Gå til innhold

13-tommers MacBook lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er vel typisk for alle små og lette bærbare maskiner!

6125384[/snapback]

Virkelig? sist jeg sjekket hadde ibook proprietære kontakter som man måtte kjøpe konvertere til. Hvilke andre små maskiner kan skilte med noe slikt? Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Dette er vel typisk for alle små og lette bærbare maskiner!

6125384[/snapback]

Virkelig? sist jeg sjekket hadde ibook proprietære kontakter som man måtte kjøpe konvertere til. Hvilke andre små maskiner kan skilte med noe slikt?

6125420[/snapback]

Greia er jo at man da får 4 kontakter i 1 og dermed kan lage maskinen mye mindre! Har Apple patent på denne type kontakter?

De fleste andre maskiner i denne klassen har vga ut, men jeg vil heller foretrekke apple sin mini dvi ettersom signalet da forblir DVI hele veien!

Lenke til kommentar
Dette er vel typisk for alle små og lette bærbare maskiner!

6125384[/snapback]

Virkelig? sist jeg sjekket hadde ibook proprietære kontakter som man måtte kjøpe konvertere til. Hvilke andre små maskiner kan skilte med noe slikt?

6125420[/snapback]

 

pokker om jeg veit. dem fleste "grå" laptoper kommer vel i dag med en usb portreplikator om dem ikke har vanlige vga og ps/2 porter tilgjengelig. eller strengt tatt så kan en få tak i usb til vga enheter også, og usb har tatt over mye av poenget med slikt som ps/2...

Lenke til kommentar
Dette er vel typisk for alle små og lette bærbare maskiner!

6125384[/snapback]

Virkelig? sist jeg sjekket hadde ibook proprietære kontakter som man måtte kjøpe konvertere til. Hvilke andre små maskiner kan skilte med noe slikt?

6125420[/snapback]

 

pokker om jeg veit. dem fleste "grå" laptoper kommer vel i dag med en usb portreplikator om dem ikke har vanlige vga og ps/2 porter tilgjengelig. eller strengt tatt så kan en få tak i usb til vga enheter også, og usb har tatt over mye av poenget med slikt som ps/2...

6125761[/snapback]

Det er jo bare video/bilde ut disse adapterne gjelder for. USB, Firewire, lys osv er jo helt standard kontakter.

Lenke til kommentar

Mulig jeg drar tråden litt av sporet her, men jeg tenkte jeg skulle benytte meg a spisskompetansen når jeg først hadde den her. ;)

 

Har siklet på disse maskinene en stund, men det har aldri blitt noe av fordi jeg trenger windows. Her kommer Boot Camp inn har jeg forstått, men denne er enda bare i beta, og krever litt styr for å komme i gang med. Neste versjonen av OSX som kommer skal ha det integrert. Spm mitt er da; kommer dette til å være en gratis oppdatering av OSX, eller blir det en ny versjon som jeg evt. må betale for? Lønner det seg da å vente med å kjøpe maskinen til denne versjonen er kommet, slik at jeg evt. slipper å betale ekstra for det?

 

Svar mottas med takk :)

Endret av josh
Lenke til kommentar
Poenget er at apple er de eneste som tilbyr små skjermer i denne prisklassen. 15.4 skjermer læppiser er ikke "bærbare"

6119241[/snapback]

 

Jeg har bestilt meg FSC Amilo Si 1520 med 12,1" skjerm. Koster 12008 kr hos billigste netshop, så er litt dyrere ja. Men er lettere, har dobbelt så mye minne og 40 gb ekstra harddisk, så den blir i omtrent samme prisklasse. Har ikke fått den ennå da, så vet jo ikke om den er noe tess...men ser lovende ut :D

 

Edit: Ser den akkurat har kommet til Trondheim...da får jeg den i morgen. :dribble:

Endret av dagtheo
Lenke til kommentar
Mulig jeg drar tråden litt av sporet her, men jeg tenkte jeg skulle benytte meg a spisskompetansen når jeg først hadde den her. ;)

 

Har siklet på disse maskinene en stund, men det har aldri blitt noe av fordi jeg trenger windows. Her kommer Boot Camp inn har jeg forstått, men denne er enda bare i beta, og krever litt styr for å komme i gang med. Neste versjonen av OSX som kommer skal ha det integrert. Spm mitt er da; kommer dette til å være en gratis oppdatering av OSX, eller blir det en ny versjon som jeg evt. må betale for? Lønner det seg da å vente med å kjøpe maskinen til denne versjonen er kommet, slik at jeg evt. slipper å betale ekstra for det?

 

Svar mottas med takk  :)

6125865[/snapback]

Neste versjon av OS X som kommer mot slutten av året eller i begynnelsen av 2007 vil du nok måtte betale omlag 1300 kroner for. Denne skal ha bootcamp med.

Apple kommer til å vise frem litt av Leopard i sommer en gang.

Lenke til kommentar
Det er folk som klager her over at den er tung, men eg vil si at sålenge den er liten, så har ikkje vekta så mykje å si. vil heller si det er positivt, fordi at da er den ikkje laga av billig plastikk.

6125934[/snapback]

 

Hehehehehhe

Tatt litt for mye av mac piller i det siste?

 

Macbook vil jeg personlig si er en terningkast 4-

 

minus sider

 

Dyrere enn forventet og ikke et brukbart skjermkort, men det vil egentlig si at det er feilprioritering i de interne komponentene. Alt for dyr cpu kunne vært en singel core på 1,88 og så kunne heller topp modellen heller ha vært core duo. og så hadde de spantet på seg et eller annet X1300 / GF7300 eller noe i den duren.

 

Pluss sider

BATTERI TIDEN er ganske superb

passe skjerm størrelse for min del

høy oppløsning på skjermen

fantastisk god skjerm

Innebygget webcam

fjernkontroll

Mac os X osv med ilife

DVI på en bærbar

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Det er folk som klager her over at den er tung, men eg vil si at sålenge den er liten, så har ikkje vekta så mykje å si. vil heller si det er positivt, fordi at da er den ikkje laga av billig plastikk.

6125934[/snapback]

 

Hehehehehhe

Tatt litt for mye av mac piller i det siste?

 

Macbook vil jeg personlig si er en terningkast 4-

 

minus sider

 

Dyrere enn forventet og ikke et brukbart skjermkort, men det vil egentlig si at det er feilprioritering i de interne komponentene. Alt for dyr cpu kunne vært en singel core på 1,88 og så kunne heller topp modellen heller ha vært core duo. og så hadde de spantet på seg et eller annet X1300 / GF7300 eller noe i den duren.

Har vi sett noen test av dette integrerte skjermkortet på en Mac enda? Er det virkelig så dårlig som folk skal ha det til? Dette er ikke en spillmaskin, hva skal man da med et heftig skjermkort?

Lenke til kommentar
Det er folk som klager her over at den er tung, men eg vil si at sålenge den er liten, så har ikkje vekta så mykje å si. vil heller si det er positivt, fordi at da er den ikkje laga av billig plastikk.

6125934[/snapback]

 

Hehehehehhe

Tatt litt for mye av mac piller i det siste?

 

Macbook vil jeg personlig si er en terningkast 4-

 

minus sider

 

Dyrere enn forventet og ikke et brukbart skjermkort, men det vil egentlig si at det er feilprioritering i de interne komponentene. Alt for dyr cpu kunne vært en singel core på 1,88 og så kunne heller topp modellen heller ha vært core duo. og så hadde de spantet på seg et eller annet X1300 / GF7300 eller noe i den duren.

Har vi sett noen test av dette integrerte skjermkortet på en Mac enda? Er det virkelig så dårlig som folk skal ha det til? Dette er ikke en spillmaskin, hva skal man da med et heftig skjermkort?

6126252[/snapback]

 

Kjøre vista? Ellers så er det jo sikkert mange som ikke kjøper en spillmaskin, men som allikvel setter pris på muligheten til å spille et spill på en lang kjedlig togtur eller liknende, en gang i blant.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er folk som klager her over at den er tung, men eg vil si at sålenge den er liten, så har ikkje vekta så mykje å si. vil heller si det er positivt, fordi at da er den ikkje laga av billig plastikk.

6125934[/snapback]

 

Hehehehehhe

Tatt litt for mye av mac piller i det siste?

 

Macbook vil jeg personlig si er en terningkast 4-

 

minus sider

 

Dyrere enn forventet og ikke et brukbart skjermkort, men det vil egentlig si at det er feilprioritering i de interne komponentene. Alt for dyr cpu kunne vært en singel core på 1,88 og så kunne heller topp modellen heller ha vært core duo. og så hadde de spantet på seg et eller annet X1300 / GF7300 eller noe i den duren.

Har vi sett noen test av dette integrerte skjermkortet på en Mac enda? Er det virkelig så dårlig som folk skal ha det til? Dette er ikke en spillmaskin, hva skal man da med et heftig skjermkort?

6126252[/snapback]

 

Kjøre vista? Ellers så er det jo sikkert mange som ikke kjøper en spillmaskin, men som allikvel setter pris på muligheten til å spille et spill på en lang kjedlig togtur eller liknende, en gang i blant.

 

AtW

6126277[/snapback]

Vista ja, haha :)

Da er det noen som har testet grafikken og det viser seg jo at den nye maskinen får bedre framerate enn den gamle iBooken med ATI kort. Men dette gjør vel ikke akkurat maskinen til noen råtass på spill :D

http://www.macworld.com/2006/05/firstlooks...bench/index.php

Endret av MCDr
Lenke til kommentar
Neste versjon av OS X som kommer mot slutten av året eller i begynnelsen av 2007 vil du nok måtte betale omlag 1300 kroner for. Denne skal ha bootcamp med.

Apple kommer til å vise frem litt av Leopard i sommer en gang.

6126037[/snapback]

 

Ok. Ettersom jeg har klart å holde meg så lenge, så tror jeg jeg venter til det er kommet ut da, så slipper jeg å punge ut ekstra. :)

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

MCDr: interesangt, selv om jeg tror at den ufattelige lave scoren på den gamle iBooken kan skyldes CPUen og ikke GPUen hvis ikke alt så veldig mye. Men når du ser den enorme forskjellen fra X1600 til 950 så hadde det vel ikke vært negativt å ha et X1300 i maskinen. :)

 

Enig i det ATW sier. Men kjøre vista kan den, har ikke DX10 (vet at ikke noen kort har det enda) støtte men det er ikke noe du trenger heller. Har sett at noen kjørt opp Vista på en macbook og det gikk strålende, men kilden kan jeg ikke vise til grunnet vedkommene er bindet av en fin liten nda. Men det vil komme mange som gjør det så fort macbookene kommer til vanelige udødelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...