Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De starter ikke i det hele tatt. Trykker på de, men ingenting skjer, ingen feilmelding eller noen ting. Prøver å starte dem med både "Valg" og "Åpne" og den "vanlige" metoden. Gjelder for Psiloc Reflect Theme, Psiloc World Traveller og Psiloc irRemote (som jeg i tillegg har kjøpt)

Nevner igjen at jeg har det nyeste fw (5.0719.0.2)

 

Grusomt irriterende at tastelydene er på uansett hvilken profil man velger med denne fw.. :wallbash:

Lenke til kommentar

Installerte du programmene etter firmware update, eller gjennopprettet du fra backup? Jeg har opplevd at gjennopretting fra bakup kun fungerer på ca 50% av programvaren jeg har intallert. Resten må jeg avinstallere og installere på ny i etterkant av å ha gjennopprettet fra backup.

 

Tastelyden er kun på på nummertastene i standby modus. (men ja, det er irriterende)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Faktisk så virker ingen av de programmene som jeg har lasta ned fra Psiloc.. Starter rett og slett ikke. Har bare prøvd tre forskjellige, men går ut ifra at de har en issue med nyeste fw elns.

Hmm, IR remote fungerer helt utmerket på min N80. Utrolig kult prg, men om jeg kommer til å betale for det når prøveperioden går ut er vel heller tvilsomt.

Lenke til kommentar
Installerte du programmene etter firmware update, eller gjennopprettet du fra backup? Jeg har opplevd at gjennopretting fra bakup kun fungerer på ca 50% av programvaren jeg har intallert. Resten må jeg avinstallere og installere på ny i etterkant av å ha gjennopprettet fra backup.

 

Tastelyden er kun på på nummertastene i standby modus. (men ja, det er irriterende)

 

 

Installerte alt på nytt. Alle andre prog som jeg bruker fungerer helt utmerket. Backup funksjonen er en vits :ermm:

Lenke til kommentar

Hehe. Hva skal man med IR-remote? (nerd-alert). Jeg styrer alt fra en touchskjerm. Bruker girder og netremote. Og da jeg ikke fikk sove her forleden natt, så da satte jeg meg ned og skrev et script i mshell som interfacer med girder. Så nå styrer jeg TV, stereoanlegg, etc. fra telefonen via WLAN. Da slipper man å peke telefonen mot kilden og slikt strev.

 

Backup funksjonen er en vits :ermm:

Det er ikke tull engang...

Lenke til kommentar

Angående tastelyder i standby modus, så har jeg faktisk funnet en måte å skru det av. Er mere en bug men.

Det jeg gjør er å holde # tasten inne til den går til lydløs profilen, så skyver jeg igjen dekselet så den låser seg, åpner dekselet igjen og holder # tasten inne igjen og voila, lyd borte :)

Kommer nok tilbake når jeg starter mobilen på nytt, men det kan jeg leve med.

Jeg bruker Handy Keylock, vet ikke om det er den som gjør denne, i min mening, svært så fine bug'en :p

Lenke til kommentar
Hehe. Hva skal man med IR-remote? (nerd-alert). Jeg styrer alt fra en touchskjerm. Bruker girder og netremote. Og da jeg ikke fikk sove her forleden natt, så da satte jeg meg ned og skrev et script i mshell som interfacer med girder. Så nå styrer jeg TV, stereoanlegg, etc. fra telefonen via WLAN. Da slipper man å peke telefonen mot kilden og slikt strev.

Tror ikke dette er veldig representativt for den vanlige mobil bruker... Jeg vet for eksempel ikke hva hverken girder eller netremote er for noe.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Tror ikke dette er veldig representativt for den vanlige mobil bruker... Jeg vet for eksempel ikke hva hverken girder eller netremote er for noe.

Derfor jeg skrev nerd alert ;) Tror forresten dette er ikke representativt for noe, med unntak av enklelte hyper DIY-folk som meg selv.

 

Angående tastelyder i standby modus, så har jeg faktisk funnet en måte å skru det av. Er mere en bug men.

Det jeg gjør er å holde # tasten inne til den går til lydløs profilen, så skyver jeg igjen dekselet så den låser seg, åpner dekselet igjen og holder # tasten inne igjen og voila, lyd borte :)

Kommer nok tilbake når jeg starter mobilen på nytt, men det kan jeg leve med.

Jeg bruker Handy Keylock, vet ikke om det er den som gjør denne, i min mening, svært så fine bug'en :p

Det fungerer ikke hos meg :(

Og ja, jeg bruker Handy Keylock

Lenke til kommentar

Jeg har en irriterende feil med det blå LED lyset som blinker, aka Slumremodus. Det skjedde nærmest aldri før, men etter at jeg oppgraderte til den siste firmwaren datert 24-05-2007 så kom problemene.

 

Noenganger går det fint, men alt for ofte når jeg skal ta i bruk telefonen igjen etter at den har vært i slumremodus, fortsetter det blå lyset å blinke selv om jeg enten tar bilder, prater i telefon, kjører TomTom eller sender en melding. Men neste gang jeg går ut av slumremodus kan den være fin igjen.

 

Jeg har skrudd av slumremodus nå så det er ikke at det gjør noe, men hvorfor gjør den sånn? Andre som også har denne irriterende bugen?

Lenke til kommentar
Faktisk så virker ingen av de programmene som jeg har lasta ned fra Psiloc.. Starter rett og slett ikke. Har bare prøvd tre forskjellige, men går ut ifra at de har en issue med nyeste fw elns.

Hmm, IR remote fungerer helt utmerket på min N80. Utrolig kult prg, men om jeg kommer til å betale for det når prøveperioden går ut er vel heller tvilsomt.

 

Har du fått IR remote til å virke på N80en din?

Trodde denne aldri ble laget for Symbian 3rd etter det jeg skjønte...

Lenke til kommentar

Vil berre formidla gode erfaringar med gps på n80. Har ein Holux gpsslim 236.

Leita ei stund etter gode kartalternativ. Ville gjerne ha kart som kunne lastast ned, som ikkje gjorde meg avhengig av å gå på nett og som var gratis. Og kom til slutt fram til at Nokia sine eigne kart fungerer best.

Innstallerte Nokia Map Loader for n73 på pc-en (fann ikkje for n80). Så var det å lasta ned kart for

Norge gratis. Her kan det zoomast inn og ut over heile landet, koma ned til svært detaljerte

kart, finna informasjon, finna fram i byar, utestader osv.

Etter det eg kan sjå, er eg ikkje avhengig av å vera på nett for å bruka kartet.

 

Har elles innstalert programmet Shozu, som gjer det mogleg å lasta direkte opp frå telefonen bilde og video på nettsamfunn som youtube, blogger, flickr m.m.. Gratis og ser ut til å fungera bra.

Lenke til kommentar
Jeg har en irriterende feil med det blå LED lyset som blinker, aka Slumremodus. Det skjedde nærmest aldri før, men etter at jeg oppgraderte til den siste firmwaren datert 24-05-2007 så kom problemene.

 

Noenganger går det fint, men alt for ofte når jeg skal ta i bruk telefonen igjen etter at den har vært i slumremodus, fortsetter det blå lyset å blinke selv om jeg enten tar bilder, prater i telefon, kjører TomTom eller sender en melding. Men neste gang jeg går ut av slumremodus kan den være fin igjen.

 

Jeg har skrudd av slumremodus nå så det er ikke at det gjør noe, men hvorfor gjør den sånn? Andre som også har denne irriterende bugen?

 

Er sånn på min også. Ikke at det plager meg så mye men..

Lenke til kommentar
Samme her. Men det skjer bare når telefonen "vekkes fra slumremodus av seg selv." Altså om noen ringer når den er i slumremodus, eller om et program som kjører på telefonen viser en melding, spør om input e.l.

Men om jeg selv "vekker" den går lyset av.

 

Aha, har ikke lagt merke til at den kun gjør det hvis noen ringer eller noe sånt men når jeg tenker meg om så ja.

En liten bug fra Nokias side ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som vet om program til S60 tilsvarende Sony Ericsson's Track ID? Altså et program der du ved å recorde noen sekunder av en sang og sende til en server, får svar om hvilken artist/sang det er.

Ja du kan bruke Track ID java versjon eller et annet prg som heter Shazam ID. Står litt om de i denne tråden.

 

Var litt diskusjon om Shazam var gratis, tror man konkluderte med at det var gratis. Les, prøv og gi gjerne tilbakemeldig på hvordan det virker på N80.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned Shazam her direkte til mobilen via wlan hjemme og det fungerer perfekt. Problemet er bare at jeg ikke kan velge hvilket tilgangspunkt jeg vil bruke for å finne sangen. Det fungerer fint når jeg er hjemme, men jeg får den ikke til å koble til andre wlan eller 3G. Oppdaterer hvis jeg finner ut noe mer om dette.

 

Kan umulig koste noe, da ingen i Shazam vet hvem jeg er og jeg bruker wlan. Det generer også lite trafikk, ca 25 kB per sang, så ikke noe krise om man må sjekke en låt med 3G/GSM heller, noe jeg altså ikke får til da...

 

EDIT: Programmet kan kun brukes med samme tilgangspunkt som ble brukt til å laste det ned. Ufattelig tåpelig, og forklaringen ligger i at de ikke prioriterer denne versjonen av tjenesten, da det ikke er den de tjener penger på.

Endret av aulvaer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...