JaevL Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 "Everyone knew that Sony would come out swinging eventually. Every Sony press conference is the same. Kaz, in all his wooden head glory hops on stage and goes through the motions like a depressed, used cars salesman. A few Powerpoint slides here, some graphics showing just how much more awesome their plastic box is to the other guys plastic box and then, just when you think it's all said and done, they drop their bombs. And as expected, they dropped some bombs. Only this time, instead of going into the following day to see how the survivors are dealing with the wreckage, we're staring straight back at Sony and the damage they did to themselves. The bombs, for once, backfired. Damage was dealt, but for the most part, there was a severe, premature detonation. The conference, for all intents and purposes, was a disaster. From an atrocious looking demo of Gran Turismo 4 running in high definition (Why did we need to watch this for 10 minutes?) to an almost pitiful Kaz Hirai almost begging for applause when showing off the original Ridge Racer running on a PSP ("It's Ridge Racer. . . RIDGE RACER!"). With the exception of the absolutely stunning Metal Gear Solid 4 trailer -- a title that I, even as a Metal Gear fan really wasn't interested in until that moment, everything was a dud. And yet, they managed to top themselves. It would should have been the single moment in time where we could pinpoint exactly where Sony would continue their reign upon the console throne, we were thrown for a loop. We were punked. Somewhere in Los Angeles, a smile crept slowly across the face of Microsoft's Peter Moore. No longer would the term "Tard Pack" be synonymous with Microsoft and his XBOX 360. For now, Sony has managed to one up them. Presenting, The Playstation 3 Tard Pack. Yes, for only $499 dollars, you too can own a crippled Blu-Ray player, complete with a lack of much touted WiFi connectivity (Peace out wireless PSP interaction) and memory stick slots that would not only make way for a sort of open source "memory card" solution, but also the "Ultimate media center" angle goes out the window too. As for the tilt-and-tumble addition to the Dual Shock -- Oh. While I'm thinking about information that Sony forgot to mention during their conference (Yet, did manage to slip into their official press release), the Dual Shock now lacks that which the name was coined after, being vibration. Regardless, I already had my word on that. I will hand it Sony. They most certainly made sure that today, being Tuesday, will be very, very interesting. I'm a bit frightened that Reggie might burst onto stage tomorrow morning and drink the blood of slaughtered barn yard creatures, but regardless, Nintendo has to respond to this revelation. And as for Microsoft, well, they've quite frankly never looked better at this point. The Tard Pack. Aiyah." Kilder - http://1up.com/do/blogEntry?bId=7012050&publicUserId=5380122 Så digg å sitte her og tenke på alle de Sony fanboysa som sa "HAHAHA XBOX 360 BLOWS SONY WILL PWNE DEM!!" Glad jeg kjøpte meg en 360
WangenPs3 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Begynner å bli rimelig trøtt på Fanboys nå. Alle skal hakke på Ps3 og rose Xbox 360 opp i skyene!
JaevL Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 Begynner å bli rimelig trøtt på Fanboys nå. Alle skal hakke på Ps3 og rose Xbox 360 opp i skyene! 6078583[/snapback] Hahaha? Altså det er så sjukt mange fler Sony fanboys der ute men nå etter disse dagene med E3 blir de konvertert til MS fanboys. Det digger meg skikkelig fordi jeg husker at folk sa jaja den 360 maskinen blir eid av PS3 uansett og jeg sa nei det er omvendt og da begynte de å le av det...
KayAU Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Eg skulle ønske eg hadde meir å seie, men dei einaste som fell meg inn er eigentleg: Kay
WangenPs3 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Tror ikke de konverterer. De som hadde skyhøye forventninger ble selvfølgelig skuffet, men det må man tåle. Først og fremst er det spillene det kommer an på og hva enkelte liker å spille. Spørs om Wii er noe man kan holde på i "lengden" Ser ikke for meg en god del folk bruker flere timer foran skjermen pga. at man kan bli fort sliten Vi får vente å se når Ps3 kommer og hvor mye som blir solgt og hvordan mottakelsen blir.
CAT0 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Problemet til MS er ikke Sony. Problemet til Sony er ikke MS. De blir begge knust av Nintendo. Nintendo overrasker og viser nytt hver uke som går.
Vo0do0 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Vi får vente å se når Ps3 kommer og hvor mye som blir solgt og hvordan mottakelsen blir. 6078653[/snapback] De 2 mill. første PS3ene blir nok revet bort. Det blir nok de nest 2-4 millionene også. Men jeg tror de må sette ned prisen etter dette. Det er begrenset hvor mange hardcore gamers det finnes som er villig til å betale 5-600$ for en konsoll. Og det er mulig de vil få sterk konkurranse av launchen til nintendo også då... Salget av 360 går nok drastisk ned når de to konkurentene kommer på markedet.
Kuroneko Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg synes fortsatt PS3 virker langt mer spennende en 360en. Men jeg har uansett bare råd til Wii, som uansett virker uendelig mer spennende enn begge konkurentene til sammen. Billigere også.
Straffa Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg tar nok frem 360 når de fete tittelene kommer. Ble imponert over MS konferansen mest. Likte hvordan Vista blir og hvordan du kan bruke xbox live til vista og 360. Crysis.. sukk PS3 ble jeg ikke noe imponert over. Det manglet liksom noe der. Ble ikke revet med og det skal en del til før jeg kjøper denne. Wii så utrulig morsomt ut. Noe som jeg og samboer kan le og kose oss med. Mere sosialt med data får du vel neppe mere enn Wii. Denne havner kanskje under TV benken.
Avean Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Bare fordi noen syns konferansen var elendig så fins det folk som synes den var veldig bra. Jeg skal innrømme og si at dette ikke var den beste konferansen og at de tabbet seg ut ved å vise Gran Turismo 4 på en PS3 demonstrasjon. Hvorfor ? Jo fordi folk ville finne noe som tilsier at PS3 ikke kan levere bra grafikk. Da var det ekstra dumt av Sony å vise en demo av ett PS2 spill på en HD skjerm. Det var veldig lite som var gjort med det spillet og viste veldig lite av hva PS3 kan klare. Det var noen få høydepunkter vil jeg si men jeg er fortsatt 100% sikker på PS3. Heavenly Sword, Eight Days, Metal Gear Solid 4 , Resident Evil , Tekken 6, Final Fantasy XIII er 6 grunner for å kjøpe denne maskinen for å ikke snakke om Blueray. Vil si at det ikke er en dårlig liste med spill ! Hva har Xbox360 ? Project Gotham Racing 3 ? Og kommende Halo 3 ? (Fin trailer btw) The Console War is not over yet my little ones !
Tor Rasmussen Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Begynner å bli rimelig trøtt på Fanboys nå. Alle skal hakke på Ps3 og rose Xbox 360 opp i skyene! 6078583[/snapback] Hallo? PS3 har fått, rettmessig, pes i 2 dager nå. Vi Xboxere har fått høre hvor mye PS3 skulle eie Xbox360 i snart et halvt år. Nå bør bare sony-folket her inne be til gud på sine knær at det blir minimalt med reklamasjoner på PS3, ellers kan dere trekke ned rullegardinen for godt. Jeg har nå sett de 3 store konferansene, og jeg er flau på Sonys vegne. Jeg har PS1, PS2 og skal kjøpe PS3. Har også Xbox og Xbox 360. Hvis Sony hadde byttet om pressekonferansen fra 2005 og årets 2006, så hadde vi sett en stigning i forventninger og wow-faktor. Årets 2006-konferanse var et MASSIVT tilbakesteg fra Sony sin side. Færre porter på konsollen, samme gamle dual-shock som ikke er dual-shock lenger, med litt lånt tech fra Nintendo og Xbox360. Kopi av Xbox Live. Ikke et snev at Motorstorm eller Killzone. Et Gran Turismo som knapt nok kan kalles en oppgradering, mer en grafikk sequel. Samme biler, samme baner, samme alt. Hvorfor snakket de ikke om BluRay? Jeg er enig med folks rangering av pressekonferansene. 1. Nintendo 2. Microsoft 3. Sony Men det som ikke kommer fram er at trinnet mellom Microsoft og Sony er milevis langt, så det skal egentlig se slik ut. 1. Nintendo 2. Microsoft 3. Hotel Cæsar 4. Værmeldingen 5. Norge Rundt 6. Sony
Tor Rasmussen Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Hva har Xbox360 ? Project Gotham Racing 3 ? Og kommende Halo 3 ? (Fin trailer btw) The Console War is not over yet my little ones ! 6078811[/snapback] Nei, krigen er ikke over. Den vil nok fortsette i det evige. Men av de titlene du nevner ser jeg også fram til: Test Drive: Unlimited Moto GP Gears of War Grand Theft Auto 4 Forza 2 (Gran turismo-killer i mine øyne). Krigen fortsette på titler, og så bør vi la tech-delen av krigen ligge død. Konsollene, Xbox360 og PS3, ser så langt ut til å prestere nok så likt.
tankbug Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Begynner å bli rimelig trøtt på Fanboys nå. Alle skal hakke på Ps3 og rose Xbox 360 opp i skyene! 6078583[/snapback] Hallo? PS3 har fått, rettmessig, pes i 2 dager nå. Vi Xboxere har fått høre hvor mye PS3 skulle eie Xbox360 i snart et halvt år. Nå bør bare sony-folket her inne be til gud på sine knær at det blir minimalt med reklamasjoner på PS3, ellers kan dere trekke ned rullegardinen for godt. Jeg har nå sett de 3 store konferansene, og jeg er flau på Sonys vegne. Jeg har PS1, PS2 og skal kjøpe PS3. Har også Xbox og Xbox 360. Hvis Sony hadde byttet om pressekonferansen fra 2005 og årets 2006, så hadde vi sett en stigning i forventninger og wow-faktor. Årets 2006-konferanse var et MASSIVT tilbakesteg fra Sony sin side. Færre porter på konsollen, samme gamle dual-shock som ikke er dual-shock lenger, med litt lånt tech fra Nintendo og Xbox360. Kopi av Xbox Live. Ikke et snev at Motorstorm eller Killzone. Et Gran Turismo som knapt nok kan kalles en oppgradering, mer en grafikk sequel. Samme biler, samme baner, samme alt. Hvorfor snakket de ikke om BluRay? Jeg er enig med folks rangering av pressekonferansene. 1. Nintendo 2. Microsoft 3. Sony Men det som ikke kommer fram er at trinnet mellom Microsoft og Sony er milevis langt, så det skal egentlig se slik ut. 1. Nintendo 2. Microsoft 3. Hotel Cæsar 4. Værmeldingen 5. Norge Rundt 6. Sony 6078857[/snapback] Ikke enig! både værmeldingen og norge rundt kommer før hotel cæsar..
hugRmunR Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 360 og PS3 blir vel ca. like når det gjelder grafikk... Men Wii er jo den mest "next-gen" av konsollene i mine øyne
Vo0do0 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 360 og PS3 blir vel ca. like når det gjelder grafikk... Men Wii er jo den mest "next-gen" av konsollene i mine øyne 6078970[/snapback] Helt forbannet enig. Hadde de bare stått litt på for grafikk også. Veldig mange her om synes at grafikk ikke er viktig. Jeg er en grafikk hore. Dette er fordi jeg synes grafikk kan være med på å heve opplevelsen betraktlig. Med tanke på at det ser flott ut og realisme. Kunne tenkt meg å sett Wii med 360/PS3 grafikk.
BlastyTrasty Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 (endret) Det var noen få høydepunkter vil jeg si men jeg er fortsatt 100% sikker på PS3. Heavenly Sword, Eight Days, Metal Gear Solid 4 , Resident Evil , Tekken 6, Final Fantasy XIII er 6 grunner for å kjøpe denne maskinen for å ikke snakke om Blueray. Vil si at det ikke er en dårlig liste med spill ! Hva har Xbox360 ? Project Gotham Racing 3 ? Og kommende Halo 3 ? (Fin trailer btw) The Console War is not over yet my little ones ! 6078811[/snapback] Hvis du skal hakke, legg litt arbeid i det da. Har du sett, evt. hørt om Gears of War? Test Drive: Unlimited (som jeg forøvrig nettop testa demoen av. Mektig imponert!) Splinter Cell: Double Agent Ninety Nine Nights Fable 2 Alan Wake Lost Planet GTA4 (som ikke lenger er PS eksklusivt. Dette burde sende noen signaler til Kutaragis-disipler) ++ Pluss mange, mange mer. Så, Avean, gidd å svar hvis du bare har dritt å komme med. Takk Og, avslutningsvis; Jeg, donerer ikke bort en nyre for en spillemaskin som såvidt er det snev bedre enn x360 som kom ut året før. Endret 10. mai 2006 av dark by design
Stonemeister Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Begynner å bli rimelig trøtt på Fanboys nå. Alle skal hakke på Ps3 og rose Xbox 360 opp i skyene! 6078583[/snapback] Jeg er enig med folks rangering av pressekonferansene. 1. Nintendo 2. Microsoft 3. Sony Men det som ikke kommer fram er at trinnet mellom Microsoft og Sony er milevis langt, så det skal egentlig se slik ut. 1. Nintendo 2. Microsoft 3. Hotel Cæsar 4. Værmeldingen 5. Norge Rundt 6. Sony 6078857[/snapback] Ikke enig! både værmeldingen og norge rundt kommer før hotel cæsar.. 6078913[/snapback] Nå lo jeg virkelig høyt, tror at de rundt meg ble litt redd... Men dette viser da virkelig ikke nok... Problemet er at verdens dårligste TV-programm, Hotel Cæsar, ikke er på langt nær dårlig nok til å vise avstand her.
_KroSjefen_ Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Forza 2 er gran turismo killer...!! den var litt drøy...gran turismo er den beste bil simulatoren of all times, skal mer til en enn 2'oer for og rikke GT av tronen, gløym det. Forza motorsport til xbox var ikkje i nærheten av og kunne konkurere med GT ein gang.. mangla kjørefysikk og ikkje nok bila eller varierte bila..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå