ingolf Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Hei Jeg har tidligere vært en veldig stor fan av Tom Clancy spillene, har rundet de som har kommet ut opptil flere ganger. Men jeg må ærlig si at det som jeg ser nå er veldig skuffende, virker som en eller annen gluping har lurt til seg rettighetene til navnet Tom Clancy og gir ut spill som bare juling. Rainbow Six var favoritten over alle, de spillene og expantion pack'ene som har kommet ut har vært en helt topp. Ikke mye som har kunnet måle seg med de. Det siste "skikkelige" spillet i serien som har kommet ut er Raven Shield og det var veldig gøy å at det kom en verdig oppfølger til serien, men så kom Lockdown og jeg må si at jeg slettet demoen etter å ha prøvd den 2 ganger. Og jeg er av den typen som spiller spillene litt før jeg gir meg opp en mening om de. Alt jeg likte med spillene var ødelagt. Arcade var skrevet over alt og det virket som det var veldig konsoll-preget. (Ikke det at jeg har noe i mot konsoll, men jeg mener at slike spill skal spilles med tastatur og mus.) Jeg har ikke noe i mot at de gir ut samme spillet på både pc og konsoll, men at de lager spillene helt like for å spare seg for arbeid synes jeg bare er latskap og en mulighet for de store firmaene til å tjene enda mer penger. Og folk som spiller spillene på pc blir snytt for de mulighetene de kunne ha hatt. Og nå kommer Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter ut om ikke mange dagene og det virker som det er mer arcade enn noensinne. Er det noen andre som mener det samme som meg eller er det bare jeg som har blitt litt gammeldags? PS: Jeg er skriver denne posten av aggresjon, men måtte bare få det ut.
Civilix Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Jeg vil nå da si at demo versjonen til GRAW for PC var veldig lovende, og har det gode taktiske gameplayet som vi kjenner fra de tidligere R6 spillene og GR1.
Term Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Har nå testet GRAW i noen dager. Det virker lovende for meg i alle fall. Lå nettopp bak en mur å gjemte meg for en tanks mens resten av laget mitt ble slaktet. Da fikk jeg seriøst tilbake den tidligere GR "feelingen". Etter at lockdown skuffet meg enormt så håpet jeg at dette spillet kunne gi meg underholdning, noe som det har gjort. Det krever en god del maskin ressurser, og det er mange som klager på akkurat det. Går veldig fint på min maskin. Det virker som, i likhet med BF2, at det er RAM som er ett tema for det. Negative siden med spiller er til tider elendig AI, mens igjen andre gang imponerer den meg heftig. All over er den under middels siden det kan av og til ta 5 sekunder før en fi 3m unna starter å skyte på meg, når jeg ikke er under dekning.
fytech Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg prøvde demo'n av RBS Lockdown og jeg ble veldig skuffet. grafikken var fanastisk bra. men fiendene var dumme og står nesten bare i ro og skyter på deg. og teamet ditt er bra dumme de også, de går og kræsjer i hverandre. og spillet blir veldig ensformi. men kansje det bare er meg, hvem vet. Endret 1. mai 2006 av fytech
koronag Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 (endret) GRAW er faktisk veldig fett. Fiendene er gode (!) til å skyte, og de kaster seg ned når de blir skutt på. ... og endelig har et spill (i likhet med Red Orchestra) klart å gi meg den lammende skrekkfølelsen av å se en tanks! Edit: Enig i at Lockdown suger ullsokk. Endret 1. mai 2006 av koronag
Spirre Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 har omtrent aldri spillt tom clancy spill uten en og annen demo. men graw var veldig bra synes jeg. kjører på medium vanskelighetsgrad, og har skjelden eller aldri daua så mange ganger på et oppdrag...
ingolf Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Skrevet 1. mai 2006 Dette høres jo lovende ut. Jeg får vel laste ned demoen til GRAW og teste om det lever opp til Tom Clancy navnet.
hugRmunR Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Syns GRAW var dårligere enn forventet... Dårlig optimalisert grafikk kode au =S Det siste som er "kjøpeverdig" er Raven Shield... Endret 1. mai 2006 av Northern
Hr. Jenssen Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Trådstarter... Jeg kan ikke tro det. Det finnes faktisk folk som mener AKKURAT det samme som meg angående dette temaet! Jeg mener nemlig AKKURAT det samme som deg! Jeg elsker simpelthen de gamle RS- og GR-spillene (i tillegg til Splinter Cell og Shadow Watch), og jeg kan ikke fordra tanken på at både RS4 og GRAW var tullespill av verste sort! Heldigvis var GRAW litt mer taktisk og ordentlig laget enn RS4, men likevel er det massevis av ting som mangler. RS4 var en flopp i mitt syn. Det var et drittspill av høyeste grad. GRAW kan vel duge, men det er likevel ikke neo spesielt bra, det heller. Grafikken i begge er temmelig stygg for de som ikke har kraftigere PC'er enn de som er tilgjengelig i dag. Å spille GRAW med 1152 oppløsning og medium-detaljer er et mareritt. Da vil jeg heller ha en grafikk som ligner på CS 1.6! Alt er så klumpete og stygt laget nå. Alt er så "konsollete", selv for GRAW, som "er laget for PC fra scratch" (my ass). Etter å ha spilt noen få minutter av GRAW, var det eneste som sto i hodet mitt "fanken, nå fikk jeg lyst til å spille GR1!", og slik var det også med RS4 (spesielt RS4, da dette sugde så ufyselig mye). Jeg har i dag GR og RS3 installert på PC'en min, og tar dem fram for å spille av og til. Grafikken bryr jeg meg ingen ting om. At den er dårlig i forhold til dagens standard har ingen ting å si. Jeg er glad, så lenge den ikke er like stygg som i RS4 og GRAW. Det er gameplay som står i fokus i de gamle spillene, og ikke masse fancy tulleffekter og arcade-gameplay som skal apellere til et større publikum (slik at utviklerne/utgiverne skal tjene mer penger). Gameplay får vi masse av i de gamle spillene. Dessuten er grafikken i begge spillene (spesielt RS3) fortsatt fullt brukbar den dag i dag. Om det nye RS (Vegas, eller hva det nå het) blir like dårlig som 4'ern, legger jeg fra meg hele serien. Det var flott så lenge det varte, selv om at det varte kun i noen få år. Jeg får trøste meg med at GR og RS3 er såpass bra som de er, og at det finnes massevis av bra custom-maps der ute. EDIT: Ble forferdelig dårlig og klossete skrevet. Jeg får vel skylde på frustrasjonen over de nye spillene, jeg da. EDIT2: Ingolf, du bør laste ned GRAW-demoen, men bare for å bekrefte at den ikke er noe bra. Ha det i tankene, så kanskje du ikke blir alt for skuffet. Endret 1. mai 2006 av Hr. Jenssen
daniel_984 Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Skal til å prøve GRAW på pcen her nå, da jeg virkelig er begynt å ta Tom CLancy navnet med en stor klype salt over de siste titlene som er utgitt (som alle ser ut til å forøvrig være tiltenkt xbox, og aldri pc lenger). Kommer tilbake med en mld over hve jeg personlig synes over denne, selv om jeg har mine sterke tvil. Forøvrig var jeg under inntrykk av at Lockdown bare var en morbid type arcade expantion av 3'ern i serien, og at Vegas er den virkelige 4'ern. Uansett er det stygt gjort å spytte og drite så fælt oppå coveret av slike gode gamle titler som også hadde gitt Tom Clancy serien et godt ry. Nei, går RS4:Vegas til helvede, så er jeg ferdig for godt jeg også med alt som har med Ubisoft å gjøre.
ingolf Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Skrevet 2. mai 2006 Kjekt å høre at det er flere som mener det samme og at det ikke bare er meg som har blitt litt for opphengt i hvordan ting skal være eller hvordan ting var. Har RS3 installert på pcen jeg også, spiller det jevnlig med broderen på coop. Men GR er det en stund siden jeg har spillt nå, er vel på tide å tørke støv at det. Prøvde demoen til GRAW i et kvarters tid i går, fikk ikke tid å spille prøve det mer enn det. Skal ta meg økt til senere i dag. Hadde i grunn ikke noe forventninger om at det skulle være så veldig bra og sitter igjen med den samme følelsen. Den taktiske delen virket grei, men ellers så var det ikke så mye å skryte av. Nå skal jeg ærlig inrømme at pcen begynner å bli litt utdatert på skjermkort siden etterhvert(klarer å spille bf2 helt fint), men grafikken på GRAW var som du sier Hr. Jenssen. Ikke det at grafikken er det viktigste for meg, men slik er jo trenden nå. Grafikken er første prioritet og så kommer gameplay, skulle heller vært motsatt i mine øyne. Må spille mer når jeg kommer hjem fra jobb og se om det fremdeles er noe håp.
Avean Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 R6: Ghost Recon syns jeg var den beste. Det var ufattelig bra online og det spilte jeg og en del kamerater ofte. GRAW syns jeg blir for merkelig. Altfor framtidspreget og virker altfor arkade.
Spirre Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 arkade? vel, har spillt de første oppdraga nå, og aldri har jeg daua så mye i et skytespill før. de fleste fiendene velter på et skudd, stort sett alle på to. fysikken er bra. nå har jeg ikke spillt noen av de forrige spilla, men å kalle det arkade er å ta hardt i
Gunfreak Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 (endret) ja det er veldig arcade, våpene oppfører seg helt tullete og har fantasi stats, magsiske firkanter rundt finden så man altid kan se dem. alt er liksom overdrevet for å lage action Endret 2. mai 2006 av gunfreak19
koronag Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Firkantene rundt fienden kan slåes av, noe jeg har gjort. Dette er IKKE et arkade-spill. (Jeg har ikke prøvd demoen) Jeg dør hele tiden, selv om jeg ser på meg selv som en god FPS-gamer.
Smirnoff Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 (endret) Liker også mange av TC-spillene, og det er ikke tall på hvor mange timer det har gått bort i den originale Rainbow 6, Rogue Spear og etterfølgerene. Ghost Recon med expansion packs er vel det jeg har spilt mest, mens Raven Shield kommer like etter. Har ikke fått lest så mye om Advanced Warfighter enda, utenom at det er et veldig krevende spill systemmessig. Men håper det kan bli noe jeg vil sitte og spille en stund. Endret 2. mai 2006 av Smirnoff
daniel_984 Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Det er krevende pga èn ting, og èn ting alene, nemlig Ageia PhysX implentert i systemet der. Ellers er jeg utrolig imot den generelle holdningen i spillet, som gunfreak19 påpeker, nemlig slike firkanter for å se fienden. Bare at det er default=1 er noe så utrolig dust at jeg klarer ikke å uttrykke det ordentlig, og fører ikke annet enn "dette-er-laget-for-en-konsoll-med-trege-movements" arcade aktig. Den taktiske delen er som jeg har skjønt, er litt on-the-fly, noe som kunne funket greit, hadde det vært ordentlige kart (ikke 3D-satelitt), og man faktisk ser objekter som gjerder, bokser etc etc. ordentlig uten å begynne å lure. At det hele skal være så utrolig personlig setter en demper på hele ideèn om at det er en spesialtrent gruppe (med null følsomhet), som går inn, gjør jobben og går ut. Mye er allerede ødelagt, men skal foreløpig gi spillet et par sjanser til, til å bevise meg feil..
Xecuter Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Dere som nå hevder at GRAW er for "arcade", er det fordi det er framtidsrettet? Dette med GPS-orientering og det displayet på øyet osv. Vel hvis dere tenker dere om så er det det de bruker i jagerfly, noe modifisert og slikt selvfølgelig. Personlig elsker jeg spill som legger seg nært i fremtiden og bruker høyteknologiske ting, som Splinter Cell (min favoritt ). Det er grunnen til at jeg finner RS og de tidligere GR spillene uinteressante, de er for "normale". Nå vet jeg ikke hvor realistisk GRAW er, men jeg syns det er konge!
Dunedain Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Ja Hr.Jenssen, du har et poeng når du snakker om alle Rainbow Six spillene som har kommet. Men dette gjelder ikke alle Tom Clancy spillene; Bare tenk på Splinter Cell. Det er en serie som bare blir bedre og bedre for hvert spill og er en av mine favorittserier
MrLee Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Dere som nå hevder at GRAW er for "arcade", er det fordi det er framtidsrettet? Dette med GPS-orientering og det displayet på øyet osv. Vel hvis dere tenker dere om så er det det de bruker i jagerfly, noe modifisert og slikt selvfølgelig. Personlig elsker jeg spill som legger seg nært i fremtiden og bruker høyteknologiske ting, som Splinter Cell (min favoritt ). Det er grunnen til at jeg finner RS og de tidligere GR spillene uinteressante, de er for "normale". Nå vet jeg ikke hvor realistisk GRAW er, men jeg syns det er konge! 6028829[/snapback] HUD med indikator på friendlies kan jeg forstå, fordi de evt. vil ha sendere som identifiserer dem som det. Men FI? hvordan skal ett "system" klare å identifisere FI egentlig? På fly er det greit, ettersom du har en uniform utssende på diverse modeller og man har samme radar signatur. Men mennesker er jo litt varierte da...og hva med sivile? det blir for dumt...konsollifisert vil jeg si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå