Gå til innhold

Hva er din CPU temp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HVORDAN IALLEDAGER klarer for å få lavere temp, på komponenter som ville vært 60+ uten kjøling, enn det er i rommet med LUFTKJØLING? Du flytter jo rundt på samme temp! HVORDAN?! Hva er det jeg ikke har fått med meg i IQ timene?

 

(Jeg vet det ikke er mye å gå på, men de burde i teorien IKKE være mulig? :hmm: )

Lenke til kommentar
Har en Amd athlon 3700+ 2.2 ghz @ 2.8 ghz.

 

Den er på 29 grader idle, finner ikke ut load tempen.

 

Vifta er Artic Cooling Freezer 64 PRO :)

6092578[/snapback]

Har også en 3700+ @ 2.81

Den ligger på 25 idle og 39-41 load. dette er nå midt i sommersteika! nesten 28C i rommet.

Kjører TT Big Typhoon.

6092650[/snapback]

 

Nå har jeg klokka den til 3 Ghz så nå er den på 31 grader idle :)

 

Åssen finner jeg load temp ?

Lenke til kommentar

Hadde 7 grader på Dell Latitude 110L laptop... Ute klokka 2345 på en -30 graders natt i desember :!:

 

Ellers ligger FS lappisen på konstant 75 på full load ;) og da har vifta en hastighet å gå på før full guffe ;)

 

 

BTW. Noen som trenger kjøling? Har to 120 mm vifter i stål som går rett i stikkkontakta.. Blåser et A4 ark 7-8 meter bortover et gulv ;) Bruker den om nødvendig ...

Lenke til kommentar

Eg har ein AMD Athlon 64 X2 4200+ som er overklokka til 2530 MHz. Kjølaren er ein Cooler Master Ultra Vortex. Prosessortemperaturen ligg på 40-42°C på "tomgong" og 49-52°C på full belastning.

 

Med tanke på at eg måtte gje han nok volt til å drive ein middels elektrisk plenklyppar for å få han til å bli stabil, synest eg ikkje dette er så alt for gale... :p

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

ooohhh...tenkte for en gangs skyld eg skulle se hvilke tempraturer eg hadde som idle, derfor lastet eg ned PcWizard 2006 (funnet via dette forumet) og ser til min store forskrekkelse at min Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz har en temp på 62 grader.

 

Har hatt litt problemer med cpu viften tidligere da den faktisk sitter fast :cry: og eg ikke får den av (har Abit IC7-MAX3(Intel i875P-ICH5 hovedkort med masse fancy lys og dritt som eg tror er veien)...skulle gjerne ha skiftet ut cpu viften min men er litt redd for å ta for hardt i og drepe hk mitt.

 

Noen andre som har hatt problemet med at CPU vifte sitter fast ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...