miCro Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Det står at testen kommer iløpet av uka. Mulig de har gjort seg opp en mening, men ikke har fått skrevet testen enda.
MrJavalava Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 VG hadde anmeldelsen i lørdagens avis, som jeg dessverre gikk glipp av, så jeg må bare vente til anmeldelsen kommer her.. Men telefonen er snart her uansett, så hva betyr det egentlig..
iChristian Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Jeg takler virkelig ikke Nokias mobiler i 5xxx-serien, jeg klarer ikke utseendet til noen av dem, og det gjelder faktisk for alle mobilene Nokia har sluppet i denne tallrekken.
MrJavalava Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Ikke engang den klassiske 5110? Uff da^^
Stig-Arne Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 klarte ikke å finne noen anmeldelse i VG lørdag.. Vel vel, har skaffet meg en Nokia 5500 nå, og til nå virker den veldig bra Litt liten skjerm, men god oppløsning iallefall
UUnreal Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 klarte ikke å finne noen anmeldelse i VG lørdag..Vel vel, har skaffet meg en Nokia 5500 nå, og til nå virker den veldig bra Litt liten skjerm, men god oppløsning iallefall 6847246[/snapback] http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130116 Testen finner du her. Den får 5 i terningkast så kommer bra ut.
genser Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Noen som vet om hvilke butikker i oslo som har denne til fin pris? Om ikke, tar jeg vel en liten ringerunde. Hadde vært fint å se på denne i dag.
Stig-Arne Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 klarte ikke å finne noen anmeldelse i VG lørdag..Vel vel, har skaffet meg en Nokia 5500 nå, og til nå virker den veldig bra Litt liten skjerm, men god oppløsning iallefall 6847246[/snapback] http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130116 Testen finner du her. Den får 5 i terningkast så kommer bra ut. 6860230[/snapback] det der var ingen test.. bare en oppsumering..
genser Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Tafset noen timer på mobilen nå.. Førsteinntrykket er bare utrolig bra. Glimrende med masse medfølgende programvare, blant annet programvare til bruk med GPS. Skjermen er finfin, tastene gode.. Med Series 60 på en mobil som det her blir jo mulighetene store.. Forventet ikke noe stor opplevelse, da jeg allerede har N80 og er vant til grensesnittet, men 5500 imponerer rett og slett veldig. Kompakt, solid og sprek til tusen..
UUnreal Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 klarte ikke å finne noen anmeldelse i VG lørdag..Vel vel, har skaffet meg en Nokia 5500 nå, og til nå virker den veldig bra Litt liten skjerm, men god oppløsning iallefall 6847246[/snapback] http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130116 Testen finner du her. Den får 5 i terningkast så kommer bra ut. 6860230[/snapback] det der var ingen test.. bare en oppsumering.. 6865720[/snapback] Allikavell. Den blir ikke slaktet som alle forgjengerene sine. 5210, 5140, 5140i o.s.v.
Stig-Arne Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Nei, det er sant. Er storfornøyd med telefonen.. er blitt vant til liten skjerm nå
rontonic Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Tafset noen timer på mobilen nå.. Førsteinntrykket er bare utrolig bra. Glimrende med masse medfølgende programvare, blant annet programvare til bruk med GPS. Skjermen er finfin, tastene gode.. Med Series 60 på en mobil som det her blir jo mulighetene store.. Forventet ikke noe stor opplevelse, da jeg allerede har N80 og er vant til grensesnittet, men 5500 imponerer rett og slett veldig. Kompakt, solid og sprek til tusen.. 6866253[/snapback] Spennende, kjøpte du telefonen i Oslo eller? Hvor og hvor meget i såfall?
genser Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Kjøpte den på Siba Liertoppen til 2690 kr. Fin pris. De har den også på Alexander Kiellands plass. Mobilen er desverre ikke til meg, så får bare lekt med den på deltid .. Joggetur med GPS og innebygget programvare er uansett noe av det jeg må teste ut først, ser spennende ut
rontonic Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Veldig fin pris ja, og virker som et flott "leketøy" for den mobilfrelste. Den har ikke innebygget GPS, ikke sant?
genser Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Veldig fin pris ja, og virker som et flott "leketøy" for den mobilfrelste. Den har ikke innebygget GPS, ikke sant? 6867539[/snapback] Ikke innebygget nei. Da må du enten kjøpe det fra en tredjepartsleverandør, eller GPS-modul fra Nokia. Da blir det en liten ekstra klump å ha i lommen, men det skader vel ikke. Ser at den har "Landemerker", "Lokalisering" og andre innebygde tjenester som støtter/krever GPS. Ved joggeturer osv., kan du bruke enten skritteller eller GPS som hastighetsmåler, få hastighetskurve på skjermen mens man løper, eller annen info. Treningsdisplayet har tre felt, hvor man selv kan bestemme hvilken form for info den skal vise i de feltene. Kaaaaaanskje dette motiverer meg til å finne tilbake til god form.. Kanskje..
UUnreal Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Veldig fin pris ja, og virker som et flott "leketøy" for den mobilfrelste. Den har ikke innebygget GPS, ikke sant? 6867539[/snapback] Ikke innebygget nei. Da må du enten kjøpe det fra en tredjepartsleverandør, eller GPS-modul fra Nokia. Da blir det en liten ekstra klump å ha i lommen, men det skader vel ikke. Ser at den har "Landemerker", "Lokalisering" og andre innebygde tjenester som støtter/krever GPS. Ved joggeturer osv., kan du bruke enten skritteller eller GPS som hastighetsmåler, få hastighetskurve på skjermen mens man løper, eller annen info. Treningsdisplayet har tre felt, hvor man selv kan bestemme hvilken form for info den skal vise i de feltene. Kaaaaaanskje dette motiverer meg til å finne tilbake til god form.. Kanskje.. 6868393[/snapback] Jeg kjøpte gps deksel på 5140. Det var tragisk. Tappet batteriet fort, fant aldri sattelitter selv når været var perfekt og jeg var ikke i noen områder med høye fjell, hus, o.s.v rundt meg. Venter til nokia gps`en blir 4-5 generasjon før kjøper noe sånt igjen. Ville ventet hadde jeg vært deg. La det få tid på seg til å bli skikkelig bra framfor å kjøpe noe som ikke kan brukes.
genser Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Jeg kjøpte gps deksel på 5140. Det var tragisk. Tappet batteriet fort, fant aldri sattelitter selv når været var perfekt og jeg var ikke i noen områder med høye fjell, hus, o.s.v rundt meg. Venter til nokia gps`en blir 4-5 generasjon før kjøper noe sånt igjen. Ville ventet hadde jeg vært deg. La det få tid på seg til å bli skikkelig bra framfor å kjøpe noe som ikke kan brukes. 6873741[/snapback] Tror ikke helt du har fulgt med. Er ikke snakk om noe GPS-deksel her. Er snakk om ekstern liten enhet med eget batteri, som via blåtann kobles til telefonen. Det samme som brukes f.eks. til de populære bilGPS-programmene til Symbian. husk at det er snakk om Series 60 her, dette er overhodet ikke en mobil som de tidligere i samme serie. Heldigvis
CellularDude Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 (endret) Kjøpte en 5500 denne uka. Her er noen pluss og minus: + (Pluss) Bra pris og mye for pengene! Mange funksjoner Liten til å være Symbian-mobil Rask til å være Symbian-mobil Kraftig bygget Bra materialvalg Kameraet er helt ok. Ikke autofokus, men ellers bra! Minnekort (Micro SD). Leveres kun med 64 mB minnekort, men det er greit dersom man ikke skal bruke telefonen til musikk/video. Volumknapper Bankefunksjoner for å styre bl.a mp3-spiller (også når tastelåsen en aktivert). Play/pause/previous/next. Og det virker. Genialt! At telefonen som nevnt har volumknapper (noe ikke alle Nokia symbiantelefoner har) gjør det hele komplett. Meget tydelig og godt opplyst tastatur (jeg har den svarte utgaven) Radio (ikke RDS, men ingen utenom Sonyericssons Walkman-serie har det) Lommelykt Treningsfunksjon (for de som trenger det) Equalizer for mp3-spilleren. Ekstra bass kan velges i tillegg. USB-datakabel og hodetelefoner i pakken. Hodetelefonene er tilkoblet en 3,5 mm adapter, slik at de kan byttes ut med andre. Adapteren har fjernstyring av volum og mp3-spiller. - (Minus) Litt lite display Høye klikkelyder av taster, også navigasjonstaster) Dårlig kompatibilitet med symbianprogrammer (i alle fall foreløpig). Faen! Ikke mulig å laste ned bilder/ringetoner/tema etc fra Nokia til telefonen (i alle fall foreløpig) Som vanlig ikke muligheter for å sette opp repetisjon for vekkerklokke, og til å varsle på utvalgte ukedager Totalt utbeskyttet kameraglass Lyden i mp3-spilleren er dårligere enn på flere andre nokiamobiler jeg har prøvd/hatt (6680, 6270, 6280). Det blir for lite bass (gjelder også radio). Dersom man velger ekstra bass, blir lydbildet mindre klart. Skal teste ut dette mer, for det kan bero på at jeg må jobbe ennå mer for finne det rette lydbildet. Må også teste ulike typer musikk. Diktafonen kan kun spille inn lyd i 1 minutt Minnekortplass under batteriet (sikkert for å spare plass) Hel-rævva opplesing av sms. Det er ikke lett å skjønne hva som blir sagt. Stemmen har kraftig engelsk aksent, og det høres ikke ut i måneskinn. Liten skjerm og høy oppløsning gjør at skriften i mange tilfeller blir meget liten. Man skal ha skarpt syn for å ha glede av Nokia 5500. Dette gjelder også enkelte andre nokiatelefoner. Det er et beint helvete å få satt på seg de medfølgende hodetelefonene. De er utstyrt med ørebøyler, og det tar sin tid å få dem på! Når de endelig sitter på, er lyden så där. De mangler nemlig skumgummiputer, som er et must for å få noenlunde bass. Ok, det var noen brukererfaringer etter tre dagers bruk. Alt i alt er jeg meget fornøyd, men det som irriterer skikkelig er at telefonen (foreløpig) er inkompatibel med det meste av programmer etc. for Symbian series 60. Endret 16. september 2006 av CellularDude
UUnreal Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Jeg kjøpte gps deksel på 5140. Det var tragisk. Tappet batteriet fort, fant aldri sattelitter selv når været var perfekt og jeg var ikke i noen områder med høye fjell, hus, o.s.v rundt meg. Venter til nokia gps`en blir 4-5 generasjon før kjøper noe sånt igjen. Ville ventet hadde jeg vært deg. La det få tid på seg til å bli skikkelig bra framfor å kjøpe noe som ikke kan brukes. 6873741[/snapback] Tror ikke helt du har fulgt med. Er ikke snakk om noe GPS-deksel her. Er snakk om ekstern liten enhet med eget batteri, som via blåtann kobles til telefonen. Det samme som brukes f.eks. til de populære bilGPS-programmene til Symbian. husk at det er snakk om Series 60 her, dette er overhodet ikke en mobil som de tidligere i samme serie. Heldigvis 6875752[/snapback] Godt å høre. Framgang er alltid bra.
Stig-Arne Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Hel-rævva opplesing av sms. Det er ikke lett å skjønne hva som blir sagt. Stemmen har kraftig engelsk aksent, og det høres ikke ut i måneskinn. 6875871[/snapback] Om du går inn på Mine Egne og Kataloger så kan du laste ned Norsk språk til telefonen og en stemme som heter Silje. Blir en hel del lettere å forstå hva som sies.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå