Gå til innhold

Ey folkenz need some help!


Anbefalte innlegg

Ey gutter og jenter ... har ett Ati Radeon 1800XT Crossfire kort (PCIExpress).... jeg mistenker grådig at det er noe feil med det. det er 2 Leds som lyser 1 som er for power og 1 som det står Fault_TF på ... Noen som har noe råd om hva jeg kan gjøre?

 

Har gjort de basic movsa for å få datan toil å vise bilde men skjermen får ikke noe signal ...

 

lay it out .. i need your help!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ey slutt og klag på hvordan jeg skriver .. det hjelper ikke sitvasjonen min.

 

jeg har ikke testa noen andre skjermkort for jeg har ingen andre ... er ikke noe sånn pc geek så jeg har gjort troubleshooting triksa fra manualen ... men pc'en er akkuratt satt sammen av en fyr som sa "han kunne detta"

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

et nytt oppsett alti sammen?

et skjermkort skal kobles til pci-e port for å få strøm

+

en pci-e strømkabel skal settes i skjermkortet utenom.

det bør være nok 12+ Amper ifra psuen, 26Amper er anbefalt

fra extreme outervision sånn strømkalkulator etc.

 

hva psu har du, les på den hvor mye amper den gir på det som heter 12+

kansje det er 2 stk 12+1rail 12+2rail,

15-18 etc.

Lenke til kommentar

Hvis power led lyser, og ikke blinker el noe, skal strøm til skjermkortet være ok.

 

Forsåvidt kan jeg ta med at et 6800ultra VIL starte uten ekstra strøm.

Et dårligere 6800 starter IKKE uten ekstra strøm.

Dette er grunnet div.teknologier implementert i kortene.Les også:kvalitet forskjeller.

 

Det det høres ut som er at kortet rapporterer en eller annen slags

Fatal Error. Men uten mer informasjon etc, blir jo dette kun spekulasjoner.

Til slutt så er det ikke tull, det kalles fatal error.

Ett lyspunkt kan da være at det kan være snakk om en Non-Fatal error.

Altså noe som skal være lett å ordne.

Lenke til kommentar

kjekt å vite, :thumbup:

 

da er det beste å annbefale, å få testet en kamerat sitt skjermkort, og eller å få testet dette skjermkortet i en kamerat sin pc.

 

(dette er kanskje litt mye å forvente, men jeg regner med at man pr. i dag kjenner en som har en PCIe pc.(iallefall for det meste))qq

Lenke til kommentar
Ey gutter og jenter ... har ett Ati Radeon 1800XT Crossfire kort (PCIExpress).... jeg mistenker grådig at det er noe feil med det. det er 2 Leds som lyser 1 som er for power og 1 som det står Fault_TF på ... Noen som har noe råd om hva jeg kan gjøre?

 

Har gjort de basic movsa for å få datan toil å vise bilde men skjermen får ikke noe signal ...

 

lay it out .. i need your help!

6089286[/snapback]

 

Du sier du har crossfire kort, men har du et "normalt" radeon 1800XT? For etter det jeg vet så skal vel crossfire kortene brukes sammen med et annet 1800 kort..

 

Eller tar jeg feil nå?

 

Vet jo ikke helt hva hardware han har så får prøve å komme med noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...