Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Denne pollen viser med all tydelighet at det er for mange østlendinger her  :wee:

6156087[/snapback]

jeg er vestlending og sier gulost.

6156107[/snapback]

Jeg visste det fantes fornuftige mennesker der borte :)

Skrevet
Denne pollen viser med all tydelighet at det er for mange østlendinger her  :wee:

6156087[/snapback]

6156107[/snapback]

6156190[/snapback]

Ja det finnes en hel haug av oss som vet historie og vet at det riktige navnet er hvitost :)

Skrevet
Dotten, "gulost" leder igjen nå. Kan du fikse på det?

6135362[/snapback]

Er ikke behov for å fikse på slikt, er sikker på at fornuften seirer også her. ;)

6135831[/snapback]

Hva sier du nå, Superman? ;)

Skrevet

6156087[/snapback]

6156107[/snapback]

6156190[/snapback]

Ja det finnes en hel haug av oss som vet historie og vet at det riktige navnet er hvitost :)

6156224[/snapback]

Vet du hvorfor man begynte å kalle en GUL ost for HVIT da? :p

Skrevet

6156087[/snapback]

6156107[/snapback]

jeg er østlending og sier kvitost.

Gjest Slettet-Axby2kEH
Skrevet

Gul ost = norvegia, synnøveosten etc.

Hvit ost = Brie, Mozarella, fetaost, kremost etc.

Så hvorfor i alle dager skal vi kalle Norvegia for hvitost?!?!?

Skrevet

Fordi noen ikke er riktig vel bevart. Dessverre ser det ut til at dette gjelder en stor del av den norske befolkningen, om vi tar denne pollen til grunn. Heldigvis er vi rettskafne fortsatt i flertall og kan knuse dette avviket.

Skrevet
Gul ost = norvegia, synnøveosten etc.

Hvit ost = Brie, Mozarella, fetaost, kremost etc.

Så hvorfor i alle dager skal vi kalle Norvegia for hvitost?!?!?

6156584[/snapback]

Ahh, that's my girl.

6155880[/snapback]

X2

Skrevet
Er ikke du på hvitost -siden Dahl?

6155500[/snapback]

Selvfølgelig ikke.

6155506[/snapback]

Jassågitt. Du av alle?! Huffameien. du vet at du ikke blir støttet av "Norsk språkråd" hva gjelder dette?

Jeg tror kanskje du har blitt litt for mye påvirket av smårips_eier jeg...

:p

6156087[/snapback]

Ja, men noen smarte østlendinger finnes det også, jeg er østlending og sier hvitost. (greit mine foreldre kommer vestfra, men det har absolutt ingenting med dette her å gjøre...)
Skrevet

6156087[/snapback]

Ja, men noen smarte østlendinger finnes det også, jeg er østlending og sier hvitost. (greit mine foreldre kommer vestfra, men det har absolutt ingenting med dette her å gjøre...)

6156874[/snapback]

Nei, for all del :p

Gjest Slettet-Axby2kEH
Skrevet
Er ikke du på hvitost -siden Dahl?

6155500[/snapback]

Selvfølgelig ikke.

6155506[/snapback]

Jassågitt. Du av alle?! Huffameien. du vet at du ikke blir støttet av "Norsk språkråd" hva gjelder dette?

Jeg tror kanskje du har blitt litt for mye påvirket av smårips_eier jeg...

:p

Jepp. Jeg lovde tøsebilder om han stemte gulost :love:

Skrevet (endret)

Visste det! Dahl du er avslørt! Jeg visste du var blant oss (egentlig) :love: Men er sinna på deg for at du ikke vil innrømme det.

:wee:

Nå skal jeg forøvrig om ikke lenge sende en mail til selveste Petter Schjerven i NRK så får vi se hva han sier om saken.

Endret av The Strategy-player
Skrevet

Er disse tøsebildene tilgjengelig for alle som har stemt gulost? :dribble:

Og til alle dere som maser om at de som stemte "annet" på pollen ville ha stemt kvitost: det har faktisk kommet inn opptil flere stemmer på "annet" etter at kvitost ble en del av "hvitost". Så det, så! :D

Skrevet

Øh, det har ingenting å si... Det har kommer 2, 2!!! Stemmer på "Annet" etter at "hvitost" ble endret til "hvitost/kvitost".

Og det er sikkert bare noen som sier begge, ikke har noen mening eller bare vil tulle litt med resultatet, eller syns det morsomt å late som de sier "grønnost" etc...

Skrevet
Øh, det har ingenting å si... Det har kommer 2, 2! Stemmer på "Annet" etter at "hvitost" ble endret til "hvitost/kvitost".

Og det er sikkert bare noen som sier begge, ikke har noen mening eller bare vil tulle litt med resultatet, eller syns det morsomt å late som de sier "grønnost" etc...

6157280[/snapback]

Pøh! :hrm:

Jeg er sikker på at de har sine egne meninger, og en egen måte å si gulost på. Og det at det har kommet inn etter at kvitost gikk inn i kategorien "hvitost", viser at de som stemte "annet" før også kunne ha stemt på gulost :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...