Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noen som vet om det er (evt hvor) gratis nett i oslo? til wlan lissom

 

Og så hadde jeg blitt veldig glad hvis noen kan si meg hvordan kamerainnstilling som gir best bilder :)

9095851[/snapback]

Oversikt over gratis trådløst i Oslo (og alle andre norske byer) finner du her...

 

Angående kameraet så er der endel ting du kan prøve.

 

* Ikke ha kameraet konstant på automatikk, men gå inn på "opptaksmodus" og se litt på innstillingene der.

 

Hvis bildene blir uskarpe kan du for eksempel prøve "sport" som gir deg hurtigere lukkertid. Se litt på alle de andre innstillingene, det står forklart når man skal bruke dem.

 

Du kan også prøve å sette bilde skarpheten til "hard" i stedet for "normal." Da får du litt mer skarphet i bildene, men også mer støy. Prøv deg frem.

 

Til slutt kan du sette manuell hvitbalanse, slik at du slipper gule eller blålige bilder.

 

Oppsummert: Rett manuell innstilling gir _nesten alltid_ bedre bilder enn automatisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en N800, men skal gå tilbake til Sony Ericsson W810i.

Hvordan får jeg alle kontaktene mine fra N80'n til W810i'n?

Har 150 kontakter tror jeg, men Nokia og Sony Ericsson har jo forskjellige formater når det gjelder dette, så det går ikke ann å flytte de til pc'en og sende dem derfra til W810i...

 

Eller går det? Noen som vet hva jeg må gjøre? Trenger hjelp fort! Takk ;)

Lenke til kommentar
Jeg har en N800, men skal gå tilbake til Sony Ericsson W810i.

Hvordan får jeg alle kontaktene mine fra N80'n til W810i'n?

Har 150 kontakter tror jeg, men Nokia og Sony Ericsson har jo forskjellige formater når det gjelder dette, så det går ikke ann å flytte de til pc'en og sende dem derfra til W810i...

 

Eller går det? Noen som vet hva jeg må gjøre? Trenger hjelp fort! Takk ;)

9168767[/snapback]

Du kan synkronisere mot Outlook fx. Eller vha forskjellige nettjenester som lagrer alle kontaktene dine gratis. Du kan også bruke progam som fx Shozu.

Lenke til kommentar
går det an å bruke 4gb minnekort på n80?

9173714[/snapback]

Formelt støtter N80 kun 2 GB, men det kan godt være det fungerer med større kort likevel. Du kan imidlertid ikke klage hvis det ikke skulle virke. Vi håpet siste FW ville gi offisiell støtte for 4GB kort, men det skjede dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Mottok i dag 2 stk 512 minnekort fra nokia :)

6466200[/snapback]

 

Hadde noen kunne vært så snill å fortalt hvor man får bestillt det minnekortet? har sett på den siden som ble nevt tidligere i tråden, men finner ikke noe om no minnekort :/ på forhånd takk:)

9228825[/snapback]

 

Hei

Det er nok forsent,du måtte ha bestilt de innen september i fjor.

Lenke til kommentar
når jeg tar bilder med min n80 og objektet beveger på seg blir bildene uklare, ubrukelige. skal ikke mye bevegelse til heller, mobilen må også holdes helt rolig. veldig irriterende.. det er nesten helt ubrukelig.. noen fler som sliter med dette? løsninger?

9234629[/snapback]

Alle kameraer tar dårlige bilder hvis det er bevegelse. Eneste måten å kompensere litt på dette, er å gjøre lukketiden så liten som mulig. Du kan endre innstillingene på dette slik: Sett mobilen i kameramodus trykk Valg -> Bildeoppsett ->Opptaksmodus -> velg Sport i stedet for automatisk. Generelt får man _nesten alltid_ bedre bilder med de rette manuelle innstillingne i stedet for hel automatikk.

Lenke til kommentar

Jeg veit det har blitt diskutert her før, men må bare lufte litt sinne! Når jeg går på Verktøy - Innst. - Tilkobling - Tilgangspunkter, får jeg opp følgende feilmelding. "Innstillinger: Minne fullt, lukk noen programmer og prøv igjen."

 

Jeg har INGEN andre programmer som kjører, så da får jeg heller ikke lukka noen, nei. Har tidligere bare fått denne meldingen under surfing på tunge websider. Av og til hvis jeg hører på musikk og er påkoblet msn eller ip-tlf via wlan eller 3G takler den ikke det og lukker da automatisk en av oppgavene.

 

Har fw 4.0632.0.38.

Lenke til kommentar
Jeg veit det har blitt diskutert her før, men må bare lufte litt sinne! Når jeg går på Verktøy - Innst. - Tilkobling - Tilgangspunkter, får jeg opp følgende feilmelding. "Innstillinger: Minne fullt, lukk noen programmer og prøv igjen."

 

Jeg har INGEN andre programmer som kjører, så da får jeg heller ikke lukka noen, nei. Har tidligere bare fått denne meldingen under surfing på tunge websider. Av og til hvis jeg hører på musikk og er påkoblet msn eller ip-tlf via wlan eller 3G takler den ikke det og lukker da automatisk en av oppgavene.

 

Har fw 4.0632.0.38.

9251542[/snapback]

Vet ikke helt om du spør om råd eller bare er frustrert. Uansett så skjønner jeg frustrasjonen din. Jeg har også (som de fleste vil jeg tro) fått den feilmld, men kun når jeg surfer mye. Prøv å restarte telefonen, da vil mine tømmes.

 

FW din er også gammel, det har kommet 2 nye etter denne. Vet ikke om det vil hjelpe deg, men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Jeg veit det har blitt diskutert her før, men må bare lufte litt sinne! Når jeg går på Verktøy - Innst. - Tilkobling - Tilgangspunkter, får jeg opp følgende feilmelding. "Innstillinger: Minne fullt, lukk noen programmer og prøv igjen."

 

Jeg har INGEN andre programmer som kjører, så da får jeg heller ikke lukka noen, nei. Har tidligere bare fått denne meldingen under surfing på tunge websider. Av og til hvis jeg hører på musikk og er påkoblet msn eller ip-tlf via wlan eller 3G takler den ikke det og lukker da automatisk en av oppgavene.

 

Har fw 4.0632.0.38.

9251542[/snapback]

Vet ikke helt om du spør om råd eller bare er frustrert. Uansett så skjønner jeg frustrasjonen din. Jeg har også (som de fleste vil jeg tro) fått den feilmld, men kun når jeg surfer mye. Prøv å restarte telefonen, da vil mine tømmes.

 

FW din er også gammel, det har kommet 2 nye etter denne. Vet ikke om det vil hjelpe deg, men verdt et forsøk.

9252491[/snapback]

 

Var nok mest at jeg er frustrert, men takk for svar allikevel! :) Har ikke opplevd eller hørt om andre som har opplevd den feilmeldingen ved kun å "surfe" i menyene, da er jo faktisk telefonen ubrukelig. Hadde slått på tlf bare to timer tidligere (flytur), og prøvde også en ny restart uten at det hjalp. Fungerer fremdeles ikke.

 

Fullt klar over at det har kommet et par nye fw, men har ikke oppgradert før, kjøpte ie med en gang den kom, og har rett og slett ikke giddi med tanke på alt av innstillinger, oppsett, backup, programmer og slikt som må fikses igjen. USB-kabelen min er også svært ustabil. Kan man oppgradere fw med NSU via bluetooth?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...