Gå til innhold

PS3 hardware og ekstrautstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til helvete med grafikken. vil ha fysikk!! Det burde uansett være en av fordelene til PS3. skulle forbause meg hvis den med 9 prossesorkjerner ikke får spill med god fysikk

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kan med hånden på hjertet si at Crysis-grafikk vil 360 og PS3 klare helt fint i sin levetid, arrester meg gjerne om 5 år hvis så ikke har skjedd. Det har jeg aldri tvilt på, det ville bare være dumt.

6045927[/snapback]

Jeg trur du har for høye forventinger hvis du mener du kommer til å se slik grafikk på en konsoll. La oss vente til F.E.A.R kommer til 360, så kan vi se om det er like bra som PC.

6045954[/snapback]

FEAR er jo bare en port fra PC og ikke designet for X360/PS3 så vet ikke helt om man kan ta en slik sammenligning som fasit. Condemned bruker jo FEAR motoren og synes ikke det verken yter eller ser bedre ut på PC (ei eller motsat).

Skrevet
Condemned bruker jo FEAR motoren og synes ikke det verken yter eller ser bedre ut på PC (ei eller motsat).

6045990[/snapback]

Det er samme graifikken på PC men flyten er 100 ganger bedre.

Det går sirup på 360 med 30 fps men på en PC så kan du fint få dobbelt fps og vel så det. Condemned er ikke engang krevende på PC.

Skrevet
Jeg kan med hånden på hjertet si at Crysis-grafikk vil 360 og PS3 klare helt fint i sin levetid, arrester meg gjerne om 5 år hvis så ikke har skjedd. Det har jeg aldri tvilt på, det ville bare være dumt.

6045927[/snapback]

Jeg trur du har for høye forventinger hvis du mener du kommer til å se slik grafikk på en konsoll. La oss vente til F.E.A.R kommer til 360, så kan vi se om det er like bra som PC.

6045954[/snapback]

FEAR er laget for pc og blir portet og vil komme om litt. Jeg snakker om spill som kommer om 2-3-4 år.

Skrevet (endret)
Condemned bruker jo FEAR motoren og synes ikke det verken yter eller ser bedre ut på PC (ei eller motsat).

6045990[/snapback]

Det er samme graifikken på PC men flyten er 100 ganger bedre.

Det går sirup på 360 med 30 fps men på en PC så kan du fint få dobbelt fps og vel så det. Condemned er ikke engang krevende på PC.

6046026[/snapback]

Kan jo ikke si annet enn at jeg er uenig, men det er jo greit det :). Både Condemned og FEAR går verre enn sirup på PC'en min så alt annet er et steg opp for min del :) . Nå opplevde jeg ikke at Condmned var seigtpå X360, spillet er jo ikke av høyt tempo så det er vel strengt tatt ikke noe behov får så vanvittig høy fps. Alt avhenger jo av øyet som ser, for meg er 30fps ikke noe problem. Opplevde frameraten som stabil og det er nesten viktigere. Quake4 til X360 er derimot en helt annen sak, der er det virkelige problemer. Porteringer av andre enn de som har utviklet orginalen er som regel en uting i mine øyne, alt for mange som gjør en slett jobb...

Endret av espent
Skrevet (endret)

Jeg spilte Condemned på en laptop som får ca 2700 i 3dmark 05 og fikk fin flyt i 1280x1024. Du må ha en utdatert PC hvis du ikke får kjørt Condemned på den.

Endret av avanore
Skrevet
Jeg spilte Condemned med en laptop som får ca 2700 i 3dmark og fikk fin flyt i 1280x1024 på PC. Du må ha en utdatert PC hvis du ikke får kjørt Condemned på den.

6046240[/snapback]

hm, har en A64 3000+, 1024MB og GeForce 6800 128MB. 1280x1024 går ikke spesielt bra. Har jo så klart alt på max + antialiasing.

Skrevet (endret)
We expect the visual quality and vivid realism you get from pre-rendered special effects in movies, right now, in realtime on PS3, because that's what has been promised. Now that we've played it, have they reached that goal? Really reached it? The short answer is no, of course not - but it's not an ugly picture by any means.

Ah, da var jeg fornøyd :)

Og ja til Dere som vil flame meg, jeg vet det er ikke noen ferdigutviklede spill ennå. Jeg vil bare kaste litt vann på bålet til Kutaragi's venner.

Endret av dark by design
Skrevet

det er viktig å huske at GOW er det eneste spillet som bare er laget ved bruk av 360 devkits, ingen andre spille er laget spesielt for xbox360 og bare med xbox360 for øye (så vidt jeg vet, husker bare å ha lest dette i en LAANG diskusjon på xboxyde) Men dere kan jo feks ta en titt på evergrace som var et av lanseringstitlene til ps2, og Project Gotham Racing som var en lanseringstittel til xbox. Tror nok vi har mye å se fram til, uansett hva man måtte mene om spillene som har kommet til nå (dette gjelder begge konsollene) GOW er jo bare toppen av isjellet

Skrevet
Jeg spilte Condemned med en laptop som får ca 2700 i 3dmark og fikk fin flyt i 1280x1024 på PC. Du må ha en utdatert PC hvis du ikke får kjørt Condemned på den.

6046240[/snapback]

hm, har en A64 3000+, 1024MB og GeForce 6800 128MB. 1280x1024 går ikke spesielt bra. Har jo så klart alt på max + antialiasing.

6046275[/snapback]

Har bare testet det på en laptop med x700 skjermkort og der gikk det overaskende bra. Har lest at Condemned ikke er krevende i forhold til F.E.A.R

Skrevet
Men dere kan jo feks ta en titt på evergrace som var et av lanseringstitlene til ps2, og Project Gotham Racing som var en lanseringstittel til xbox. Tror nok vi har mye å se fram til, uansett hva man måtte mene om spillene som har kommet til nå (dette gjelder begge konsollene) GOW er jo bare toppen av isjellet

6046428[/snapback]

Mange skjønner ikke dette og tror at detvi ser nå er alt som kan leveres. Når PS3 kommer og denne ikke leverer 12D og supernaturalistiske bilder vil man begynne og snakke om PS4.

Skrevet

Kan ikke sammenlignes. 360 har en hardware som burde kjøre skikkelig bra spill allerede nå. Det var værre med xbox og ps2 da det måtte finpusses siden det var så lite å gå på. Da tok det tid for produsentene å utnytte hardwaren i disse maskinene.

Her snakker vi om en konsoll som har trippel core 3.2 Ghz og skjermkort tilsvarende xt1900 kort.

Da forventer man ikke PORT fra xbox/ps2 spill som Farcry og BF2 som har grafikk som ikke ligner grisen i forhold til PC verisjonen.

Skrevet

Er ikke noe annet enn å forvente det når selskaper som EA, Eidos, Activision bare lager en billig kopi for å selge fleste mulig kopier av spillet.

De gidder ikke å skrive om spillet så det passer akkurat din konsoll..

Skrevet
(Kikizo Games)

We expect the visual quality and vivid realism you get from pre-rendered special effects in movies, right now, in realtime on PS3, because that's what has been promised. Now that we've played it, have they reached that goal? Really reached it? The short answer is no, of course not - but it's not an ugly picture by any means.

Ah, da var jeg fornøyd smile.gif

Og ja til Dere som vil flame meg, jeg vet det er ikke noen ferdigutviklede spill ennå. Jeg vil bare kaste litt vann på bålet til Kutaragi's venner.

Hvorfor er du så fornøyd med det? Hadde det vært fælt hvis det skulle skje at ps3 blir bedre enn xbox360? Som andre også har sagt så håper jeg at det som kommer av konsoller i fremtiden er bedre enn det vi har idag, hvis ikke blir det jo ingen fremgang. Eneste grunnen jeg kan tenke meg til for at folk ikke ønsker at ps3 skal bli bedre enn 360 er at de eier en 360 nå og vil gjerne ha verdens beste (kraftigste?) konsoll i lang tid fremover, uten å måtte kjøpe ny. Men egentlig de burde jo ha det like gøy med sin 360 uansett hvordan andre konsoller blir..

Skrevet
Er ikke noe annet enn å forvente det når selskaper som EA, Eidos, Activision bare lager en billig kopi for å selge fleste mulig kopier av spillet.

6046822[/snapback]

Så de melker 360 brukere med spill som var ment for forrige konsoll generasjon?

Burde i så fall ikke vært lov :mad:

Men hvis det gikk knirkefritt å porte Farcry og BF2 fra PC til konsoll hadde de nok gjort det. Se hvordan det gikk med quake 4. Ikke bra i det heletatt.

Skrevet
Hvorfor er du så fornøyd med det? Hadde det vært fælt hvis det skulle skje at ps3 blir bedre enn xbox360? Som andre også har sagt så håper jeg at det som kommer av konsoller i fremtiden er bedre enn det vi har idag, hvis ikke blir det jo ingen fremgang. Eneste grunnen jeg kan tenke meg til for at folk ikke ønsker at ps3 skal bli bedre enn 360 er at de eier en 360 nå og vil gjerne ha verdens beste (kraftigste?) konsoll i lang tid fremover, uten å måtte kjøpe ny. Men egentlig de burde jo ha det like gøy med sin 360 uansett hvordan andre konsoller blir..

6046912[/snapback]

Kunne ikke vært mere enig!

Skrevet

6046822[/snapback]

Så de melker 360 brukere med spill som var ment for forrige konsoll generasjon?

Burde i så fall ikke vært lov :mad:

Men hvis det gikk knirkefritt å porte Farcry og BF2 fra PC til konsoll hadde de nok gjort det. Se hvordan det gikk med quake 4. Ikke bra i det heletatt.

6046916[/snapback]

Tenkte mere på X360 <-> PC jeg da.

Og det kommer vel ann veldig stort på hvilken utvikler som har utgitt de forskjellige spillene.

Skrevet
Tenkte mere på X360 <-> PC jeg da.

Og det kommer vel ann veldig stort på hvilken utvikler som har utgitt de forskjellige spillene.

6046957[/snapback]

Men at de lager spill til 360 som var ment til xbox/ps2 synes du er helt greit?

Skrevet

Nei, men svarte til posten din.

Liker heller spill som ikke er crossplatform, men holder seg til vær sin konsoll. Så jeg lenge jeg har WoW på PC, og Halo 3 på X360 er fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...