Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Solskjerming/stripe i frontrute


Anbefalte innlegg

Det sies at det IKKE er lov til å ha stripe/klistermerke i frontrute. Slik som på min bil. Noen som er enig at det er bare tull? Den stripen hjelper jo bare til for å skygge for sola eventuelt, og så klart utsendet på bilen. Hadde nesten blitt samme som å ikke få lov til å bruke solskjermene i bilen da? :p

 

Men det er sikkert i forhold til fotobokser ?

Endret av kennense
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt som kommer originalt på bilen fra fabrikk er godkjent da bilen er typegodkjent i Norge med dette utstyret.

 

Alt, og jeg understreker _alt_ annet foran b-stolpen er ikke lov. Veldig mange har det, og ikke mange blir tatt/straffet for deg. Men det er i utgangspunktet ikke lov.

Lenke til kommentar
Er lov og sote så langt ned som solskjermene går. Er ikke slik loven står, men sånn all politi jeg har vært bort har håndhevet den.

6063730[/snapback]

Det var jo en pen motsigelse.. :)

"Det er lov, men loven sier det ikke er lov"

 

Hva de du har snakket med sier, har lite å si så lenge det er loven som teller, ikke hva en person i Norges land med litt for mye makt og litt for lite kunnskap på området sier.. :)

Lenke til kommentar

Selv om loven tolkes på mange måter, har sannheten bare én side. Sjekk gjerne i Krav til kjøretøy/Kjøretøyforskriften. Det tillates ikke påsprøytet eller påklebet film på frontruta eller sidevinduene foran. Sidevinduene bak kan du lakkere om du vil, men du skal kunne se blålys gjennom bakruta. Søker du på dette, finner du sikkert der jeg limte inn den aktuelle loven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...