Gå til innhold

WoW har utviklet seg i feil retning


Anbefalte innlegg

Den store fosjelen på Vek'nilash og mange andre eldre servere er at folk generellt ikke har 100g og bruke på en alt char eller BG tweake char's.

6076269[/snapback]

for meg med god tid og synes selve lvlinga er DRIT KJEDELIG, så kommer jo patch 1.90 lenge før jeg er lvl 60, og hvilken motivasjon gir "nefarian down!!11 Zomg, servorz firrst!!11 asscandey plxplx!!11 Slowbie...."

synes at raiding og endgame (de første gangene) gir en følelse av beherskelse og å bli belønnet, men etterhvert hvor det ble "farming" og "krav" om reputation og den uendelig farminga/gimpinga kun for at man må(tte) ha xx fire, natur, shadow, shitkid resistance "we dont caer hw ur hp iz, jost get 90 fair rezz!!11"

 

hvis dere forstår noe av det jeg skrev er det fint :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KAN IKKE VERE MER ENIG MED DEG

 

Wow var morsomt før.. men nå?

Race 2 lvl 60 .. get epics..

 

Tatt pause fra wow nå..

 

Jeg var i et Svesk norsk guild FY FADER JEG KOSTE MEG I DET GUILDET

men så ble det korrupt etter noen wipes på MC bosser, skifta til

et hardcore guild, Internasjonalt nå

jeg vurderer og slutte wow Alt som er igjen av wow nå for meg er

bruke tid i AB for og får bedre gear så jeg kan bli bedre i AB

grinde rep med de #¤"@$€@€£@${"#¤"%&/#¤ furbolgsa i Felwood...

skaffe penger til Pots + repair

Raide 6 dager i uken..

Endret av Metaby
Lenke til kommentar

Enig med deg!

 

Spilte Star Wars Galaxies før, og gjør det fortsatt. (2-3 år nå.) SWG er ødelagt pga diverse ting, men fortsatt så synes jeg det er mer innhold i SWG enn i WoW.

 

WoW var gøy da jeg startet. Men, så fant jeg ut at det questene var for kjedelige. (Som trådstarter sier.)

 

Jeg oppdaget også at en hel haug med drittunger hadde fått lånt VISAkortet til mor/far, og mesteparten av de jeg møtte på var frekke som fy. Selv nå, når jeg hjelper lowlvls med quests (er vel egentlig en lowlvl selv.) så får jeg i 9/10 situasjoner aldri et eneste takk. Ofte får jeg beskjeden "thanks, go fuck yourself". Jeg bruker 2-3 timer av MIN tid på å hjelpe folk, så er det takken.

 

Har aldri hatt en lvl 60 med epixxxx så jeg vet ikke hvordan WoW er på slutten, men jeg ser bare ikke meg selv sitte foran pcen og ta instances til jeg dauer, og få "pruplez" items og tenke "...jøss".

 

Jeg spilte aldri beta i WoW. Jeg ville ikke engang ha spillet i starten. Men, jeg var villig til å prøve. Tok vel en mnd så fant jeg ut at dette spillet ikke var så bra som alle sa. Man kunne ikke modifisere charen sin så mye, man ser seg selv flere steder (dvs, møter andre folk som ser ut som deg selv.) og ting ble egentlig kjedelig.

 

Jeg synes faktisk Everquest 2 har en bra historie, fine quests med litt mer innhold. Nå har jeg heller ikke prøvd Everquest 1, hører den er bedre enn EQ2.

 

Men! Hadde det ikke vært for at SWG hadde blitt ødelagt av diverse patcher og slikt, så hadde jeg nok aldri prøvd WoW. SWG, folk var faktisk hyggelige der. Folk hadde tid til å snakke litt, finne på ting. Selv om jeg ikke spilte på en RP-server.

 

Edit: Likte det med SWG at man kunne spille et par timer i uke, og fortsatt komme seg framover. (Jeg spilte 10 timer dagen i et halvt år.)

I WoW så burde man egentlig være i en rimelig aktiv guild, spille hver dag og være med på guildevents osv for å få bra ting. I SWG var det spillerne som bestemte, spillerne som lagde ting man trengte. *Savne gamle SWG*

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar

Her er noen ideer på hva jeg synes hadde gjort WoW bedre:

 

* Flere World Events - Sånn som det ser ut nå, så begrenser det seg til holiday quests (som er mer av gå til 'x' drep 'y' samle 'z') og spawning av mobs på steder de ikke spawner vanligvis.

World events burde være satt i historisk sammenheng og ha quest innhold der spillerne er med på å forme Azeroth's utvikling.

 

* Bedre PvP - Jeg savner for eksempel å kunne utfordre andre guilds i tvekamp. To eller flere teams som sloss i et kontrollert miljø, på tvers av factions. Med mulighet for å følge med som tilskuer. Arenas er jo et skritt i den retningen, men det er ikke bra nok utviklet.

Premiene kunne for eksempel være en penge-pott (alle betaler litt for å være med) eller spesielle ting som unike mounts, tabards, og lignende (som en slags vandrepokal).

Multi-server battlegrounds hadde også vært på sin plass.

 

* Mer deltakelse fra Blizzard ansatte - Det burde jo absolutt ikke være umulig å ha ansatte på hver server som kan krydre tilværelsen med å f.eks. spille bosser som terroriserer bygda.

 

Det er mye WoW spillerne kunne gjort selv også for å skape litt mere liv og røre på serverne, men da må Blizzard tilrettelegge mulighetene litt bedre først.

 

 

Synes det er trist hvis denne tråden bare skal bli et syte-tog. Hva med å reflektere litt og komme med noe nytt. Det er vel ingen som er tjent med å høre at en til er lei av WoW nå. Det vet vi liksom fra før :roll:

Lenke til kommentar

Det blir vel litt ensforming men hvordan skal de mekke et mmropg utenom da ? Kunne jo seff gjort EverQuest style: Grinde xp xp xp xp xp xp ding 60 raide raide raide. Det må jo seff bli mye det samme i sånne spill som dette. Ser egentlig ikke hva som kunne skiftes ut.

Lenke til kommentar

Savner også, som mange sier, bedre quests, quests med mer historie. I den sammenheng ville jeg også hatt flere klasse-quest, altså quests som er spesielt laget for den klassen du spiller. I tillegg burde disse "klassequestene" fortsatt gjennom hele spillet, ikke bare frem til lvl 20 + enkelte etterpå.

 

Jeg misliker også det at man baserer seg så mye på hva andre vil og forventer. Man bør absolutt ha spesifikke builds, hvis ikke vil man ikke bli (like) "ønsket". Spillingen blir automatistert med at man følger "planer", man finner ut hvor og hvordan man får tak i item x ved å sjekke f.eks Thottbot. Utforsking og spillerens plass i denne ellers så fantastiske verdenen blir overkjørt av at man har tusenvis andre helter å kjempe mot og sammenligne seg mot. Det er et jag etter å være best, noe som kanskje ikke passer oss som spiller mer casual.

 

Som så mange andre sier, likte det før da man så mulighetene, og ikke lette dem frem på Thottbot.

Lenke til kommentar

Det hadde vært kult hvis instances hadde hatt et større element av tilfeldigheter i seg. Sånn som det er nå så begrenser det seg mest til rare spawns og loot.

Noe av det som gir meg mest når jeg tar en instance er å kunne improvisere etter forholdene. Det er da man får muligheten til å bruke skills fullt ut.

Det er lite som slår å klare seg helskinnet ut av en situasjon som ser helt fucked ut :cool:

 

Det hadde også vært fett med utfordringer som ikke baserer seg kun på det tradisjonelle party'et. Tenker på runs der f.eks. kun kan ha en eller to klasser med.

Stealth runs finnes jo på en måte allerede, men hva med å ta det videre som en egen greie for alle klasser.

Som hunter hadde jeg likt å kunne dra i en instance der det kun var hunters som kunne bli med. Da kunne vi kanskje kunne lært å utnytte alle skills som crowd control, kiting og pet management fullt ut. Det blir litt kjedelig å kjøre den samme greia med tanks som tar aggro, dps dps'er, healers healer, etc. etc. Egenskapene til de forskjellige klassene legger jo opp til så mye mer moro en en så ensporet taktikk som de fleste instances krever nå.

Lenke til kommentar

Kan bare si meg enig med trådstarter. WoW har mista noe av sjarmen.

 

Selv er jeg med i en guild på azjol-nerub, som har gjort det ganske bra under omstendighetene. Tingen er at guildet var en sosial guild (eller klan) for folk som spilte mer enn kun ett spill. Men når noen av gutta i guildet pressa på for å rekruttere flere folk for raids og pvp, forandret alt seg. Jeg kjenner ikke en tredjedel av de som er med i guildet nå. Den som organiserer raidene (vi har en raidplanner webside) er hardnakket for å ta med hardcore spillere, casuals får føye seg inn i andre rekke. Gøyt? Nei. Ialllefall ikke når du ser en guildkompis du har spilt i lag med i ett år bli satt på sidelinja på grunn av en "ny" hardcore rekrutt.

 

Ellers er jeg enig i den evige farminga. Jeeze den er jeg lei av. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kverka mobs, sanka herbs eller holdt på med mining for å få nok til et raid, eller nok rep til en ny formel. Kjeeeedeeeeelig.

 

 

Forøvrig er Maraudon lenge før Molten Core. :innocent:

Lenke til kommentar
Du sier at det var engang verdens beste MMORPG men likevel alle de feilene du ramser opp var jo ved lansering også.  World of Azeroth er en vakker plass med eventyrrike omgivelser, MEN for det første er det tidenes DÅRLIGSTE customization motor noensinne i ett MMORPG. I ett MMORPG handler det om å lage en UNIK karakter både i utseende og attributter. I WoW har du bare noen få ansikt å velge mellom og hårfarge. Modellene er litt for dårlig animert og spesiellt menneskene ser ufattelig dårlig laget ut.

 

WoW dreier seg for det meste om grinding for å få det beste utstyret noensinne så du får overtaket i PvP. Samme hvor god du er i spillet med å vite hvilken kraft gjør det og det, så hjelper det ikke ikke hvis motstanderen har epics og du ikke. Så den som sitter lengst med spillet vil uansett knuse deg.

 

Det beste MMORPGet vil jeg heller si VAR Star-Wars: Galaxies PreNGE.

6075727[/snapback]

 

Veldig VELDIG VELDIG enig i at wow er så ufattelig ræva på customization, det er MANGE mmorpg som har det, og det er egentlig grunn nok til og gråte og legge spillet vekk. Jeg HATER og se lik som hver 5-6 gnom jeg treffer, det er helt håpløst, hvor mye ekstra tid er det egentlig og legge LITT mer sjel i akkurat det arbeidet? Har endeligt blitt 60 selv, og mange av mine venner, "presser" på for og få meg inn i et bra raid guild, og bli i store instancer. Synes det er dritt gørr jeg, gjøre det samme om og om igjen, grind grind. Dama mi har også blitt 60, men hun har et fantastisk guild som hun koser seg mye i, rollespiller mye og gjør så mye annet en grinde. Slike ting som forsatt gjør at vi to spiller wow. Men nå alt det er sagt, så kan du faktisk ikke forvente at et spill skal underholde etter over 1år med spilling, du blir lei spill, slik er det bare. Er glad det er spennende mmorpg på vei, får wow synger på siste verset her, men det blir trist og ikke spille med alle ingame vennene mine :(

Lenke til kommentar

WoW krever KUN tid og ikke ferdighet (kjipt for folk som ikke gidder å spille mer enn 2 timer hver dag). Hvis du noen gang har hatt problemer med en raid boss så kan du stole på at det er ikke ferdigheter det står på. Det er å få 39 idioter til å følge lederen og gjøre som de skal som er problemet. Eller gearet deres.

 

Tenk dere om, det er ikke ferdigheter som er problemet. Dere har alle spilt spill som er mer utfordrene enn WoW. Er bare det å få alle til å utføre strategien korrekt (som man har lest og sett video av...)

 

Dessuten er PVP-systemet tullete fordi det ikke er tapere og vinnere. Det er ingen ting som viser stats over tap og seiere samtidig som å få høy PVP-rank kun tar LANG tid med ensformig og kjedelig spilling.

Lenke til kommentar
Tenk dere om, det er ikke ferdigheter som er problemet. Dere har alle spilt spill som er mer utfordrene enn WoW. Er bare det å få alle til å utføre strategien korrekt (som man har lest og sett video av...)

 

Det er mange ting i WoW som krever skills for å få til første gangen eller på en bra måte. - Når man har ting på farming er det selvsagt easy-mode og du kan ta med noobs ;) - men sånn er det jo med alt..

Lenke til kommentar

AQ gir deg MINIMAL oppgradering fra BWL. Tviler STERKT på at du trenger AQ for Naxxramas.

 

Og si at raidbosses er det samme = ERROR, try again.

Om du ikke følger guides er disse bossene ekstremt mye mer enn å farme FR/NR.

 

Ting er anderledes enn da jeg brukte 7 dager played til lvl 25 osv, men sånn er det, ting blir ikke nytt for alltid, kjøre bilen din er ikke like morsomt som første gang faren din tok deg med på en prøvetur, right?

 

Sånn er livet, quit or game on. (Btw, thottbot kom opp rett etter CB ble releaset (De startet å lage den i alphaen.))

 

But then again, jeg er enig med at vi trenger et nytt 5man instance før BC, pga de lager så forbanna mye 40man for tiden.

 

WoW vil aldri bli det samma som for 1 og et halvt år siden når jeg logget inn på en dwarf hunter og brukte flere dager til å dinge lvl 10 med Zindre-

Lenke til kommentar

Spillet er egentlig veldig bra men som mange av oss som har spillt det nå i utallige timer så er det klart at der finnes en grense hvor lenge spiller har samme underholdning. Man blir også veldig flink til og finne feil i spillet og feil som Blizz har har laget i henhold til farming/pvp etc. Mange av oss har 100+ dager gametime. Noen har muligens også 200+.

Lenke til kommentar

Det er å levle seg fra lvl 1 til lvl 60 som er gøy med wow, bruke litt tid på det, som å utforske alt du kan og finne gjemte ting. PvP'e rundt i verden og bli drept av lvl60 rogues som camper neutral quest steder :p

 

WoW blir myyyyyyyyyyye artigere med RL venner ;)

Lenke til kommentar

Noen folk spiller overdrevent mye (type: kun WoW i ett år, 6-8 timer hver dag, uten å spille noe annet). Så blir de sakte drittlei underveis, men de skjønner liksom ikke hvorfor. Noen blir tilogmed bitre over at de har brukt masse tid på noe de ikke finner gøy lenger. Resonementet hos folk som spiller overdrevent mye blir (noen ganger) som følger: "Å spille WoW gir meg en dårlig følelse for tiden, ergo - WoW suger".

 

Når man snevrer inn spillinga si til å bli kun den samme instancen om og om igjen, så er det klart at det blir kjedelig etterhvert, særlig når du har kravet fra guildet hengende over deg om å måtte være med å spille for å unngå å bli hengende etter, eller tilogmed kastet ut av guildet.

 

Når det kommer til replay value så synes jeg faktisk WoW er jævlig bra, men det kan bli bedre. Utviklingen i det siste har også vært lite inspirert for å si det sånn.

 

Hvilke andre spill er det dere kan spille like ofte uten at det blir kjedelig? Listen er rimelig kort.

 

Når det gjelder dette med at WoW ikke krever skill, så synes jeg det begynner å en rimelig utslitt frase som tas ibruk uten at folk egentlig tenker seg om. Hvilke spill i WoW sjangeren krever "skill" egentlig? Svaret er vel til en viss grad at WoW krever skills i bøtter og lass, men ikke helt sånn som mange tenker på det.

Sett en "noob" til å spille på endgame nivå og se hvor mye de sliter. Ja, man kan kanskje lære dem å ta en boss, men å spille effektivt overall krever mye kunnskap.

Ja, det er klart at det blir lettere å ta en boss etterhvert, men det betyr ikke at folk som f.eks. 6 manner Onyxia ikke har skill. Det blir for lettvint å skylde på gear og tactics hele tiden.

Mye i WoW kan gjøres lettvint, men det går faktisk an å snu på flisa og gjøre det vanskelig også. Det er opp til deg selv.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Spillet er veldig bra, helt klart. Det er veldig lett å peke på mangler og feil, men så igjen vil ikke det si at det ikke er ganske så mye som trekker opp også

 

Likevel er det mange som har spilt WoW i over et år nå, og akkurat når folk går lei er jo helt individuelt

 

Casuals blir lei av at de ikke kommer seg noen vei og at de føler de har nådd "toppen" (mange kunne sikkert fått til mye mer, siden en god del bruker mesteparten av tiden sin på å whine i stedet)

 

Hardcore spillere går lei pga. for lite nye utfordringer (noe som vil komme etterhvert, spesielt i BC) og mange raider vel såpass mye at de rett og slett blir utbrent. Helt forståelig, jeg har vært i samme situasjon selv. Nå er guildet jeg er med i fint sånn sett, siden man ikke er tvunget til å raide. Vi raider hver dag, men hvem som er med og hvor ofte man er med styrer man litt selv. Akkurat denne friheten gjør at jeg ikke brenner meg ut på spillet.

 

Det at folk går lei, og begynner å trekke frem hva de ikke liker med spillet er helt greit. WoW, som alle andre spill, er langt fra perfekte. Nå er WoW også et veldig kommersielt spill, veldig A4 for å si det sånn. Det har litt av alt, men kunne også vært bedre på mange områder. Man får ta det for det det er, og heller spille andre spill av og til for å variere. Selv har jeg brukt både Eve Online og Guild Wars som alternativer, og har trivdes godt med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...