Gå til innhold

Musikkavspillingsprogram, hvor og hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg har nå 10 Giga med musikk og lurer derfor på hvilke programmer jeg kan bruke til å spille av og få kontroll over musikken min?

ikke media player eller itunes..men noe mer stilartet:)

og som har fade på sangene slik at de skifter med litt stil:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

winamp eller mediamonky( eller hva det nå heter :p)

btw en grusom feilpost , dette hører hjemme under programvare , hvor jeg faktisk vet at det er en stor tråd om mediamonky saken

Skrevet

Jeg bruker Quintessential Player (QCD). Den har ikke bibliotek, bare playlist, men den har en veldig smart og kraftig tag-editor som også kan flytte og organisere filene automatisk. Jeg bruker den slik at jeg åpner både spilleren og musikk-mappa mi og drar det jeg vil høre på over i spilleren.

Den har heller ikke fade-funksjon, men det liker jeg ikke uansett. Det bare ødelegger halvparten av sangene ved at man ikke får hørt startene og sluttene (som ofte er veldig bra) ordentlig.

En stor fordel med QCD er at den har veldig mange innstillinger.

PS: Det kan forøvrig hende det finnes en fade- og/eller bibliotek-plugin til QCD.

PPS: Burde flyttes til programmvare

Skrevet

Foobar 2000

En enkel avspiller med masse instillinger. Spiller av nesten alle formater.

Mediamonkey

En grei spiller med veldig bra bibliotekfunksjon. Veldig enkel å rippe cder og organisere musikk med.

Selv bruker jeg mest MediaMonkey, Foobar 2000 bruker jeg til enkeltfiler.

Skrevet
Jeg bruker Quintessential Player (QCD). Den har ikke bibliotek, bare playlist, men den har en veldig smart og kraftig tag-editor som også kan flytte og organisere filene automatisk. Jeg bruker den slik at jeg åpner både spilleren og musikk-mappa mi og drar det jeg vil høre på over i spilleren.

Den har heller ikke fade-funksjon, men det liker jeg ikke uansett. Det bare ødelegger halvparten av sangene ved at man ikke får hørt startene og sluttene (som ofte er veldig bra) ordentlig.

En stor fordel med QCD er at den har veldig mange innstillinger.

PS: Det kan forøvrig hende det finnes en fade- og/eller bibliotek-plugin til QCD.

PPS: Burde flyttes til programmvare

6066055[/snapback]

Bruker det jeg også. Anbefales :yes:

Stilig design på selve programmet også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...