Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et tips til de som eventuelt sliter med dårlig kontakt mellom N80 og USB-datakabel: Rens kontaktpunktene på telefonen med en bittelitt fuktig q-tip. Mulig dette var opplagt, men jeg hadde ikke tenkt på det før i dag. :)

 

Nå kanskje jeg tør oppgradere til ny fw snart også. Det kan man ikke gjøre via NSU med bluetooth, eller hur?

Lenke til kommentar

Standardkabelen som følger med telefonen suger rett og slett elg. Men jeg har utviklet et lite "patent" når jeg oppdatterer firmware, for å ikke miste kontakt:

 

Jeg tar et langt stykke tape, taper over toppen på pluggen, og vrir tapen under telefonen på hver side, strammer til, og klistrer på. Funker utmerket :thumbup: dersom dere i det hele tatt forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Benyttet meg av angreretten på denne mobilen, det ble klikkelyder når den var åpen, kunne liksom trykke det øvre skyve delen ned på den under, og den virket liksom ikke ordentig satt sammen i forhold til den jeg hadde i vinter. Langsomt farvel med den, de er jo ikke lett å få tak i om dagen heller. Nå har nok mitt N80 tog gått

Lenke til kommentar

For alle som er på NTNU og vil på wlan kan jeg anbefale å bruke "eduroam". Etter å ha satt opp dette slipper man å bruke webauth-løsningen man må gjennom med "ntnu" og "ntnuguest". Da kan man koble til direkte med msn, opera mini, ip-telefoni osv uten å gå via Nokia's nettleser.

 

Bruksanvisning her.

 

Eduroam er også tilgjengelig blant annet på UiO, sikkert bare med små forandringer i oppsettet til NTNU.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei jeg har et (sikkert teit) spørsmål om tema til N80. Hvis jeg velger å installer et nytt tema med custom ikoner, vil jeg få de orginale tilbake hvis jeg fjerner eller endrer temaet igjen?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg aldri har hatt et tema med andre ikoner, og vet ikke hvord disse nye ikonene blir lagret på mobilen. Jeg vil bar være sikker på at de ikke skriver over de orginale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...