Gå til innhold

Asus lanserer PhysX P1


Anbefalte innlegg

skal man ha det råeste vil ihvertfall eget kort være best!

Tja, hvis en har Quad SLI og ikke er villig til å ofre noe grafikkytelse så blir jo eget kort det eneste alternativet. Men for ca. 99,9% av markedet er ikke det noen problemstilling.

 

synes ikke det var så dyrt jeg. tenk på alle de som kjøper gtx istede for gt for litt ekstra ytelse.

Jada, men skal vi noen gang få utnyttet kortene på en interessant måte, så må nok langt flere enn det kjøpe de. Spillene bør rett og slett kunne kreve slik ytelse for å i det hele tatt være spillbare. Slik som markedet er i dag, kan PhysX i praksis bare brukes til ekstra effekter, ikke nytt og banebrytende gameplay.

 

Prisene går sikkert ned, men det må også komme spill som ser så mye bedre ut med fysikkort, at "alle" vil ha det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja skjønner ikke helt hvorfor er så negativ til eget kort!

skal man ha det råeste vil ihvertfall eget kort være best!

synes ikke det var så dyrt jeg. tenk på alle de som kjøper gtx istede for gt for litt ekstra ytelse. dessuten er physX kortet noe helt nytt så prisen kommer sikkert til å synke en del når det blir mer vanlig og kansje hvis det får noen konkurrenter etterhvert!

6064649[/snapback]

Joda, det stemmer. Hvis man vil ha det råeste så er det nok best med eget kort. Men da snakker vi i samme slengen om quad-SLI, FX eller Extreme Edition prosessor osv.. Med andre ord ikke en løsning for majoriteten, og så lenge vi snakker om en løsning for de få vil det nok bli få spillprodusenter som gidder å legge såpass mye ekstra ressurser i å lage et PhysX-optimalisert spill. Ergo: Utvalget av støttede spill vil bli lavt.

 

Da tror jeg heller at fleksibiliteten ved å bruke sitt eksisterende skjermkort til fysikkaksellerasjon vil få langt flere hektet på bølgen slik at det også blir et stort utvalg spill. De fleste vil nok ha en høy barriære for å kjøpe et kort til et par tusen kroner når de vet at de for bare 500kr ekstra får en Xbox 360 eller noe tilsvarende. Det største markedet innen grafikkort ligger også godt under 2000 kr selv om det kanskje ser annerledes ut blandt entusiastene her i tråden. Når man kan slå på fysikkaksellerasjon på grafikkortet uten å måtte investere en krone så vil nok svært mange slå på denne egenskapen og teste ut hva man foretrekker selv.

Lenke til kommentar
Da tror jeg heller at fleksibiliteten ved å bruke sitt eksisterende skjermkort til fysikkaksellerasjon vil få langt flere hektet på bølgen slik at det også blir et stort utvalg spill. De fleste vil nok ha en høy barriære for å kjøpe et kort til et par tusen kroner når de vet at de for bare 500kr ekstra får en Xbox 360 eller noe tilsvarende. Det største markedet innen grafikkort ligger også godt under 2000 kr selv om det kanskje ser annerledes ut blandt entusiastene her i tråden. Når man kan slå på fysikkaksellerasjon på grafikkortet uten å måtte investere en krone så vil nok svært mange slå på denne egenskapen og teste ut hva man foretrekker selv.

6064921[/snapback]

 

jo det er jo ett veldig godt poeng! men jeg sier ja takk begge deler jeg!

Lenke til kommentar
tja trenger vel egentlig ikke det råeste heller sli er vel nok!

 

2x 7900gt + physX vil jo yte bedre enn 2x 7900gt physX edition!

6065007[/snapback]

Men nå sammenligner du to forskjellgie priser. En mer realistisk sammenligning er:

2x 7900GT i SLI med fysikkaksellerasjon slått på i driveren vs. 2x 7600GT i SLI + PhysX.

 

Begge løsningene koster fra ca 5000 kr.

Lenke til kommentar

ja det tenkte jeg jo ikke på!

 

men nå tenkte jeg mer på forskjellen mellom integrert og ikke!

med integrert får du bare 2x 7900gt med fysikk akselerasjon. mens med eget kort får man jo 2x 7900gt + fysikk kortet!

eventuelt 1 gtx og fysikk kortet for de uten sli!

 

så eget kort vil uansett yte bedre!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Hm. Det er noe dere Havoc-forkjempere glemmer.

 

Med produkter som legger sin lit til systemer som kan takle større mengder behandlinger av fysiske kalkulasjoner, får man automatisk produkter som krever større mengder grafiske kalkulasjoner. Fysikk handler ikke bare om det som skjer "bak kulissene". Det drar selvfølgelig også med seg det som faktisk må rendreres.

 

Jeg vet ikke hvordan grafikkprodusentene forholder seg til dette, men om det kommer til å inntreffe en slags "fysikk-revolusjon", må også ATI og NVIDIA posisjonere seg etter dette. Det vil altså føre til høyere krav på VPU/GPU-fronten. Hvis de i tillegg skal prøve å inkorporere fysikk-kalkulasjoner i sine løsninger kan det kanskje gå litt trått.

 

En annen ting, som ble nevnt tidligere av en annen, er viften. Jeg er litt interessert i å høre hvor mange watt den lille rakkaren produserer. Klarer de å få en passiv kjøleløsning på den vil jeg gjerne heller ha det.

Lenke til kommentar
Er det mulig i framtida å kompinere et skjermkort og en slik fysikkprosessor på ett kort?

6061366[/snapback]

 

Mulig det vil jeg tro, Asus har jo allerede eksperimentert og utgitt et 7800GT kort med to prosessorer(GPU'er).

6061382[/snapback]

 

Jadu, 3dfx og ati hade dual gpu'er på sine kort for mange år siden.

Så noe experiment vil jeg nok ikke kalle det.

Lenke til kommentar
Er det mulig i framtida å kompinere et skjermkort og en slik fysikkprosessor på ett kort?

6061366[/snapback]

 

Mulig det vil jeg tro, Asus har jo allerede eksperimentert og utgitt et 7800GT kort med to prosessorer(GPU'er).

6061382[/snapback]

 

Jadu, 3dfx og ati hade dual gpu'er på sine kort for mange år siden.

Så noe experiment vil jeg nok ikke kalle det.

6065423[/snapback]

 

de hadde vel 3-4 på ett kort og....

Lenke til kommentar

husker de gode gamle monster voodooene, den værste måtte faen meg ha ekstern strømforsyning :green:

 

men da er det bekreftet, physX på meg.

 

nvidia kan dra til skogs med jalla løsningen sin.

de prøver å ta med moppeden på racing banen. for noen idioter.

 

de lager derimot sikkert et fint klistremerke å putte på boksen.

Lenke til kommentar
men da er det bekreftet, physX på meg.

 

nvidia kan dra til skogs med jalla løsningen sin.

de prøver å ta med moppeden på racing banen. for noen idioter.

 

de lager derimot sikkert et fint klistremerke å putte på boksen.

6065506[/snapback]

:ermm:

 

Å sammenligne skjermkort med moped i denne sammenhengen sier vel det meste om hvem som egentlig er idiot...

Lenke til kommentar

en nascar og en opel er også relativt likt bygd opp, men det hjelper messom litt lite. nesten og kanskje er ikke nok.

 

jeg har ventet lenge på fysikk prosessoren, det har værtt snakk om en slik prosessor så lenge jeg kan huske, det er godt å se at ting endelig begynner å rulle fremover. jeg missliker halvgode jalla løsninger som havoc.

det er ikke mer en et plaster på såret.

det er slik som physX som driver teknologien. det er noe nyskapende, i allefall i større grad en sli og crossfire, som også bare e rplaster i mangel på nyskapning.

 

PhysX er et skritt i riktig rettning.

I aplaude it.

 

jeg er forøvrig også enig med articOC, pci versjonen ser jeg som heller ugunstig.

kommer til å gå for pciE.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...