Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det. Dette var noe som ble introdusert sammen med siste firmware. Tidligere var det ikke slik. Jeg tror muligens det har noe å gjøre med fiksen av dtmf bugen som var i nest siste firmware. Irriterer meg over det hver gang jeg taster et nummer, men er jo ikke akkurat store feilen :)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Japp, husker jeg la merke til detta. Gleder meg til å få den mobilen igjen, likte den så utrolig godt. Herlig skjerm, tastene er en drøm... Synd de ikke kommer med en ersatter til denne... Tipper du blir molefunken når N80 din streiker, noe vi ikke håper den kommer gjøre.... Kanskje jeg burde kjøpe en sokk å ha den i?

Lenke til kommentar

Hehe. For å si det slik har jeg ingen planer om at den skal streike med det første. Alle mobilene jeg har eigd siste 10 årene fungerer fortsatt (med unntak av en ekkel siemens sak jeg vant i en konkuranse, den streiket etter 6mnd som vekkerklokke, ringte aldri en samtale med den engang). Min gamle 6150 kjøpt i 1999 er fortsatt i daglig bruk koblet til en pc.

Så om N80en min skulle ta kvelden tror jeg at jeg dukker opp i Espoo neste sommer med en bombe rundt magen ;-) Eller kanskje ikke.

Lenke til kommentar

Venter på denne fra Mshop, men kommer ikke inn på den siden jeg kan følge pakken, så lurer på hva som skjer... Maile dem imorgen om jeg ikke får en mail om at den evnt er sendt, cdon ventet ikke denne føre nesten slutte av November. <tydelig det er vanskelig egentlig å få denne mobilen idag...

Lenke til kommentar
Venter på denne fra Mshop, men kommer ikke inn på den siden jeg kan følge pakken, så lurer på hva som skjer... Maile dem imorgen om jeg ikke får en mail om at den evnt er sendt, cdon ventet ikke denne føre nesten slutte av November. <tydelig det er vanskelig egentlig å få denne mobilen idag...

9614188[/snapback]

Den som venter på noe godt .......

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har akkurat fått meg N80.

 

Har en del problemer, spesielt når jeg skal sende meldinger. Etter at meldingen er sendt går telefonen helt i stå, og jeg må fjerne batteriet for å reboote den. Dette vil jeg si er noe upraktisk. :-)

 

Har lastet ned nokia updater, men win Vista finner ikke telefonen og jeg får ikke oppdatert programvaren.

 

Min firmware-versjon nå er: 3.0617.0.6 ... 03-05-2006(gammel!)

 

Så det jeg spør om er: Virker ikke nokias update sammen med Vista? Noen tips eller triks til løse problemet mitt?

 

Edit: Problemet er vel at den gamle firmwaren til nokia N80 ikke er kompatibel med Vista. Er jeg nødt til å skaffe meg en XP-pc og prøve der?

 

Takker for svar.

 

Mvh.

Endret av frivilje
Lenke til kommentar

Ja du har en (kjempe)gammel FW. Det er helt sikkert den som er årsak til problemene dine.

 

De 2 siste versjonene av PCSuite har støtte for Vista, så du har sikkert en gammel versjon.

 

Laste ned den siste versjonen på Nokia sine support sider. DEn siste versjonen inneholder også den nyste utgaven an Nokia Software Updater, så du bør uansett oppgradere.

 

Håper dette hjelper deg, ellers må du bare prøve her igjen.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere: IE versjon er _KUN_ firmware avhengig.

 

Ikke la det styre hvilken du velger. Det beste er å kjøpe en uten noen form for abbonement eller branding av noe slag, da noen type branding gjør at du må skifte produktkode før oppgradering av FW. Ellers er det en smal sak.

 

(Har forresten den sorte, så du spurte om det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...