kontantstøtten er ikke å ta vekk valgfriheten det er å ta bort en dyr ordning som fører til grov forskjellsbehandling for det virker som om kontantstøtten ikke har føring overhodet, de tenker jo ikke på hvordan arbeidsmarkedet er!!

6159670[/snapback]

 

Kontantstøtten skal jo gjøre det mulig å ta permisjon fra jobb for å ta seg av barna og dermed tar du en ut fra jobb. Det er ikke alltid at inntekt og penger skaper livets gleder, men kanskje barnelatter og kjærlighet.

Lenke til kommentar
Hvilket alternativ er en offentlig barnehage for en som jobber skift?

 

Pass deg med å slenge ut beskyldninger om løgn. De rød grønne vil ikke gi noe støtte til de familiene som må få annet barnepass enn en barnehage, de vil fjerne kontantstøtten. Det er ingen løgn.

Kontantstøtten vil de såklart fjerne, men hvorfor skal de ikke det, de vil da heller sikre at alle ender opp i barnehage enn at kanskje noen ender opp utenfor, som er resultatet med barnehagene pga at kontantstøtten fordi den ikke har noen føring whatsoever på noenting, ta arbeidsmarkedet der vil de bare slenge ut penger til kvinner og menn også tror de at kvinnene og mennene skal ha AKKURAT like mange rettigheter, og de borgerlige kaller de røde for naive? :p Det som skjer er at menn ender opp i jobben mens kvinner ender opp hjemme, slik er det i arbeidsmarkedet idag og slik vil det alltid bli med kontantstøtten som et naivt virkemiddel for å tro at samfunnet fungerer i takt med alt som er! Samme blir det med barnehager!

6159592[/snapback]

 

 

Alle barn i barnehage? Hva i all verden hjelper det for sykesøsteren som jobber kveld og natt, brannmannen som må ut på nattestid og i helgen, offshore personellet, forsvarsannsatte osv. ?

 

Kontantstøtten sikrer at også de som jobber utenfor barnehagens åpningstid får støtte til barnepass, eller eventuelt kan ta seg av barnet selv fulltid.

 

For ikke å snakke om at det er billigere for staten. For hver 1 åring som går fra kontantstøtte og over i barnehage så øker regningen for staten med opptil 7000 kroner måneden. Pr. barn.

 

Noe kalkulatormotstanderne i regjeringen ikke helt har skjønt.

 

Arbeiderpartiet vil gi faen i alle barn som har foreldre som er avhengig av annet tilbud/løsning enn den barnehagen kan tilby. Og det er ingen løgn.

 

Det var ikke for ingenting at jeg meldte meg ut av Arbeiderpartiet kort tid etter at jeg ble far. Med ett ble det temmelig klart som far har AP et elendig tilbud å komme med.

 

 

Kontantstøtte gir mer fleksibilitet, er billigere for staten, tilfredsstiller langt flere familiers behov og det er sist men ikke minst mer rettferdig.

 

Det er ikke slik at alle foreldre i dette land jobber 9-1600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...