Gå til innhold

Dine fysiske egenskaper


Anbefalte innlegg

Ahh... Så datamaskinen tar høyde for motstanden når den regner farten?

 

På våre romaskiner så går det ikke an å stille motstand. Ville tro at Forsvaret kjøper top notch.
Da jeg var på en roklubb langt ute på Askøy/Ulvøen/Alvøen hadde de romaskiner som man kunne sperre luftutslippet rundt propellen/turbinen, slik at det kunne bli tyngre eller lettere.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ahh... Så datamaskinen tar høyde for motstanden når den regner farten?

 

På våre romaskiner så går det ikke an å stille motstand. Ville tro at Forsvaret kjøper top notch.
Da jeg var på en roklubb langt ute på Askøy/Ulvøen/Alvøen hadde de romaskiner som man kunne sperre luftutslippet rundt propellen/turbinen, slik at det kunne bli tyngre eller lettere.

7204440[/snapback]

 

Ja det blir tyngre eller lettere, men det er ikke dermed sagt at det går fortere. Ingen som ror en optimal 2000m på nivå 10 f.eks ...

Lenke til kommentar
Men vil datamaskinen vise en høyere fart på nivå 10 enn nivå 1 hvis turtallet på propellen er likt?

7204603[/snapback]

Nei ikke meg bekjent, det er hvor fort du drar det kommer ann på.

7206233[/snapback]

Men da har man jo en fordel på de justértbare da vel. :dontgetit:

Eller er det noe med roing som jeg ikke skjønner?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Men vil datamaskinen vise en høyere fart på nivå 10 enn nivå 1 hvis turtallet på propellen er likt?

7204603[/snapback]

Nei ikke meg bekjent, det er hvor fort du drar det kommer ann på.

7206233[/snapback]

Men da har man jo en fordel på de justértbare da vel. :dontgetit:

Eller er det noe med roing som jeg ikke skjønner?

7206255[/snapback]

 

Det skal ikke ha noe å si, og hvis man skal ro 2000m er det jo ikke noen fordel å ha på nivå 1, det blir alt for lett. Som å sykle i første gir. Og heller ikke på nivå 10 da det som regel blir for tungt, man må finne ut hva som passer for en.

 

Er ikke helt 100% inne i de tekniske spesifikasjonene osv. på maskinene men uansett, hvis det hadde vært noen fordel å ro på et bestemt nivå kunne jo hvem som helst gjort det....

 

Skjønner? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg satte ny pers på 5000 meter under HJK-opptaket i sommer, 17:09. Tror kanskje ikke jeg greier det samme i dag, men den gangen slo jeg alle jeg løp mot.

7215281[/snapback]

 

Uten uniform og gru?

Lenke til kommentar

Jeg hoppet av helvetesuka etter 2 dager, men i ettertid angrer jeg på at jeg ga meg, jeg kunne gjennomført hele uka hvis jeg virkelig hadde villet.

 

Og HJK forventer at du løper på under 26 minutter på 5000 m på grovinntaket, noe som de fleste bør klare, og at du klarer det samme iført uniform og med AG på ryggen 3 uker senere før helvetesuka.

 

En ting er sikkert; det er en fordel å ha god kondisjon på Fallskjermjegeropptaket, så du bør ligge rundt/under 20 minutter..

Lenke til kommentar

Takker for info! Skal nemlig søke meg inn for ikke så alt for lenge og trenger å samle så mye info som mulig. Hva var det som knakk deg på den andre dagen? Var det andre som ga opp? Hvor hardt stilte du fysisk? (Antall push up, sit ups etc) Hvilken tester benytter de under helseundersøkelsen? Hvilken mat blir servert? Har du noen planer om å forsøke en gang til?

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Vi har nettopp fått romaskin i trimrommet på jobben.

Prøvde meg på et par distanser der under gårsdagens treningsøkt.

 

Romaskin:

500m: 1:36

2000m: 8:48 (Kjente fremdeles 500 meteren lå igjen i kroppen. Tror det skal være mulig å komme ned mot 8 minutter, og kanskje under)

Kondisen er ikke på topp, så jeg trives best på korte distanser og heller bruke alt jeg har på kort tid..

 

 

*Edit: 500 meteren tilsvarer visst ny forumrekord. *Stolt*

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...