Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tar betalt for å sende nytt utstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Måtte ringe kundeservice da det var noe feil med linja. De fant feilen og sa de måtte sende meg en ny ruter. På nesten regning var det postert 65,- for sending av ruter!

Er ikke det litt drøyt?

6101790[/snapback]

Ring fakturaavdelingen, og påpek at det i følge gjeldende lov er itlbyder (NGT) som skal betale kostnader ved skifte av utstyr som er defekt. Rakk ikke en gang å snakke ferdig ("I følge kontakt med Forbrukerombudet er det tilbyder, dvs dere [NGT] som skal betal...." *Avbrutt*: "Trekk fra dette på fakturaen (og i mitt tilfelle, få fratrekk for nedetid ved neste faktura)".

Det virker helt klart som om de er fullt klar over at det er ulovlig praksis, men prøver seg for det. Og merk at i hvert fall jeg måtte snakke med Faktura, vanlig førstelinje kunne ikke svare på/gjøre noe med dette (NGT: "Våre avtaler sier klart at..." Njål: "Uinteressant, avtalene deres strider med norsk lov, som er helt klare på at tilbyder..." NGT: "Ingenting jeg kan gjøre, du må ta det med Faktura".) Men førstelinje hadde ingen problemer med å ordne fradrag for nedetid mot neste faktura (men det var først etter å ha nevnt dette for Faktura at jeg fikk en mail som bekreftet det, noe Faktura-mannen sa ble autogenerert når det ble lagt inn endring av fremtidig faktura).

Lenke til kommentar

Jeg har fått tilsendt to rutere og har hentet en selv. Har ennå ikke fått faktura. Så vet ikke hva som kommer på den. Den ene fikk jeg i desember, men har ikke fått krav om betaling for det.

 

Stå på kravene. Ikke betal. NGT begynner å virke som en svindelfirma i mega klasse.

 

Jeg er uten adsl nå på 17.dag. Har fått det samme svaret som tomin har fått. Har hatt problemer med linjen siden jeg flyttet og de installerte den her i november. I desember kom første ruterbytte. Senior konsulenten skulle se på saken og ringer meg i løpet av dagen he! he! Og jeg trodde på det og ventet.

 

Sist jeg flyttet så plutselig forsvant adsl linjen etter en måned. Det var 3 andre som hadde adsl der fra NGT. Det som hadde skjedd var at når jeg fikk adsl så hadde de koblet ut naboen sin, og han hadde gått og klaget i en måned. Når de skulle fikser hans linje igjen så tok de min ut! Etter mye styr så fikk jeg linjen etter ca. 8 dager. Fikk ikke en eneste øre i kompensasjon. De sa at etter deres avtaler så må man gå uten forbindelse i 10 dager før det kan gis noe kompensasjon. :ermm::(

 

Få se hva de sier denne gangen. Jeg betaler ikke etn eneste øre mer til dem. Skal bytte og da kan de true med å ta linjen som de bare vil.

 

Helt utrolig denne NGT og holdningen deres. Kanskje det er på tide at myndighetene griper inn å bøtelegge dem eller noe sånt. De må ikke få lov å fortsette sånn. Det kan ha store konsekvenser for folk som er avhengig av internett i jobb/skole sammenheng.

Lenke til kommentar

Jeg måtte også bytte ruter hos ngt, hva en oppgradering av firmware eller noe sånn (vet ikke helt hva det heter) som gikk galt. Fikk en ny i posten og fikk beskjed om å sende den gamle til de. Jeg er en lat sjel, og fikk meg aldri til å sende den til de. Fått en purring i mail, og en trussel på at jeg vil måtte betale for den gamle hvis jeg ikke sende den. Har ennå ikke fått regning på det, og er vel kanksje fire måneder siden.

 

Er dårlig gjort, vet det, men er også utennom det å vær lat; en fattig fyr ;)

Lenke til kommentar

De legger en returlapp i den nye pakken med ruteren, en gang i blant, som du klistrer på pakken og bare leverer i posten. Nå har jeg 3 rutere som skal snart leveres tilbake og jeg ingen slike lapper. De lovte å sende en, siden det var 'feil' i ruteren, men har ikke gjort det ennå.

 

Send en melding og si at de må sende en returlapp. Og hvis de sender en regning (de kommer helt sikkert til å gjøre det), skriv igjen og si at du har bedt om en returlapp og venter på det. Ikke kast bort penger for å ringe dem, hvis du bruker bare mobil, da kan du like gjerne sender pakken billigere.

 

(sett inn noen murstein også i pakken, så blir det sikkert dyrt for dem, når de skal gjøre opp med posten :D)

Lenke til kommentar

Har hatt ngt i 4 år eller no og vært ganske fornøyd frem til jeg flyttet og måtte ta ibruk en ny ruter. Nå er alt en eneste tragedie, masse frem og tilbake med kundeservice pga ustabil linje, treg hastighet osv. Så nå har jeg fått nok og avsluttet hele skiten. Blir koblet ned 16. juni og kan ikke si jeg gruer meg.

 

Det fins ufattelig mange andre som tilbyr adsl minst like billig, så jeg gidder ikke å gi dem sjangse på sjangse når de ikke forbedrer seg.

Lenke til kommentar

verste horefirma du finner, bor du i tr.heim kan du ta deg en tur på kontoret deres som ligger gjemt i et smug på solsiden(Verftsg. 4), der fikk jeg ordna ting på dagen etter og gått over 1 mnd. uten net og brukt flere hundre på kundetelefon som alltid pissa meg i øret.

Fyren på kontoret var hyggelig btw. :)

Endret av <Iversen>
Lenke til kommentar
Måtte ringe kundeservice da det var noe feil med linja. De fant feilen og sa de måtte sende meg en ny ruter. På nesten regning var det postert 65,- for sending av ruter!

Er ikke det litt drøyt?

6101790[/snapback]

 

 

Det kjipe er at problemet ikke forsvant med den nye ruteren..

Koster meg sikkert 65 kroner å rinhe kundeservice å klage på de 65,- "porto-kronene", men det er jo en prinsippsak..

Lenke til kommentar

geir-thr, jeg har et lignende prb med linje osv.. ngt. De bare sender ut rutere uten at det hjelper.

 

Jeg var på NGT på Sandsli og hentet en ruter. Jeg spurte om jeg kunne få et returmerke. Han sa ''hmm... tja...., men nå siden du er her så får du ikke det nå....'' => Skjønn det, hvis noen kan.

 

De hadde lagt ruteren til sending, men jeg fikk det kansalert og reiste dit for å få den fortere. Disse rutere kommer med bud og da koster det litt for NGT. Jeg har spart dem for penger ved å reise dit for å hente ruteren og, han vil ikke gi meg returmerket.

 

Til slutt sa han at siden det var feil i ruteren så kunne jeg få tilsendt et, i posten.

 

Siden den gang for 10+ dager siden har jeg fått tilsendt enda ruter til :(. Ingen returmerke i den pakken heller. Ennå er ikke feilen fikset. De på NGT kan absolutt ingenting. De bare gjetter og synser i vei.

 

Bare spør dem HVORFOR de tror at ruteren må byttes ut. Svaret er : feil i ruteren. :ermm::nei: De er helt nye rutere. Fredag fikk jeg melding at nå mistenker (mao = gjetting) de at det er feil i sentralen, og en montør skal fikse det på mandag (det er i dag), men at det kan være noe forsinkelse pga streiken. Bare tull, hele NGT.

 

Jeg bare lurer på hva disse såkalte seniorteknikere egentlig gjør når de ser på en sak.

 

Du må si at det er ikke ditt ansvar for å dekke deres kostnader ved feil retting. Også må du si at ruteren ikke har hjulpet. Skriv en melding til dem, med overskriften KLAGE, og gi dem 14 dagers svarfrist, for å korrigere fakturaen, og gi dem 48 timer for å rette feilen i linjen eller gi status på feilretting i linjen. Har du tilgang på faks send en kopi med faks.

Endret av pentimoss
Lenke til kommentar

Et tips med tanke å ringe Nextgentel:

En gang i tiden fant jeg her et bergensnummer som er det samme som det 8XX-nummeret (eller 5-sifrede) som de bruker på kundeservice. Forsøk å finn det nummeret, og bruk Skype til å ringe med. Måtte fortsatt vente en evighet når jeg ringte, men slapp ihvertfall unna med en brøkdel av telefonkostnadene.

Lenke til kommentar

Ser at det har gått i orden med fakturaen til geir-thr. Håper det gå bra med linjen også.

 

Den beste måten å spare penger på er å bytte til en ISP som man faktisk ikke behøver å ringe så ofte.

 

Linjefeil er kanskje litt krevende å rette opp. Men, de må kunne ha rutiner for å fakturere folk. Jeg tror rett og slett ikke at disse feilfaktureringer skyldes feil. Systemet er sikkert laget slik. Det er ikke mange som gidder å bruke tid for å få korrigert en feil når det gjelder små beløp. Det er sikkert laget sånn. Ingen reaksjon = bra, Reaksjon fra kunden = prøv litt til, Sterk reaksjon fra kunden = gi etter :!:

Lenke til kommentar
Et tips med tanke å ringe Nextgentel:

En gang i tiden fant jeg her et bergensnummer som er det samme som det 8XX-nummeret (eller 5-sifrede) som de bruker på kundeservice. Forsøk å finn det nummeret, og bruk Skype til å ringe med. Måtte fortsatt vente en evighet når jeg ringte, men slapp ihvertfall unna med en brøkdel av telefonkostnadene.

6106655[/snapback]

Hørtes jo ut som en lur ide.. BORTSETT fra... *tenke og lese det innlegget en gang til*

Felles for ganske mange av de innleggene her er jo at de IKKE har nett

 

IKKE-nett + Skype ?? :tease:

 

Ellers er forslaget greit nok :yes:

Lenke til kommentar

Har nettopp hatt trøbbel med linja mi fra Nextgentel, og fikk blant annet tilsendt 2 nye routere, en lik den jeg hadde og en an annet type. På neste faktura hadde jeg blitt belastet for 2x 79,- for frakt av router til meg som kunde. Lagde litt rabalder hos faktura og kundeservice og fikk til slutt slettet kravet. Men hva er dette for slags tull de har starta med, får snart fnatt av det selskapet... :(

 

Linja er iallfall blitt bra om ikke anna :)

Lenke til kommentar
Et tips med tanke å ringe Nextgentel:

En gang i tiden fant jeg her et bergensnummer som er det samme som det 8XX-nummeret (eller 5-sifrede) som de bruker på kundeservice. Forsøk å finn det nummeret, og bruk Skype til å ringe med. Måtte fortsatt vente en evighet når jeg ringte, men slapp ihvertfall unna med en brøkdel av telefonkostnadene.

6106655[/snapback]

Hørtes jo ut som en lur ide.. BORTSETT fra... *tenke og lese det innlegget en gang til*

Felles for ganske mange av de innleggene her er jo at de IKKE har nett

 

IKKE-nett + Skype ?? :tease:

 

Ellers er forslaget greit nok :yes:

6106819[/snapback]

Selv om du ringer fra mobiltelefon (fordi linja di er nede) er det jo ganske mye billigere å ringe et standardnummer (som forøvrig er 5552 7979, samme nummer [og kø] som 07979, bare standardtakst) enn det femsifrede "service"-nummeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...