Gå til innhold

BIA 3 viser muskler


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Det er snakk om 10 sekunder med in-game klipp. Du har jo ikke sett en dritt. Dessuten så er det vanlig å utvikle spill på dev-kits som har kraftigere hardware enn den ordinære konsollen. Det ender vanligvis opp med at utviklerne ikke får nok tid på seg til å optimalisere spillet og må derfor ty til løsninger som å redusere grafikken for å oppnå ønsket framerate.

 

Et godt eksempel på dette er Halo 2. E3-videoen som var in-game så bedre ut enn det ferdige produktet.

 

Ro ned ønsketenkningen, så slipper du å bli så skuffet ved release.

6023325[/snapback]

:w00t:

 

For det første er det snakk om over et halvt minutt med det som faktisk er ingame. For det andre, det er ikke en lanseringstittel hvor de ikke vet hva det endelige dev-kitet ser ut som, her utvikler de på det endelige dev-kitet og har god tid på seg til å pusse, og trenger ikke gjøre store endringer i planene sine på grunn av at de får ny hardware i siste minutt som de gjør når de skal lansere en konsoll. Spillet slik det ser ut nå ser fantastisk ut, og det beste av alt er at det er ingame, med hud og det hele. Du misforstår igjen, at dette er ikke ett CGI klipp de må leve opp til, dette er hva de faktisk har nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er snakk om 10 sekunder med in-game klipp. Du har jo ikke sett en dritt. Dessuten så er det vanlig å utvikle spill på dev-kits som har kraftigere hardware enn den ordinære konsollen. Det ender vanligvis opp med at utviklerne ikke får nok tid på seg til å optimalisere spillet og må derfor ty til løsninger som å redusere grafikken for å oppnå ønsket framerate.

 

Et godt eksempel på dette er Halo 2. E3-videoen som var in-game så bedre ut enn det ferdige produktet.

 

Ro ned ønsketenkningen, så slipper du å bli så skuffet ved release.

6023325[/snapback]

:w00t:

 

For det første er det snakk om over et halvt minutt med det som faktisk er ingame. For det andre, det er ikke en lanseringstittel hvor de ikke vet hva det endelige dev-kitet ser ut som, her utvikler de på det endelige dev-kitet og har god tid på seg til å pusse, og trenger ikke gjøre store endringer i planene sine på grunn av at de får ny hardware i siste minutt som de gjør når de skal lansere en konsoll. Spillet slik det ser ut nå ser fantastisk ut, og det beste av alt er at det er ingame, med hud og det hele. Du misforstår igjen, at dette er ikke ett CGI klipp de må leve opp til, dette er hva de faktisk har nå.

6025053[/snapback]

 

Hva faen er det du snakker om?

Det er helt vanlig praksis å utvikle på dev-kits som er kraftigere enn selve konsollen.

 

Som sagt. Halo 2 videoen var ikke CGI. Denne ble vist med kraftigere hardware enn hva xboxen har.

 

Rediger:

Så nettopp den nyeste videoen. Ser helt rått ut. Men er jo selvsagt kun scriptete sekvenser. Men spillmotoren ser helt rå ut :D

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Hva faen er det du snakker om?

Det er helt vanlig praksis å utvikle på dev-kits som er kraftigere enn selve konsollen. 

6025274[/snapback]

Rolig nå.

Lyst å dele det med oss andre hvor du har det fra at de lager dev-kits som er kraftigere enn selve konsollen? Gjerne oppgi kilder når du kommer med sånne påstander.

Lenke til kommentar
Hva faen er det du snakker om?

Det er helt vanlig praksis å utvikle på dev-kits som er kraftigere enn selve konsollen. 

6025274[/snapback]

Rolig nå.

Lyst å dele det med oss andre hvor du har det fra at de lager dev-kits som er kraftigere enn selve konsollen? Gjerne oppgi kilder når du kommer med sånne påstander.

6025306[/snapback]

 

 

Dette er noe jeg alltid har visst. Gidder ikke lete om kilder for deg. Det har jeg ikke tid til.

 

Men om du tenker deg om, så er det kanskje ikke så vanskelig å skjønne hvorfor? Spill i utviklingsfasen har elendig framerate, og kjører meget tungt. For de som designer gameplayet, blir det jo så godt som umulig å gjøre noe med et spill som er helt uspillbart.

 

Jeg er sikker på at du finner denne informasjonen om du leser om hvordan Bungie opplevde E3.

Lenke til kommentar
Fy flate den nye traileren på gaamespot var jo texas da :dontgetit: Pokker ta for noen animasjoner de har fått til, nei og nei. Det virker også som man kan holde pusten når man skal sikte,ihvertfall utifra det eg såg der.

6025312[/snapback]

Var ganske nice i HD den ja

 

Må også si at Pray videoen så utrolig kult ut. Må kanskje sjekke det litt ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Men nå kjører nok PS3 i 1080p i motsetning til 360 som kan maks kjøre 1080i

6022281[/snapback]

1080p betyr det er omtrent dobbelt så mange pixler å rendre enn med 720p/1080i, og med ca. halvparten av båndbredden til GeForce 7800GTX 256MB og ingen eDRAM for å ta unna framebuffer båndbredde blir det nok ganske få PS3 spill som vil støtte 1080p. BiA3 er tvilsomt en av dem.

6022754[/snapback]

 

er jo tross alt et 7800GTX 550MHz det er snakk om. fins grenser for hva det kan gjøre. å sette opp oppløsningen er å dra ned fps'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Som Mala gir uttrykk for er vel expansion en bedre beskrivelse enn enn oppfølger. Eventuelt kan man se på det som en parallellutgivlese.

Legg likevel merke til at man har ikke plassert noe tall i tittelen, det er nok bevisst.

Lenke til kommentar
1080p betyr det er omtrent dobbelt så mange pixler å rendre enn med 720p/1080i, og med ca. halvparten av båndbredden til GeForce 7800GTX 256MB og ingen eDRAM for å ta unna framebuffer båndbredde blir det nok ganske få PS3 spill som vil støtte 1080p. BiA3 er tvilsomt en av dem.

 

Velger 720p over 1080i any day, 1080p er over dobbelt så mange pixler å fylle fra 720p.

 

 

Men om du tenker deg om, så er det kanskje ikke så vanskelig å skjønne hvorfor? Spill i utviklingsfasen har elendig framerate, og kjører meget tungt. For de som designer gameplayet, blir det jo så godt som umulig å gjøre noe med et spill som er helt uspillbart.

6025359[/snapback]

 

Det for meg høres helt ulogisk ut, da utviklerne i designfasen egentlig driter i fps når de tegner char's. De skal bare få et inntrykk av det de lager, og så optimalisere for final prod/konsoll. Hvordan skal de klare det hvis kittet dem bruker er bedre enn selve end product?

Lenke til kommentar
1080p betyr det er omtrent dobbelt så mange pixler å rendre enn med 720p/1080i, og med ca. halvparten av båndbredden til GeForce 7800GTX 256MB og ingen eDRAM for å ta unna framebuffer båndbredde blir det nok ganske få PS3 spill som vil støtte 1080p. BiA3 er tvilsomt en av dem.

 

Velger 720p over 1080i any day, 1080p er over dobbelt så mange pixler å fylle fra 720p.

 

 

Men om du tenker deg om, så er det kanskje ikke så vanskelig å skjønne hvorfor? Spill i utviklingsfasen har elendig framerate, og kjører meget tungt. For de som designer gameplayet, blir det jo så godt som umulig å gjøre noe med et spill som er helt uspillbart.

6025359[/snapback]

 

Det for meg høres helt ulogisk ut, da utviklerne i designfasen egentlig driter i fps når de tegner char's. De skal bare få et inntrykk av det de lager, og så optimalisere for final prod/konsoll. Hvordan skal de klare det hvis kittet dem bruker er bedre enn selve end product?

6049713[/snapback]

 

SNakker ikke om artwork. Men gameplay. Have fun designing gameplay in 1 frame per second :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...