Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tar betalt for å sende nytt utstyr


Anbefalte innlegg

jeg betaler for 6,5mb hastighet, men får reelt kun 3,5mb hastighet, gidde ikke å ringe og klage, tar en evighet, pluss at jeg vil ikke at kundeservice begynne å kødde med kundenr mitt slik at jeg risikere å bli uten nett osv... hehehe

6106784[/snapback]

 

 

At du gidder! Det fins en fin knapp inpå kundesidene til ngt som sier si opp ditt abb. Den fungerer veldig fint. Tar ca 1mnd og stenge ned linja. Du får en dato for nedkobling. Så har du 1mnd til å ingå en avtale med et litt mer seriøst firma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg betaler for 6,5mb hastighet, men får reelt kun 3,5mb hastighet, gidde ikke å ringe og klage, tar en evighet, pluss at jeg vil ikke at kundeservice begynne å kødde med kundenr mitt slik at jeg risikere å bli uten nett osv... hehehe

6106784[/snapback]

 

 

At du gidder! Det fins en fin knapp inpå kundesidene til ngt som sier si opp ditt abb. Den fungerer veldig fint. Tar ca 1mnd og stenge ned linja. Du får en dato for nedkobling. Så har du 1mnd til å ingå en avtale med et litt mer seriøst firma.

6108313[/snapback]

 

 

Jeg har samme problem, har egentlig 6500 men får sjelden mer enn 2000-3500..

Hadde jeg ikke hatt 8mnd igjenn av bindingstiden hadde jeg byttet ISP for lenge siden!

Endret av geir-thr
Lenke til kommentar
jeg betaler for 6,5mb hastighet, men får reelt kun 3,5mb hastighet, gidde ikke å ringe og klage, tar en evighet, pluss at jeg vil ikke at kundeservice begynne å kødde med kundenr mitt slik at jeg risikere å bli uten nett osv... hehehe

6106784[/snapback]

 

 

At du gidder! Det fins en fin knapp inpå kundesidene til ngt som sier si opp ditt abb. Den fungerer veldig fint. Tar ca 1mnd og stenge ned linja. Du får en dato for nedkobling. Så har du 1mnd til å ingå en avtale med et litt mer seriøst firma.

6108313[/snapback]

 

Du vet vel at hvis du abrytter kontrakt innen for bindingstiden på 12 måneder så slenger de på 1000,- på siste faktura ?

 

Selvfølgelig kan du jo klage på dette hvis de ikke har levert det du har krav på, men hvis ikke så blir det dyrt.

 

Nå har de faktisk fått det lagt til på pris listen sin også.

Lenke til kommentar
Et tips med tanke å ringe Nextgentel:

En gang i tiden fant jeg her et bergensnummer som er det samme som det 8XX-nummeret (eller 5-sifrede) som de bruker på kundeservice. Forsøk å finn det nummeret, og bruk Skype til å ringe med. Måtte fortsatt vente en evighet når jeg ringte, men slapp ihvertfall unna med en brøkdel av telefonkostnadene.

6106655[/snapback]

Hørtes jo ut som en lur ide.. BORTSETT fra... *tenke og lese det innlegget en gang til*

Felles for ganske mange av de innleggene her er jo at de IKKE har nett

 

IKKE-nett + Skype ?? :tease:

 

Ellers er forslaget greit nok :yes:

6106819[/snapback]

 

Om de ikke har nett.. hvordan kan de da skrive innleggene :tease:

 

mvh VeCon

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har en lignende sak gående. Returnerte en defekt ruter, noe som kostet meg penger. Ba om å få refundert utgiftene, men fikk til svar at

 

NextGenTel gir kunden en bredbåndstilgang via faste linjer med nærmere avtalt kapasitet, og en DSL ruter. Bredbåndstilgangen er normalt tilgjengelig hele døgnet, men driftsforstyrrelser kan forekomme. Alt utstyr utlevert av NextGenTel, herunder DSL-ruter og adapter, er om annet ikke er avtale, NextGenTels eiendom, og må returneres av ** kunden for egen regning ** ved endt kontrakt eller når NextGenTel ber om å få utstyr i retur, uavhengig av årsak. Kunden blir fakturert for ruter som ikke er levert i retur, i følge prisliste. Kunden er selv ansvarlig for eget strømabonnement, samt eventuelt tradisjonelt telefoni- eller ISDN abonnement. Tjenestene, herunder bredbåndstelefoni, krever strøm for å fungere..

 

Sitter med en følelse at dette er i strid med norsk lov siden det er de som har påført meg en utgift ved å sende meg en defekt ruter. Har prøvd å finne et konkret lovsitat jeg kan bruke, men uten hell. Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar

Fikk defekt ruter tilsendt ved oppstart av abbonement, og NGT måtte sende meg ny. Greit nok, sånt skjer. 2 uker etterpå får jeg faktura på den andre rutene som sendes meg på kr. 99,-. Jeg tente på alle plugger, og beløpet ble kreditert.

En praksis som det der synes jeg er uavskyelig. Om de har økonomiske problemer i forbindelse med fraktkostnader får de flette dette inn i abbonementsprisene.

Endret av the_pilot
Lenke til kommentar
Sitter med en følelse at dette er i strid med norsk lov siden det er de som har påført meg en utgift ved å sende meg en defekt ruter. Har prøvd å finne et konkret lovsitat jeg kan bruke, men uten hell. Noen som kan hjelpe ?

6990190[/snapback]

 

Så lenge du har akseptert avtalen så har du ikke noen mulighet nei. Det er en avtale du har inngått med NGT at dersom du må sende inn ruteren så må du betale det. Det er klart at loven kan komme inn om de holder på slik ukentlig uten grunn, men det skjer neppe.

 

Grunnen til dette er at rundt 80% av modemene som blir sendt inn til ISPene er "brukerfeil" og ikke "produktfeil"/defekt.

Lenke til kommentar
Sitter med en følelse at dette er i strid med norsk lov siden det er de som har påført meg en utgift ved å sende meg en defekt ruter. Har prøvd å finne et konkret lovsitat jeg kan bruke, men uten hell. Noen som kan hjelpe ?

6990190[/snapback]

 

Så lenge du har akseptert avtalen så har du ikke noen mulighet nei. Det er en avtale du har inngått med NGT at dersom du må sende inn ruteren så må du betale det. Det er klart at loven kan komme inn om de holder på slik ukentlig uten grunn, men det skjer neppe.

 

Grunnen til dette er at rundt 80% av modemene som blir sendt inn til ISPene er "brukerfeil" og ikke "produktfeil"/defekt.

6991892[/snapback]

Tull og tøys, NGT kan ikke avtale seg bort fra norsk lovverk, som sier ganske klart at ved feil på leveranse av tele og datatjenester (herunder utstyr) er det tilbyder (her NGT) som skal stå for kostnader, inklusive retur av defekt utstyr og utsending av nytt.

Har selv mottatt krav om betaling av returfrakt for utstyr (det var NGT som foreslo nytt modem som første feilsøkingsmulighet, ikke jeg), jeg henviste til lovtekst + korrespondanse med Forbrukerrådet, og de la seg flate umiddelbart, og slettet fraktposten på fakturaen.

Lenke til kommentar

Fraktkost på faktura var ikke noe problem å få fjernet. Å få returnert utleggene for å sende den defekte ruteren tilbake har vist seg å bli et større problem.

 

Njål:

 

Hvilken lovtekst henviste du til? kan du PM'e meg korrespondansen du har hatt med Forbrukerrådet?

 

Edit:

 

Ny henvendelse sent til Nextgentel. Begynner å bli mektig lei av å copy/paste på grunn av at de ikke klarer å ha betjente e-postadresser. Fant ikke lovtekst, men vedla korrespondansen Njål sendte meg. Hvis det ikke løser seg snart så vil alt fremtidig utstyr fra meg komme i oppkrav inkl frakt og "ekspedisjonsgebyr" for tiden det tar meg å sende det tilbake.

 

*irritert*

Endret av festhk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...