Gå til innhold

Forhåndsbestilling av Wii!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg holder en knapp på 2000 kroner. Jeg tror at grunnen til at Nintendo ikke ville si noen pris på E3 er fordi den blir billigere enn folk tror, altså ikke 299 eller 249, men 199. Eller hvis de har gått totalt i spinn, 149 :D

6109221[/snapback]

Eller fordi dei ville vente og sjå kva prisen på PS3 vart. Så kan dei tilpasse prisen i forhold til PS3 og Xbox 360.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PS3-prisen var allerede kjent.

6109459[/snapback]

Dei vart vel offentleggjort på pressekonferansa til Sony. Rekner med at Nintendo bruke litt meir enn 1 dag på å planlegge pressekonferansa si.

Skrevet
tror den havner på 1995,- som veil.pris og så kjører Elkjøp og de gutta der en kampanje til 1795,-

Jeg har talt:D

6101610[/snapback]

Amen to that :thumbup:

noen som vet hvor mye spillene vil koste?

Tipper de vil koste det samme som dagens GC-spill eller kanskje litt billigere

Konsollen blir jo sluppet mye tidligere i Japan, er det ikke mulig for oss Nordmenn å bestille denne japanske versjonen slik vi gjorde med PSP for eks?

Tipper det vil gå så liten tid mellom lansering i japan og lansering i resten av verden, slik som med PS3, bare noen dagers forskjell.

Skrevet
Skulle ikke spillene (fra Nintendo) koste 40-50 dollar? Dvs. 4-500 kroner?

6110200[/snapback]

Husk å legge på norsk skatt/moms på 25%.

Skrevet

6110200[/snapback]

6110294[/snapback]

Er ikkje det litt mykje når spela til X360 kostar 4-600 kroner?

Skrevet

6110200[/snapback]

6110294[/snapback]

Er ikkje det litt mykje når spela til X360 kostar 4-600 kroner?

6110323[/snapback]

moms er det nok på dem! og norsk moms er på 25% Men det kan hende at de dermed tar høyde for moms og selger dem billigere i Norge?

Skrevet

Jojo, eg er enig i at om prisen i USA er $40-50 blir det eit par lappar her, men skulle ikkje spela til Wii være billigare enn dei andre konsollane?

Skrevet

6110200[/snapback]

6110294[/snapback]

Han har vel rekna med moms der (han har gonga med 10, ikkje ca 6 som er kursen på USD)

Skrevet
Jojo, eg er enig i at om prisen i USA er $40-50 blir det eit par lappar her, men skulle ikkje spela til Wii være billigare enn dei andre konsollane?

6110409[/snapback]

Såvisst skal de det. Og jeg er sikker på at det kommer til å skje. Regn med en pris på 500 når de er ny. Altså hundre kroner billigere enn idag.

Skrevet

6110200[/snapback]

6110294[/snapback]

Det er medregnet. Dollarprisen ligger godt under 10 kroner, men så skal man ha moms og alt mulig rart i tillegg. Da er det å gange dollarprisen med 10 for å finne ut hva det vil koste i Norge en grei metode.

Skrevet (endret)

Dagbladet skrev litt om spillpriser til Wii. De hadde pratet med THQ-president Brian Ferrel som mente at mangelen på HD grafikk og det at systemet er basert på Gamecube vil gjøre det billigere å utvikle spill til Wii. Han anslo faktisk at kostnaden kunne være så lav som en fjerdedel av Xbox360 og PS3. Hvis dette stemmer og noen av de kronene kom oss til gode hadde det vært kjekt. Hadde vært digg hvis ingen spill kostet mer enn f.eks 299kr.

Kilde:Dagbladet

Endret av Mr. Bridger
Skrevet

Jeg tror spill vil koste litt forskjellig. Enkle spill uten all mulig avansert grafikk og slikt (f.eks. som Brain Age) kan bli veldig billig, og spill som koster mye å produsere koster selvsagt mer for sluttbrukeren.

Skrevet

Jeg har jo lest at spillene skulle være billigere å lage, ergo billigere spill. 40-50$ er vel 300-400kr med dagens kurs, så kanskje 500kr med moms.

Så som sagt, spillene vil vel koste det samme som dagens GC-spill. PS3 spillene vil derimot bli litt dyrer tror jeg uten at vi går over i den diskusjonen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...