kjetilkl Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Det er helt klart en fordel for guild'en at mt blir kit'et først. - Dette fungerte helt fint for oss da warriorene passet for han internt, og sånn er det i de fleste klassene våre, man passer for den som trenger hvis det er noe spesielt. Dette fungerer selvsagt ikke hvis du spiller med en bunch kids som løper rundt og skriker "Gief epixx plzzz" ... men da bør du kanskje finne på noe annet Lenke til kommentar
Roberticus Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Vil anbefale å geare opp 2 tanker i begynnelsen. Dette vil *vesentlig* redusere wipe sjansen og øke hastigheten på trashmobs. Jeg laget en liten liste over items som jeg bygger opp på min warrior for å være en best mulig MT. Anbefaler å gi prioritet til MT1 og 2 på disse: Might 8/8 sett gir +15% threat på Sunder Armor * Helm (ZG enchant for +10 stam, +7 def, +15 shieldblock value) * Pants (ZG enchant, samme som over) * Chest (+100hp) * Bracers (+3 defense Core Armor Kit) * Boots (+3 defense kit) * Gloves (+3 defense kit) * Belt (ingenting man kan legge på enda) * Shoulders (Chromatic Mantle of Dawn, +5 alle resist, Exalted Argent Dawn reward) - Redoubt Cloak (+15 stam, +7 Defense) DM North tribute - Medallion of Steadfast Might (+8 Defense, +1% dodge) MC-drop - Heavy Dark Iron Ring (+5 Defense, +110 armor, +20 stamina) MC-drop - Ring of Binding (60 armor, +4 Defense, +10 alle resistances) Onyxia drop - Onyxia Blood Talisman (+15 FR, +1% parry, +8 Defense, 7 hp/tick) Onyxia head reward - Mark of Tyranny (+180 armor, +1% dodge) Warlord's Command del-reward - Draconian Deflector med +2% block enchant (+10 Defense, +10 FR) UBRS Drakkis drop - Quel'Serrar med +15 agility enchant for ekstra dodge/parry Boka er DM drop - Mandokir's Sting (+11ag og +8 stam) ZG drop Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Heller Drillborer Disk og en av ZG-ringene enn ring of binding, eller? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 I MC foretrakk jeg Draconian, på grunn av FR og defense. Smakssak. Ringene er jeg dog enig i, ZG-ring-settet er helt brilliant. Ring-settene er gode som purplix. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) FR-gear brukes jo i 5% av MC. Det eneste punktet Draconian er bedre enn drillborer på er FR. Endret 16. mai 2006 av Loeve Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 FR-gear brukes jo i 5% av MC. Det eneste punktet Draconian er bedre enn drillborer på er FR. 6112926[/snapback] I tillegg har jo Draconian +10 defence, mens Drillborer har ikke noe +defence. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 2% block er langt bedre. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) 2% block er langt bedre. 6113026[/snapback] Hvorfor? 2% block, vil ikke det si 2% mer sjanse for å blokkere 46 damage? Ikke akkurat noe å rope hurra for? Derimot gjør +defence at man blir crittet mindre og at man tar "jevnere" skade (mindre crushing blows/crits fra bosser), og dermed blir en mye mer stabil tank. Nå har ikke jeg spilt tank i end-game content da, så jeg veti kke hvor mye +10defence mer eller mindre utgjør, men regner med at om man mangler en del +defence er det vel bedre å bruke Draconian enn Drillborer, i hvert fall i en del situasjoner. Endret 16. mai 2006 av Pug Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 For å få en block på 2% trenger man vel 40 defense meg bekjent. Og det er ikke damage mitigationen som er bedre med blockingen, men aggro-generasjonen. 10 defense gjør deg -ikke- til en bedre tank enn 2% block. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 - Mark of Tyranny (+180 armor, +1% dodge) Warlord's Command del-reward 6112645[/snapback] For alliance dropper det et brev av wyrmthalak i lbrs som starter questet. Vil forresten annbefale crit-trinket. På den måten vil du ikke angre senere om du skal gjøre pvp eller dps. Den er bare minimalt bedre for tanking enn for eksempel Force of Will fra brd. Lenke til kommentar
Roberticus Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Oppsettet mitt var med tanke på hva som er lettest tilgjengelig og *kun* i forhold til tanking. PvP var helt ute av bildet. Enig i at Draconian Deflector stort sett er bedre enn Drillborer Disc i MC/BWL (+10 defense er veldig mye, samt +10 FR er veldig bra). Normalt sett skal det være greit å få tak i DD for en warrior før man evt kommer inn i MC-raiding. For min del derimot var det plent umulig å få det forbaskede skjoldet til å droppe, pluss at når det droppet så var det *altid* den andre warrioren som vant roll. ZG ring-settet er helt fenomenalt ja så det kan absolutt være kjekt å ha i tillegg til de jeg listet opp. Grunnen til at jeg setter opp Ring of Binding er fordi jeg synes det er en fin all-round tank ring. Det finnes helt klart bedre trinkets og annet utstyr enn det jeg listet opp, men dette er "arbeidslista" mi ut fra hva som er greiest tilgjengelig i første omgang. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Crusader > 15 agil for tanking gear imo.. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Hodedeler = HAHAHA 120 hp heal hvert minutt eller 0.75% dodge & 15 armor + mer aggro pga crit ? Tenk over ting før du sier noe. Lenke til kommentar
Roberticus Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Crusader > 15 agil for tanking gear imo.. 6113753[/snapback] Helt feil...+15 agility gir deg økt dodge og crit sjanse konstant. Crusader proccer 1-3 ganger i en kamp og gir marginalt økt dmg og ørliten heal. Lenke til kommentar
Duddelmus Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Vi hadde valgt oss ut tre stykker som var guildets MTs. Disse hadde pri på alle itmes som kunne regnes som reine tankeitems. De måtte gi DKP for det, som alle andre, men de hadde prioritet. Vi har også brukt alle lavacores og fierycores til å geare opp alle tankene våre med max fireres. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Siden det har blitt snakket om Block vs. Defense tidligere, Block = ingen crushing blow? Lenke til kommentar
Roberticus Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Siden det har blitt snakket om Block vs. Defense tidligere, Block = ingen crushing blow? 6114070[/snapback] Nei, du har altid en 15% sjanse for å bli utsatt for en Crushing Blow. Det er Defense nivået ditt som reduserer crit sjanse og crushing blow sjanse mot deg. Shield Block tar kun av en andel av skade du tar når det slår inn. På min warrior ligger Block på ca 100-110 når den slår inn. Siden jeg har 1 poeng i Improved Shield Block så er den veldig fin i tøffe kamper der jeg får endel juling. Da får man 2 blocks istedenfor 1. I tillegg utløser den Revenge noe som gjør den gull verdt. Jeg velger heller items med +dodge eller +parry enn ting som gir +block ihvertfall. Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Crusader > 15 agil for tanking gear imo.. 6113753[/snapback] Helt feil...+15 agility gir deg økt dodge og crit sjanse konstant. Crusader proccer 1-3 ganger i en kamp og gir marginalt økt dmg og ørliten heal. 6113874[/snapback] Men hvis jeg ikke tar helt feil så gjør mer strength at du blocker mer damage med skjoldet ditt. Så Crusader vil jeg si er bedre for tanking. Endret 16. mai 2006 av Kjobben Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Block hjelper mot crushing blows. Blocker du slaget, er det 100% at det ikke er crushing. Altså er 1% shieldblock omtrent 1% mindre crushing blows, om du hadde tatt imot kun crushing blows. Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 16. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2006 Block hjelper mot crushing blows. Blocker du slaget, er det 100% at det ikke er crushing. Altså er 1% shieldblock omtrent 1% mindre crushing blows, om du hadde tatt imot kun crushing blows. 6114546[/snapback] Har aldri spilt warrior så ikke helt skjønt poenget med block.. men altså uder armoren på skjold står det block xxx. f.eks block 40 på draconian deflector. (jfr. http://www.thottbot.com/?i=18989). Betyr det at for hver gang man blokker, blokker man 40 skade? Altså man blir egentlig slått for 200(etter damage mitigation), men det blir 160 hvis det blir blokka? Og når det står equip: increases the block value of your shield by 40, kunne de like gjerne ha skrevet block 70 øverst? Hva er en vanlig blokkprosent hos en mt i bwl f.eks? Og er det noen attributter som øker block?(som f.eks agi som øker crit og armor) elelr kun equip: increases your chance yo block attacks with shield by 1%? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå