Gå til innhold

Guide: Folding@Home


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3-5% redusert ytelse my ass...

 

systemhog.

I hvilke situasjoner har du problemer med at FaH ikke gir fra prosessorkraft til en annen, prioritert prosess?

 

3-5% er bassert på at OSet tildeler cputid basert på en retferdighetsalgoritme. Uansett hvr langt ned en prosess er prioritert vil den få tildelt prosessortid fra OSet.

 

Men det som kan være ett problem er minne. Dersom man har svart ja på advanced og store pakker, men ikke har nok minne til å dekke de store pakkene i tillegg til det minnebehovet andre programmer krever, så vil det sakke systemet. Men da er det jo bare å konfigurere den til å tillate mindere minnebruk. FaH velger default det minnet du har tilgjengelig. Som regel så ligger minnebruken langt under dette, men som sagt så kan advanced og stor pakker kreve mye minne og da vil FaH ta det du sa den kunne få lov til å ta når du konfigurerte.

 

Dersom du opplever at du ikke har nok minne til overs til andre programmer som er krevende så kan du gjøre følgende: stopp FaH, åpne client.cfg i en teksteditor, sett ett mindere tall på linja som starter med memory=, lagre og start FaH på nytt.

 

Nå er det selvsagt slik at enkelte programmer vil ta alt det minnet det kan få og disse programmene vil selvsagt gå raskere dersom det ikke er noen andre aplikasjoner som kjører som krever minnekapasitet.

Lenke til kommentar

Hmmm, har satt opp media PC-en i stua med en X2 5200+ til å folde for hardware.no. Den kan stå på hele tiden. Men ser de har en GPU klient for ATI kort. Har et 2600PRO 512 mb i den maskinen. Vil det lønne seg å bruke GPU istedenfor CPU klienten? Prøvde å kjøre begge, men det fikk jeg ikke lov til, hehe.

Endret av SteinRJ
Lenke til kommentar

Zeke: Skjekk logen om du har fullført noen WU (WorkUnit) Du dukker opp på statestikke føst intill 6 timer etter at du har levert WUer. Kopier den gjerne inn i tården her (putt den i spoilertags), hvis du er usikker på hva som skjer.

 

StinRJ: Det er bare ATI-kort med R520, R530 eller R580. Jeg er utsikker på hvilken gpu som sitter på 2600PRO så jeg vet ikke om den er støttet. Grunne til at bare få prosessorer er støttet her er at Spessielle egenskaper skal til for at prosessoren skal være egnet til å folde. I tillegg så må det ganske mye kode-jobb til for å legge til støtte for en gpu. Og siden GPU-klienten fortsatt er beta konsenterer de nok om å få til riktig før de legger til flere GPUer.

Lenke til kommentar
Kan folding stilles til å kjøre kun på spesifike klokkeslett? og kan den kjøre på virtuelle maskiner?

Du kan jo f.eks. bruker scheduled task-saken i windows for å stille inn når og hvor lenge du vil den skal kjøre. Antar det går greit å kjøre på en virtuell maskin.

Lenke til kommentar

God kveld

 

Jeg har satt opp folding på en laptop med core2duo, på begge kjernene. På en måte...

I følge stats har jeg 2 kjerner som er aktive, så det er forsåvidt greit. Men i oppgavebehandling kjører det to like "foldinger" (FahCore_81.exe). Er dette riktig? Folder prosessoren ikke bare dobbelt opp hvis to like foldinger går samtidig?

 

En annen ting jeg også lurer på er hvorfor hver av foldingene går på max 50%. Da jeg satte opp den første foldingen gikk den også på max 50% selvom det var konfigurert til å gå på 100% og ved idle... Er det riktig måte belastningen er fordelt på?

Skjønner jo at 50% + 50% utgjør 100%, men burde det ikke vært 2x100% siden det er to kjerner...? :ermm:

Eller er Windows XP så "lur" at den definerer 50% belastning på hver kjerne som 100% og dermed viser 100% belastning ved maksimal belastning på begge kjernene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...