Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Hei.

Er det N95 som er mest lik N80, eller er det en annen som er "etterfølgeren"?

Opprinnelig var vel N95 etterfølgerene til N80, til tross for at det finnes både N81 og N82.

 

Kan melde om at handsfree'en som følger med fint tåler 40 grader (OMO Color) og 1400 omdreininger pr minutt i vaskemaskina. Bare tørk den godt etterpå! ;)

Ha ha genialt!! Tror likevel ikke det er å anbefale som beste måte å rense handsettet på. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lite aktivitet på tråden her om dagen... alle som har N80 har vel lært seg alt som læres kan nå. ;)

 

Jeg kjøpte meg en mp3-spiller i dag, Samsung P2, med bluetooth. Da kan jeg bruke den som bluetooth headset og slipper å ha telefonen lett tilgjengelig når jeg står på ski. I tillegg til at jeg hører når noen ringer (kobler bare mp3-spilleren til høyttalerene i hjelmen).

 

Når jeg kobler den til får jeg opp et symbol som ser ut som en bil ved siden av bluetooth-symbolet på telefonen. Jeg regner med at dette betyr at den tror den er koblet til en bil-handsfree, som man også kan ringe fra. Er det andre forskjeller mellom vanlig bluetooth-headset og bluetooth-headset som gir bil-symbolet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Irriterende hvit skjerm kommer hele tiden.

 

Jeg har for en par månder siden oppdatert til siste firmware, og alt har gått helt supert inntil for et par dager siden da n80'en plutselig begynte å vise hvit skjerm mellom nestgen hver gang jeg trykker på noe - særlig om jeg skal inn i nye mapper eller skal sette på tastelåsen så får jeg en hvit skjerm som varer i 2 sekunder, før den fortsetter.

 

Får det også når jeg skal skrive meldinger - f.eks når jeg skal slette noe eller sette inn et spesialtegn.

 

Utrolig irriterende.

 

Noen som har opplevd det samme, eller kanskje kan hjelpe meg litt på veien med denne??

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Irriterende hvit skjerm kommer hele tiden.

 

Jeg har for en par månder siden oppdatert til siste firmware, og alt har gått helt supert inntil for et par dager siden da n80'en plutselig begynte å vise hvit skjerm mellom nestgen hver gang jeg trykker på noe - særlig om jeg skal inn i nye mapper eller skal sette på tastelåsen så får jeg en hvit skjerm som varer i 2 sekunder, før den fortsetter.

 

Får det også når jeg skal skrive meldinger - f.eks når jeg skal slette noe eller sette inn et spesialtegn.

 

Utrolig irriterende.

 

Noen som har opplevd det samme, eller kanskje kan hjelpe meg litt på veien med denne??

 

Tusen takk.

Det her har begynt å skje med meg også. Har lurt på om mobilen er iferd med å klikke helt.

Har jo tross alt vart i snart 2 år :thumbup:

Ihvertfall irriterende så det holder....

Lenke til kommentar
Irriterende hvit skjerm kommer hele tiden.

 

Jeg har for en par månder siden oppdatert til siste firmware, og alt har gått helt supert inntil for et par dager siden da n80'en plutselig begynte å vise hvit skjerm mellom nestgen hver gang jeg trykker på noe - særlig om jeg skal inn i nye mapper eller skal sette på tastelåsen så får jeg en hvit skjerm som varer i 2 sekunder, før den fortsetter.

 

Får det også når jeg skal skrive meldinger - f.eks når jeg skal slette noe eller sette inn et spesialtegn.

 

Utrolig irriterende.

 

Noen som har opplevd det samme, eller kanskje kan hjelpe meg litt på veien med denne??

 

Tusen takk.

Det her har begynt å skje med meg også. Har lurt på om mobilen er iferd med å klikke helt.

Har jo tross alt vart i snart 2 år :thumbup:

Ihvertfall irriterende så det holder....

 

Veldig veldig irriterende - jeg kunne bruke den en stund, men nå har den helt tatt kvelden.

Jeg fikk sett skjermen akkurat lenge nok til å koble den til maskina, så jeg kan hente ut de siste opplysningene jeg trenger fra den, før jeg sender den inn :(.

 

Vil jo bare at den skal fungere i all evighet - men sånn er det dessverre ikke...

 

Det virker som at det som også skjer er at tastene begynner å slutte å virke - nå f.eks så virker ikke piltast oppover - og jeg har også hatt problem med til venstre - så noe er skikkelig galt.

 

J

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som har gått glipp av den store FW-updaten? Kobla til Nokia Software Updater i sted for moroskyld, og jammen lå ikke v 5.0719.0.2 og ventet der. Noen som vet hva som er nytt?

Den er ikke så veldig ny. Faktisk kom den i juni 2007 (se her..).

 

Det har vist seg vanskelig å finne changelog'en til FW opdateringen, men det var en stor diskusjon om dette i denne tråden tidligere. Bla deg tilbake til sommeren 2007 så finner du masse om denne oppdateringen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Irriterende hvit skjerm kommer hele tiden.

 

Jeg har for en par månder siden oppdatert til siste firmware, og alt har gått helt supert inntil for et par dager siden da n80'en plutselig begynte å vise hvit skjerm mellom nestgen hver gang jeg trykker på noe - særlig om jeg skal inn i nye mapper eller skal sette på tastelåsen så får jeg en hvit skjerm som varer i 2 sekunder, før den fortsetter.

 

Får det også når jeg skal skrive meldinger - f.eks når jeg skal slette noe eller sette inn et spesialtegn.

 

Utrolig irriterende.

 

Noen som har opplevd det samme, eller kanskje kan hjelpe meg litt på veien med denne??

 

Tusen takk.

Det her har begynt å skje med meg også. Har lurt på om mobilen er iferd med å klikke helt.

Har jo tross alt vart i snart 2 år :thumbup:

Ihvertfall irriterende så det holder....

 

Veldig veldig irriterende - jeg kunne bruke den en stund, men nå har den helt tatt kvelden.

Jeg fikk sett skjermen akkurat lenge nok til å koble den til maskina, så jeg kan hente ut de siste opplysningene jeg trenger fra den, før jeg sender den inn :(.

 

Vil jo bare at den skal fungere i all evighet - men sånn er det dessverre ikke...

 

Det virker som at det som også skjer er at tastene begynner å slutte å virke - nå f.eks så virker ikke piltast oppover - og jeg har også hatt problem med til venstre - så noe er skikkelig galt.

 

J

 

Da har mobilen kommet tilbake fra verksted. Byttet flex.display står det.

 

1mh miro dynamic flex interconnect modu

 

Endelig kan eg bytte ut den gamle se k750 igjen :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som har gått glipp av den store FW-updaten? Kobla til Nokia Software Updater i sted for moroskyld, og jammen lå ikke v 5.0719.0.2 og ventet der. Noen som vet hva som er nytt?

Den er ikke så veldig ny. Faktisk kom den i juni 2007 (se her..).

 

Det har vist seg vanskelig å finne changelog'en til FW opdateringen, men det var en stor diskusjon om dette i denne tråden tidligere. Bla deg tilbake til sommeren 2007 så finner du masse om denne oppdateringen.

 

Nå angrer jeg på at jeg oppdaterte. Har masse bugs jeg aldri hadde med v.4.etellerannet. Nå har jeg den blinkende markøren når jeg ringer, og telefonen slutter p

utselig å ringe ut når jeg prøver, og den føles tregere. Finnes det noen måte å downgrade til v.4 igjen på?

Lenke til kommentar

Lenge siden, tydeligvis.

 

Har sjekka litt rundt, og det ser ut som at med mindre jeg sender inn telefonen, så blir jeg sittende med v5.07. Faens dritt.

 

Er det noen som har peiling på hvordan man skrur av/omgår utgåtte sertifikater? Vil installere gamle temaer, men får ikke lov på grunn av at sertifikatet ikke gjelder lengre...

 

edit: Ja, har prøvd å skru av sertifikatgodkjenning, men det funker ikke.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Er det noen som har peiling på hvordan man skrur av/omgår utgåtte sertifikater? Vil installere gamle temaer, men får ikke lov på grunn av at sertifikatet ikke gjelder lengre...

 

edit: Ja, har prøvd å skru av sertifikatgodkjenning, men det funker ikke.

Dette er dessverre et vanlig problem, men kan enkelt løses ved å endre dato på mobilen før du installerer temaet. Sett bare datoen tilbake i tid, og endre den igjen når du har installert ferdig. :)

 

Når kom denne FW ut da?

20 juni 2007

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Batteriet mitt begynner å bli fryktelig dårlig nå... Har brukt telefonen aktivt i halvannet år, så kan vel ikke forvente annet. Lader hver natt, men allikevel ikke alltid den holder dagen/kvelden ut.

 

Noen som har noen tips til hvor man får kjøpt et nytt og bra batteri billig? Ser de har det originale til 349 på Clas Ohlson. Hvor mange mAh har det originale? Noen som har erfaring med andre, for eksempel dette?

 

Noen som vet om man får kjøpt originale batterier billigere i Bangkok? Skal en tur dit om ikke lenge uansett...

Lenke til kommentar
Funker ikke. Kommer bare opp at det kan være "feil datoinnstillinger". :(

Da har jeg dessverre ikke så mange råd. Er du sikker på at du har satt datoen langt nok tilbake?

Problemet var heller å finne riktig dato å sette tilbake til. Måtte finne ut når programmet var gitt ut, og sette datoen til rundt da. Nå funker telefonen greit, men det er fortsatt irriterende å vite at det ikke nødvendigvis gjelder når jeg trenger den mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...