Gå til innhold

Hva skal jeg velge?


Roug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig hadde jeg valgt 7900GTX, men begge kortene er så godt som gjevngode. Plukk den du har mest erfaring med fra før.

 

Og du.... enste gang skriver du en emnetittel som er litt mer beskrivende. Så før du mer hjelp, og unngår advarsler av moderatorene i tillegg.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

ATI X1900XTX er vel generelt noe heftigere enn Nvidia kortet du henviser til, og med mindre du kun skal bruke spill som klart er bedre på Nvidia (som f.eks. Doom) så er valget helt klart ATI. Men hvorfor velge et Master card til Crossfire oppsett og ikke et ordinært X1900XTX/XT?

Lenke til kommentar

har du sli hovedkort "nvidia" eller crossfire "ati" hovedkort

 

spiller det noen rolle om en velger masterkort først?

 

er det vits å betale mer for xtx som er 25mhz raskere på gpu

100mhz raskere på (200 effektiv) på ram?

 

hva psu har du? ati kortene krever opp til 29 amper har jeg hørt, nvidia krever noe mindre. har du råd til 2 7900gt og har sli hovedkort fra før samt psu som gir nok strøm. så er vel det en ide.

 

 

hvordan er det med oc på 2 kort i sli? crossfire?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
ATI-kortet er best ja, men jeg ville ikke kjøpt et master-kort nå. Kjøp heller XTX-utgaven og kjøp heller master om du vil kjøre Crossfire på et senere tidspunkt.

6105355[/snapback]

Den ekstra klokkehastigheten til XTX vil være bortkastet om man vil kjøre Crossfire da master kortet er XT klokket. Det er uansett ikke rare forskjellen.

 

Det skal bli morro å se hvor jevngode disse kortene er om et halvt år til et års tid.

Lenke til kommentar

har SLI hk nå, men når jeg skal bytte over til nye pentiumen (concord?)

 

så skal jeg ha crossfire, så tenkte jeg skulle kjøpe et xt mastercard nå og xtx seinere?

 

men da tar jeg heller xtx nå og mastercard seinere da.. :)

 

Har en Hiper Type-R 580W nå, så burde være nok strøm! :)

 

 

Takk for svara

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...